Cum construiești o strategie pentru Instagram | World of Instagram Summit 2020

Cum construiești o strategie pentru Instagram | World of Instagram Summit 2020



De câte ori nu ai auzit de la un client: „Vreau să fiu și eu pe Instagram” și „Trebuie să avem un cont pentru că au și competitorii noștri”. Sau, mai rău, „Hai să postăm pe Insta conținutul pe care îl creăm pentru Facebook”. Dar, pentru a avea cu adevărat succes în promovarea unui brand, este important, întâi de toate, să construiești o strategie pentru Instagram. Cum poți face acest lucru? Ruxandra Micșunescu, Fondator Line Agency, ne-a oferit în cadrul World of Instagram Summit 2020, un model foarte util atât pentru branduri de produs sau servicii, cât și pentru brandul personal.   

Dacă research nu e, nimic nu e

Atunci când vrei să construiești o strategie pentru Instagram, primul pas este să conștientizezi că ai nevoie de o strategie. Apoi, să realizezi ce implică aceasta la nivel de timp, resurse și investiții. Mai mult, o strategie solidă se construiește pe baza unui research meticulos. Nu e suficient să te uiți doar la ce face competiția sau ce trenduri se poartă. Trebuie să înțelegi și ce are nevoie consumatorul tău (la nivel emoțional și psihologic), nu doar ce vrea să vadă pe rețea.

Pentru a construi o strategie eficientă, Ruxandra Micșunescu a adaptat modelul Cercul de aur din cartea „Începe cu DE CE” a lui Simon Sinek. Acesta presupune trei întrebări esențiale care să te ajute să construiești o strategie pentru Instagram:

  1. Why – de ce trebuie brandul să fie pe Instagram, care sunt obiectivele acestuia;
  2. What – ce conținut vrei să creezi pe Instagram pentru a-ți atinge obiectivele;
  3. How – cum promovezi conținutul pe care l-ai creat pentru a ajunge la un public cât mai mare.

Stabilește de ce trebuie să fie brandul pe Instagram și care sunt obiectivele acestuia

După ce ai conștientizat nevoia de a avea o strategie pentru Instagram, următorul pas este să înțelegi foarte bine ce obține brandul prin prezența sa pe această rețea. Indiferent că ești o agenție sau freelancer, iată câteva întrebări pe care ar trebui să le pui unui client:

  • Vrei să generezi awarness și să consolidezi poziția brandului?
  • Îți dorești să devii mai uman, mai empatic? Vrei să-ți crești comunitatea și interacțiunea cu aceasta?
  • Vrei să generezi mai multe lead-uri sau vânzări?
  • Cauți să promovezi un anumit produs pe o anumită perioadă?
Strategie pentru Instagram
Strategie pentru Instagram

E foarte important să pui clientului aceste întrebări sau chiar ție dacă lucrezi pe partea de brand personal. Scopul este să ajungi la răspunsuri care se pot traduce în obiective măsurabile.

Alege ce conținut creezi pe Instagram pentru a-ți atinge obiectivele

După ce definești foarte bine partea de motivație și obiective, treci la partea de conținut. Anume, ce fel de conținut trebuie să creezi pentru a atinge obiectivele de brand și cât este dispus acesta să investească.

În momentul în care construiești strategia pentru Instagram, trebuie să te asiguri că atât tu, cât și clientul sunteți pe aceeași pagină. Încă de la început, trebuie să fie foarte clar pentru ambele părți care este direcția creativă și tipul de conținut. Conținut care, atenție, să se plieze pe obiectivele stabilite inițial.

Strategie pentru instagram

Alt aspect foarte important este investiția în conținut. De aceea, trebuie să stabilești, împreună cu brandul, dacă veți folosi resurse stock sau owned media. Mai ales că tot ce înseamnă creații proprii presupun bugete separate.

Gândește-te cum vei promova conținutul de pe Instagram

Să te bazezi pe un reach organic, deja nu mai este suficient. Mai ales în contextul actual, în care competiția din mediul online a crescut exponențial. Tocmai de aceea, trebuie să te asiguri că ai un buget de media. Mai ales pentru a atinge obiectivele mai departe de simpla creare de conținut pentru Instagram. Evită, pe cât posibil, să faci anumite compromisuri, mai ales când vine vorba de a accepta să lucrezi pe partea de creație, fără a avea și buget de media.

Astfel, convinge brandul să investească în:

  • Ads – Media buying pe social media trebuie să fie la fel de important ca media buying în presa scrisă sau TV. Mai ales că mediul digital îți ofere cifre de audiență foarte clare.
  • KOL, endorseri, bloggeri, vloggeri – Nu le trimite doar produse în test, investește în conținutul creat de influencer pe propriile platforme, fie în alte activări cu aceștia (de exemplu, takeovers).
  • User generated content – Găsește moduri prin care să-i motivezi pe consumatorii brandului să genereze conținut. Te poți folosi de giveaways, recunoaștere publică sau provocări.

Adaptează-ți mereu strategia pentru Instagram

În loc de concluzii, te vom lăsa cu recomandarea Ruxandrei Micșunescu de a avea grijă să-ți adaptezi constant strategia pentru Instagram. Social media e un mediu dinamic, iar obiectivele clienților se pot modifica pe termen scurt sau lung și în funcție de obiectivele de business. Tocmai de aceea, e important să aveți mereu un dialog deschis. Și să te asiguri mereu că sunteți pe aceeași pagină când vine vorba de scop și rezultatele așteptate.

Prezentarea Roxanei Micșunescu despre strategia pentru Instagram o poți urmări și în format video aici.