Atunci când Instagram a lansat Stories am văzut vreo 100 (bine, nu chiar 100 da poate undeva la 50) de titluri în online care vorbeau despre moartea Snapchat.
Apoi oamenii mai deschiși la minte și-au dat seama că Snapchat are un alt scop, o altă comunitate și un alt stil de abordare al industriei.
Instagram a început ușor ușor să se adapteze pieții și lumea de pe platformă s-a obișnuit cu Stories. Ba mai mult, brandurile au început să integreze acest format și în campaniile lor – un exemplu bun avem vedem la Bacardi.
Zilele trecute au făcut poate cea mai curajoasă lansare care arată clar că se inspiră de la Spiegel (CEO Snap .Inc) și echipa – face filtre.
Dar în ultima vreme din videoclipurile de prezentare vedem o schimbare de strategie – de la comunități și oameni pasionți de fotografie către tinerii care “pierd” timpul pe telefonul mobil. Millennials? Generation W? Și Alex a exprimat bine frica pe care o simt în momentul de față.
Dar până la urmă toate astea nu contează pentru că numerele vorbesc de la sine
- 700 de milioane de utilizatori în fiecare lună
- 400 de milioane de utilizatori în fiecare zi
- 200 de milioane de utilizatori pe Stories în fiecare zi
- 1 milion de advertisersi
Cert e că Instagram nu va omorî Snapchat. Singurul care are puterea să omoare Snapchat în momentul de față e doar Snapchat. Bravo lor pentru Spectacless dar poate ar trebui să înceapă să gândească mult mai small, targetat către SMB și să ofere o soluție la o problemă (pe care cu siguranță încă o caută).
Dar iată și cuvintele lui Kevin Weil, Instagram VP of Product despre faptul că au copiat Stories de la Snapchat.
Nu au copiat un business. Nu au furat useri. Nu au făcut altceva decât toată lumea deja face, într-un fel sau altul:
Se adaptează pieții copiind formate.