Unul dintre cele mai apreciate tipuri de conținut din social media este content educațional. Când vorbeam despre comunicarea business, spuneam că majoritatea brandurilor comunică în abstract. Iar asta face ca mesajele pe care le transmit acestea să nu aibă nicio emoție. Acest lucru nu se aplică în cazul Alexandrei Mircea, medic dentist & owner la clinica Dentalist & TikToker.
Când vorbim de content educațional în cazul Alexandrei, ea profită de diferite tehnici de comunicare, de cuvintele care sunt în trending și multe altele pe care te invităm să le descoperi în acest articol.
Avem nevoie de content educațional
Lumea are nevoie de educație, iar pentru că attention span-ul utilizatorilor a scăzut, Alexandra a început să dea informații utile într-un timp foarte scurt. Câteva dintre subiectele abordate la început au fost legate de felul și frecvența în care ne spălăm pe dinți. Deși pentru unii oameni aceste informații au fost de bun simț, pentru alții a fost pentru prima dată când le-au auzit.
Vezi și care sunt alte tactici de comunicare pe care le poți implementa începând de acum.
În acest drum, a ajutat-o să-și țină aproape comunitatea și să răspundă la întrebările importante pentru fiecare membru. La început, lucra de una singură. În timp, și-a dat seama ce funcționează și ce nu merge în online și și-a format o echipă care o ajută.
Ce a ajutat-o să crească pe TikTok:
- Urmărirea trendurilor
- Și-a creat propriile hashtaguri
- A făcut content educațional care să ajute oamenii
- A răspuns personal la întrebările din comunitate
În timpul live-urilor pe care le face săptămânal, are foarte mulți oameni prezenți și abordează diferite tehnici: Q&A, AMA sessions, Live tours, Demo interventions (albiri, carii etc), Unpacking, Contests.
- Lansează challenge-uri
- A creat o comunitate închegată unde răspunde comentariilor, pune întrebări, oferă feedback și creează evenimente speciale.
Organizarea conținutului
Pentru optimizarea timpului, conținutul trebuie programat. Luni face live, Stories face zilnic, pentru YouTube creează conținut pentru o perioadă mai lungă de timp.
Indiferent de conținutul pe care-l creezi, este nevoie să ai un plan editorial pe care să-l urmărești. În momentul în care pornești camera, să știi deja ce trebuie să vorbești. Astfel, ai o direcție clară asupra conținutului pe care vrei să-l faci.
E important să ai un plan, text scris, sau măcar câteva idei pe care să le urmărești când faci un video.
Pentru mai multe informații despre cum să generezi idei pentru content educațional, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.