În decembrie 2012 s-a organizat prima conferință de Instagram în România. De atunci au trecut 3 ani și azi Instagramology se bucură de faptul că a ajuns să se poziționeze ca o sursă importantă atunci când vine vorba de comunicarea pe Instagram, instagrammeri și inspirație pentru tot ce înseamnă această aplicație de photo sharing.
Instagramology nu e doar un blog (sau magazine) unde se prezintă câteva idei și opinii despre ce este Instagram. Instagramology nu mai e doar un website unde pasiunea pentru fotografia cu telefonul a întâlnit lumea digitală. Instagramology este locul unde te duci atunci când ai întrebări despre Instagram și cauți răspunsuri.
Asta am făcut și eu sâmbătă dimineața la Social Media Snow Camp organizat de Revista Biz la Pârâul Rece în fața agențiilor, companiilor și bloggerilor – am prezentat Instagram încercând să le răspund la cât mai multe întrebări.
Vă recomand cu toată inima să faceți bine și să mergeți la SMS BIZ. De ce? Pentru un singur motiv care înglobează altele: networking. Pe internet poți să găsești tot feluri de case study, tutoriale și opinii despre anumite subiecte, idei și trenduri. Însă partea cea mai grea al unui om care lucrează în digital e să afle insight-urile din spatele unei campanii, unei idei sau al unei frustrări. Iar networking-ul răspunde la toate aceste întrebări.
Așadar, faceți bine și mergeți la anul la SMS Biz. Iar dacă șeful vostru o vede ca pe o cheltuială, atunci puteți să vă dați demisia și să vă schimbați locul de muncă. Pentru că banii care acoperă cheltuielile taberei nu sunt bani aruncați pe fereastră, sunt o investiție pe plan lung într-o relație pe care nu o faci din like-uri și share-uri.
Prezentarea mea a fost împărțită în 3 puncte mari:
1. Community
2. Contextual Content
3. Creativity
Iar pentru cei care nu au reușit să fie prezenți la eveniment, vă voi lăsa un mic preview a ceea ce am vorbit acolo.
1. Community
Știți cine a fost primul angajat Instagram? Josh Riedel. Știți care a fost rolul lui? De Community Manager. Iată motivul pentru cât de importantă este comunitatea pe Instagram și de ce brandurile ar trebui în primul rând să consolideze o comunitate, iar mai apoi să înceapă advertisingul pe această platformă.
Iar pentru cei care nu știu cu cine să înceapă acestă comunitate, atunci vă recomand să dați un click pe linkul acesta și să faceți bine să urmăriți instagrammerii care sunt în zona voastră de interes.
2. Contextul Content
Era de așteptat să începem să vedem ad-uri care nu au nici cea mai mică treabă cu genul de conținut pe care-l vedem pe Instagram. Ba mai mult, putem observa fotografii sau video prost create doar de dragul de a strânge un reach ca numărul să dea mai bine în rapoarte.
Cu riscul de a mă repeta, vă recomand să creați tipul de conținut dedicat pentru fiecare platformă.
3. Creativitatea
Știți care e diferența dintre un cont bun de Instagram și unul prost (în special când vine vorba de cont de brand) – cele două puncte de sus asezonate cu creativitate. De ce credeți că există conturi de instagrammeri care reușesc să strângă o comunitate frumoasă? Pentru că oferă conținut creativ și au grijă de comunitatea lor.
Există branduri care lucrează aproape cu instagrammeri. De ce? Pentru că instagrammerii cunosc comunitatea, înțeleg ce tip de conținut merge pe Instagram și ce tip de conținut nu merge. Ba mai mult, există branduri care colaborează cu instagrammeri atât de aproape încât le folosesc imaginile pentru contul lor propriu.
Iată mai jos un exemplu de la Alex Spatari care a colaborat cu TAM Airlines.
Concluzie
Înainte să începeți să ”vorbiți” pe Instagram, ați face mai bine să începeți să ascultați. Construiți o comunitate pe încredere și profesionalism. Creați conținut exclusiv pentru ei și nu uitați de elementul esențial – creativitatea.
Mulțumesc Marta & Co. pentru invitația la SMS BIZ!
Social Media Camp este un eveniment sustinut de Staropramen,Telekom, UniCredit Bank, Calif, Eisberg, Veka, HTC, Chivas, Banca Transilvania, Danone, Splat si Coca-Cola. Masina oficiala taberei este Renault.