Instagram SEO: 4 tactici pentru un reach cât mai mare

Instagram SEO: 4 tactici pentru un reach cât mai mare



Instagram este una dintre cele mai importante platforme de social media. Cu peste un miliard de utilizatori activi lunar, el oferă o oportunitate fantastică pentru creatorii de conținut să-și promoveze brandul și să-și crească vizibilitatea.

Cu toate acestea, cu atât de mulți utilizatori pe platformă, este important să optimizezi conținutul tău pentru a te asigura că acesta este văzut de către publicul țintă.

Așadar, în rândurile următoare vei afla mai multe despre Instagram SEO și optimizarea eficientă a contului.

Ce este Instagram SEO

Instagram SEO este practica de optimizare a conținutului tău Instagram pentru a fi descoperit în rezultatele căutării de pe platformă. (la fel ca și în cazul altor motoare de căutare). Când cineva folosește caseta de căutare Instagram pentru a căuta cuvinte legate de brandul tău, îți dorești ca profilul tău să apară printre primele afișări din listă. Următoarele tactici te vor ajuta să-ți îndeplinești acest obiectiv.

Există două tipuri de SEO

Când vorbim de Instagram, e bine să ai în vedere că există două tipuri de SEO: on-page și off-page. SEO on-page se referă la optimizările pe care le poți face în contul tău. De exemplu utilizarea cuvintelor cheie în biografia ta sau folosirea de hashtag-uri relevante. Pe de altă parte, SEO off-page se referă la lucrurile pe care le poți face în afara contului tău pentru a-ți îmbunătăți SEO. 

Sigur că ambele tipuri de optimizări sunt importante pentru creșterea vizibilității și a numărului de urmăritori. Însă, în acest articol ne vor concentra asupra tacticilor de SEO on-page.

Tactici pentru îmbunătățirea SEO pe Instagram

1. Optimizează pentru căutarea după interese

Biografia ta este unul dintre primele lucruri pe care oamenii le văd atunci când îți vizitează profilul. Așadar, este important să faci o impresie bună încă de la început. În biografie, include cuvintele cheie relevante pentru conținutul tău. Cu alte cuvinte, descrie cine ești și ce faci. De exemplu, dacă ești social media manager, folosește cuvinte precum „social media”, „content management” etc. 

De asemenea, îți recomandăm să folosești hashtag-uri relevante în postările tale. Mai multe informații despre hastag-uri poți citi în articolul dedicat. 

La fel ca biografia, subtitrările și captions sunt un loc ideal unde să incluzi cuvintele cheie relevante. Când folosești cuvinte cheie în subtitrări, este mai probabil să apari în rezultatele căutării atunci când oamenii caută acele cuvinte cheie.

Username: alege un nume de utilizator relevant pentru conținutul tău și include termeni pe care alți utilizatori îi vor folosi pentru a căuta conturi ca al tău.

Alt text: textul alternativ este descrierea unei imagini sau a unui videoclip ajută algoritmii să înțeleagă dacă conținutul tău este relevant într-o anumită căutare.

2. Fii consecvent

Când vine vorba de Instagram SEO, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face este să fii consecvent. Este important să postezi în mod regulat și să menții un program consecvent de postare.

De asemenea, este important să ai un mesaj cheie în postările tale. Cu alte cuvinte, conținutul pe care-l postezi trebuie să fie legat de un anumit subiect/nișă. 

Totodată, îți recomandăm să comunici pe baza pilonilor de comunicare pe care i-ai stabilit în strategia ta. De exemplu, dacă ești un travel blogger, rămâi pe această nișă, nu o combina cu food blogging.

3. Rămâi în concordanță cu brand-ul tău 

Toate postările tale ar trebui să reflecte valorile și mesajul mărcii tale, indferent că este vorba de Instagram, TikTok, Facebook sau Snapchat.  

De exemplu, îți recomandăm să ai un set de culori de brand pe care să le inserezi în mod constant în imaginile tale. Dacă îți palce să folosești un anumit filtru, folosește-l în fiecare postare.

4. Fii autentic și real

Cu atât de mult AI în jurul nostru, tot mai mulți dintre noi căutăm să ne conectăm cu oamenii adevărați din online, Așadar, îți recomandăm să demonstrezi că în spatele contului tău este o persoană umană și reală, care are nu doar zile bune, ci și mai puțin bune.

Dacă urmezi aceste tactici cheie pentru Instagram SEO, vei putea îmbunătăți rata de reach și vei atrage mai mult trafic către profilul tău de Instagram. Asigură-te că îți monitorizezi performanța și-ți ajustezi strategia în mod regulat pentru a obține cele mai bune rezultate posibile.

_____
Sursă poză de copertă: Freepik