9 pași către un call-to-action eficient

9 pași către un call-to-action eficient



Ești în căutare de modalități de a convinge oamenii să cumpere de la tine? Sau să se aboneze la comunitatea ta? Vrei ca postarea de pe Facebook să atragă cât mai mulți oameni pe site-ul tău? Pentru toate astea ai nevoie de call-to-action. 

Echipa de la Red Website Design a pregătit un infografic valoros cu informații despre call-to-action.

Ce este un buton call-to-action (CTA)?

În română, s-ar traduce chemare sau îndemn de acțiune. După cum intuiești, este un mesaj care îndeamnă audiența ta la o anumită acțiune. 

  • este limita dintre bounce (părăsirea site-ului) și conversie
  • trebuie să fie suficient de clar încât vizitatorul să-și facă o idee despre ce îl așteaptă la pasul următor
  • să fie scurt
  • este conceput din 2 elemente: design și conținut

Cum ar trebui să arate un call-to-action eficient?

Iată un rezumat scurt: 

  • Creează CTA-uri scurte
  • Folosește-te de urgentare
  • Încearcă psihologia inversă
  • Personalizează-l
  • Folosește design responsive
  • Utilizează culori contrastante
  • Transformă CTA-urile în butoane
  • Verifică atent paginile de destinație
  • Testează și îmbunătățește

1. Creează CTA-uri scurte

Primul secret când vine vorba de butoanele de acțiune constă în lungimea lor. Păstrează-l la maxim 4 cuvinte și folosește verbe puternice, la imperativ. În general, verbele folosite sunt adresate la persoana a II-a singular. Totuși, în unele cazuri pot fi și la persoana a II-a plural sau chiar la persoana I.

Iată câteva exemple concrete:

  • cumpără, începe acum, profită de ofertă, descarcă newsletter-ul, înscrie-te gratuit, intră în competiție, solicită oferta, bucură-te de reduceri etc.

2. Folosește urgentarea

Un alt instrument pe care-l ai la îndemână când creezi butoanele de acțiune este urgentarea. Creează impresia de urgență pentru stimularea conversiilor. 

Iată câteva exemple concrete:

  • înscrie-te acum, ultima șansă, locuri limitate, ultimele 3 locuri, rezervă-ți locul, înscrie-te până pe 15 martie etc.

Ca idee, folosește-te de FOMO pentru a solicita utilizatorii să facă o anumită acțiune.

Îți reamintim să faci CTA-ul cât mai scurt posibil, să te limitezi la 4 cuvinte.

3. Folosește psihologia inversă

Ideea este să-i oferi utilizatorului două opțiuni, să-l împingi spre acțiunea care duce la o conversie pentru tine.

De exemplu: întrebarea „Vrei mai mult trafic?” are două opțiuni de răspuns: „Da, vreau.” sau „Nu, nu vreau.”.

4. Personalizează-l 

Știai că personalizarea îndemnului îți poate crește conversia cu până la 20%? Ajustează-l în funcție de utilizatorul final, dacă e potențial client, sau unul recurent și alți factori importanți.

5. Folosește design responsive

Majoritatea utilizatorilor folosesc smartphone-uri, ceea ce înseamnă că un buton de acțiune prea lung nu se va încadra în spațiul disponibil pe telefon.

Îți recomandăm să analizezi care este sursa traficului pe care-l ai. Înainte de a publica un CTA, asigură-te că testezi butonul de pe diferite dispozitive: tabletă, laptop, telefon.

Clevertap.com

6. Utilizează culori în contrast

Asigură-te că butonul de îndemn iese în evidență față de orice alt element de pe pagina ta. Iar cel mai simplu mod prin care poți face asta este cu ajutorul culorilor în contrast (vezi imaginea de mai sus).

În caz contrar, dacă butonul CTA are aceeași culoare ca și site-ul, se va amesteca în fundal. Totodată, dimensiunea fontului de pe CTA ar trebui să fie mai mare decât restul textului.

7. Transformă CTA-urile în butoane

Poți face asta foarte simplu, cu text, grafice sau prin fotografii. Care este explicația din spatele acestui mecanism? Creierul uman este conectat să se aștept la o acțiune atunci când apasă un buton.

8. Verifică atent paginile de destinație

Nu are rost să-ți pierzi timpul cu butoanele de acțiune dacă pagina de destinație nu funcționează.

9. Testează și îmbunătățește

Șansele să creezi un CTA perfect de la început sunt minime. În schimb, este un proces continuu în care ar trebui să testezi și să le îmbunătățești pe măsură ce descoperi ceea ce este mai eficient pentru publicul tău.

Sfat. Nu modifica mai multe elemente simultan, ci compară variabilele precum culoarea de fundal, culoarea textului, textul în sine etc. 

Aici găsești infograficul întreg despre CTA.

În continuare, îți recomandăm să ții cont și de următoarele sfaturi:

  • folosește numere: ultimele 5 locuri, peste 3.000 de abonați, reduceri de până la 30% etc
  • folosește semne de punctuație: trei puncte, punct, semnul exclamării, întrebării
  • oferă un motiv să dea click: înscrie-te și câștigă, comandă și primești 25% reducere, abonează-te la o ședință gratuită etc.

Sperăm că acest articol ți-a adus puțină claritate în ceea ce privește butoanele de acțiune. Ține cont de sfaturile de mai sus și asigură-te că obții mai multe click-uri și mai multe conversii. 

Ai înțeles acum care este secretul din spatele unui buton CTA eficient?

 

_____
Sursă poză de copertă: Freepik.com