Ceea ce așteptam să se întâmple de ceva vreme, iată că acum se întâmplă. După nenumărate teste și calcule, echipa Instagram a decis că are tot ce-i trebuie, în sfârșit, pentru a face business cu toată lumea și ușor, ușor, aduce ad-urile și-n partea noastră din acea lume.
Veste îmbucurătoare, care generează nerăbdare, curiozitate și întrebări despre efieciența serviciului. Eu, cel puțin, un astfel de mix de sentimente am, și abia aștept să “sparg” niște bugete pe Instagram.
Over the past few months, we’ve been working to make ads on Instagram available to more types of businesses on a self-serve basis. We’re excited to announce that starting this month, advertisers both large and small can run campaigns on Instagram. In addition, ads are now available in more than 30 new countries—including Italy, Spain, Mexico, India and South Korea—and will be launching in markets around the world on Sept. 30.
With technology that leverages the best of Facebook’s ads infrastructure, it’s now easy for advertisers on Instagram to target their message more effectively and reach people based on what they care about—whether it’s fashion, sports, cars or food. Advertisers also have access to new ad formats that help them achieve a variety of objectives, allowing people to learn more about something that interests them or even shop for a product right from Instagram.
Businesses of all sizes have been testing these new capabilities this summer with positive results, and we’re seeing significant demand, particularly in areas like e-commerce, travel, entertainment and retail. We’re thrilled to see what brands can achieve in the months ahead using Instagram as their creative canvas.
Și, pentru că se apropie momentul, te las să vizionezi câteva minute despre ceea ce înseamnă Instagram Carousel Ad, cum l-au folosit câteva branduri și agenții și, mai ales, câtă muncă s-a depus ca aceste campanii să fie gata în numai două săptămâni!