SEO: Cum să faci optimizarea clipurilor pe YouTube?

SEO: Cum să faci optimizarea clipurilor pe YouTube?



Interesul pentru conținutul video pare să crească tot mai mult. Astfel că, optimizarea clipurilor pe YouTube este obiectivul a peste 61% dintre specialiștii în marketing. Aceștia afirmă că video marketing este o parte „foarte importantă sau extrem de importantă” a strategiei lor de marketing. 

Conform aceluiași articol, YouTube are cel mai bun ROI pentru conținut video, urmat de Facebook și Instagram. Vezi care sunt tendințele YouTube pentru anul 2021. 

De ce este importantă optimizarea clipurilor pe YouTube? 

Conform unui studiu, YouTube este al doilea cel mai accesat site din lume, după Google. Are peste 2 miliarde de utilizatori activi lunar. Platforma oferă o oportunitate masivă pentru creatorii de videoclipuri de a ajunge la un public imens și să genereze conversii constant. 

Youtube prezintă conținut în funcție de relevanță și de importanță. Așadar, primul și cel mai important aspect de care să ții cont este calitatea clipurilor pe care le creezi. Spre exemplu, investește într-o cameră video de calitate și asigură-te că sonorul se aude clar. Sau dacă vrei să creezi clipuri educative și informative, asigur-te că aprofundezi subiectul tratat cât mai în detaliu. 

Optimizarea clipurilor pe YouTube pentru a crește numărul de vizite

1. Stabilește cuvântul cheie al videoclipului

La fel ca în cazul conținutului scris, folosește un instrument SEO pentru a identifica care sunt cuvintele cheie relevante videoclipului tău. Pentru a găsi cuvinte cheie relevante pentru tine, poți să folosești instrumente precum Keyword Planner, Semrush sau Ubersuggest. 

2. Redenumește fișierul video folosind cuvântul cheie relevant

După ce ai terminat materialul video, e momentul să-i dai drumul în lume. Cum faci asta? Prin încărcarea lui pe Youtube. Și aici, practic, începe adevăratul proces de optimizare. În primul rând, include cuvântul cheie în numele fișierului (denumirea videoclipului). 

3. Introdu cuvântul cheie în titlul videoclipului

Primul lucru care te atrage când vezi o listă de videoclipuri este titlu. De cele mai multe ori, în funcție de titlu, decizi dacă apeși sau nu click. Așadar, titlul trebuie să fie scurt, convingător și să conțintă, în mod natural, cuvântul cheie relevant. Un sfat pe care ți-l oferim aici este să te ferești de clickbait și să nu recurgi la astfel de tactici care sunt dănătoare pe termen lung.

4. Optimizează descrierea videoclipului 

Chiar dacă limita oficială de caractere este de 5.000, îți recomandăm să te limitezi la câteva rânduri. Mai ales pentru că YouTube va afișa doar primele două sau trei rânduri de text, adică 100 de caractere, înainte de butonul „Afișați mai multe” pentru a vedea descrierea completă.

Folosește această căsuță în avantajul tău astfel:

  • Introdu cuvântul cheie chiar în prima frază a descrierii.
  • Oferă vizitatorilor informații relevante în legătură cu videoclipul.
  • Introdu link-uri către restul canalelor pe care ești prezent.

5. Etichetarea videoclipului cu alte cuvinte cheie relevante

YouTube folosește etichete „pentru a înțelege conținutul și contextul videoclipului tău”. Astfel, își dă seama cum să-ți asocieze videoclipul cu altele similare. Etichetele ajută mai bine la identificarea subiectului în jurul căruia se concentrează videoclipul tău.

6. Încarcă un thumbnail relevant

Thumbnail-ul sau miniatura videoclipului este principala imagine pe care o văd utilizatorii când derulează o listă de rezultate video. Împreună cu titlul videoclipului, acea miniatură trimite un semnal către spectator despre conținutul videoclipului. Așadar, thumbnailul poate avea un impact asupra numărului de clickuri și vizionări pe care le primește videoclipul.

Când creezi un thumbnail, acesta trebuie:

  • Să fie reprezentativ pentru materialul video;
  • Să determine oamenii să dea click.

Un instrument simplu de folosit pentru crearea thumbnail-ului este Canva care are chiar și dimensiunile vizualurilor prestabilite. Dacă vrei ceva și mai simplu, află cum să creezi un thumbnail direct de pe telefon.

7. Adaugă ecran de final 

Ecranele de final sunt instrumente oferite de YouTube prin care îndemni spectatorii să facă o anumită acțiune. Spre exemplu, poți să faci trimiterea spre clipurile anterioare pe care le-ai creat sau pot să conțină link-uri către site-ul tău web. 

8. Roagă oamenii să lase comentarii

Comentariile permit publicului să interacționeze nu doar cu conținutul video, ci și cu brandul pe care-l reprezinți. Poți să obții feedback direct de la spectatori, să le răspunzi la întrebări, să creezi un simț al comunității și să stârnești conversații legate de videoclipurile tale. Dacă videoclipul tău primește comentarii, asta îi transmite platformei că videoclipul tău este popular și că ar trebui să fie prioritar.

Și sigur, unele comentarii sunt plăcute, în timp ce altele pot să fie mai acide. Vestea bună este că ai la dispoziție o mulțime de funcții care te pot ajuta să evidențiezi sau să moderezi comentariile.

9. CTA pentru abonare

Abonarea la canalul tău înseamnă că oamenii vor vedea conținutul pe care-l postezi în mod automat. Așadar, concentrează-te pe transmiterea mesajului de abonare către vizitatorii canalului tău. Poți include acest mesaj fie la finalul videoclipului, fie în timpul desfășurării sale, dacă vrei să te asigură că ai captat atenția tuturor spectatorilor.

10. Adaugă subtitrări videoclipurilor 

Pe lângă faptul că vei reuși să oferi posibilitatea vizionării clipului și de persoane care din diverse motive nu îl pot asculta, îți oferă și un avantaj SEO neașteptat.

11. SEO off-page: Distribuie conținutul creat

Iar pentru asta, nu te limita doar la rețelele sociale. Poți include și forumuri, Reddit, Quora sau chiar și e-mailuri către lista ta de abonați. Acest lucru va crește numărul de vizualizări pe care le obții, ceea ce este crucial pentru optimizarea clipurilor de pe Youtube.

În concluzie, optimizarea clipurilor de pe Youtube se poate face fără să dispui de un buget mare. Dacă ții cont de cele 11 sfaturi pe care ți le-am oferit mai sus, vei avea șanse mari să generezi multe vizualizări. Și, de ce nu, poți ajunge chiar să creezi un videoclip viral. Și dacă tot vorbim de viralizare, să nu uităm că TikTok îți oferă cele mai mari șanse ca videoclipul tău să devină viral. Însă, nu uita, cele mai bune canale reușesc să se facă remarcate pentru că au ceva unic și util de oferit. 

Care este părerea ta despre aceste sfaturi? Mai ai și altele de împărtășit? 

 

______

Sursă foto: Alexander Shatov on Unsplash

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *