Cristi Manafu a scos un ebook împreună cu echipa de la Evensys despre 60 de previziuni care contează în digital marketing în 2017.
Iată câteva dintre ideile care mi-au rămas în minte și pentru care vă recomand să downloadați ebook-ul
- content marketing-ul de calitate este un factor important în strategia unui brand
- creativity + data = in a relationship
- customer care nu mai poate fi doar o opțiune
- mobile-ul este prezentul
- video…video…video….
Iată mai jos și răspunsul meu pe care l-am mai elaborat puțin pentru articol:
Opțiunea Instagram Stories a reușit să strângă din august 2016 până în momentul de față aproximativ 150 de milioane de useri activi în fiecare zi.
People and businesses have been discovering each other since the beginning—with 70% of Instagrammers following a business—so it’s no surprise that one-third of the most viewed stories are from businesses. source
Dar Kevin & co. nu se vor opri aici cu dezvoltarea acestui feature. Însă deja avem posibilitatea să vedem datele din spatele fiecărui story: reach, impressions, replies & exits. Desigur, doar conturile care au trecut la profilul business pot să aibă acces la aceste date.
Ba mai mult, Instagram Stories va oferi într-un viitor apropiat și oportunitatea de a face advertising. Adică între story-urile pe care le urmărești zi de zi, vei vedea și ad-uri cu același format. Au început să testeze acest format de advertising cu branduri de top precum Capital One, Buick, Maybelline New York, Nike, Yoox, Netflix, și Qantas.
https://vimeo.com/198759780
Și să nu uităm că în momentul de față doar conturile verificate pot să ofere posibilitatea de a introduce link-uri în stories (apropo de trafic și cross promotion între conturi). Fapt ce mă duce cu gândul că undeva într-un viitor apropiat (sper eu) să poată avea oricine accesul la acest feature. Cel puțin creatorii de conținut precum bloggerii și vloggerii așteaptă cu nerăbdare să poate să-și promoveze conținutul.
Deci se pare că Stories va avea un impact major în tot ecosistemul Instagram.
Brandurile vor trebui să înceapă să creeze conținut dedicat acestui feature pentru a începe să construiască o relație cu fanii lor. Mai mult decât like-urile și comentariile, acum engagement-ul va fi o luptă serioasă pentru mulți marketeri.
Și nu doar brand-urile mari care au zeci de mii de euro buget pentru marketing vor putea atrage tot mai mulți fani. Instagram Stories este o oportunitate enormă chiar și pentru brandurile mici și medii care își înțeleg audiența și le cunosc intenția.
Poate că în anul 2016 s-a vorbit prea mult de influencer marketing dar din păcate s-a executat prea puțin, sau poate prea prost. Dacă pornim de la ideea că marketing-ul nu e un sprint, ci un maraton, atunci și influencer marketing-ul ar trebui luat ca atare.
Ce înseamnă asta? Că o campanie de 2 săptămâni cu un influencer care pune 4 poze, 3 tag-uri și 1 videoclip unde vorbește despre brand va avea efect zero pe o perioadă mai lungă. Brandurile deștepte își vo găsi influencerul potrivit pe care-l vor folosi într-un parteneriat mai lung decât o campanie de PR sau social media și vor lucra îndeaproape cu el pentru a se apropia mai mult de comunitate.
Adică brandurile trebuie să înceapă să aibă încredere în influenceri la stilul lor de comunicare, la cum îmbrățișează ideea de campanie și la cum introduce brandul în comunitate. La rândul lui, influencerul trebuie să înceapă să gândească mai business oriented. Că degeaba e cool dacă brandul nu vede rezultate. Like-urile nu sunt rezultate.