TikTok: 5 tactici de marketing care nu trebuie să-ți lipsească din strategie

TikTok: 5 tactici de marketing care nu trebuie să-ți lipsească din strategie



Știai că TikTok are peste 689 de milioane de utilizatori activi lunar în lume? 

Dacă deții o afacere, TikTok poate fi un canal excelent de promovare a mărcii tale. Cu toate astea, dacă ești nou pe platformă, e posibil să nu știi cum s-o folosești pentru a-ți promova compania. Așadar, ai nevoie de idei de conținut, acest articol este pentru tine.

Cele 5 tactici de marketing pe care urmează să le prezentăm sunt menite să te ajute să-ți pui în valoare afacerea sau brandul personal

Cum funcționează TikTok și de ce ar trebui să-l folosești?

În cazul creatorilor de conținut, TikTok primează când vine vorba de canalale de promovare. În schimb, în cazul brandurilor, acestea par să mai aibă nevoie de ceva timp până să-și dea seama cum să folosească platforma în favoarea lor. Pentru a rezolva această nevoie, TikTok a lansat Business Creative Hub – un instrument care vine în sprijinul brandurilor și oferă resurse de inspirație.

Platforma se bazează pe videoclipuri scurte de 15-60 de secunde. Aceasta permite utilizatorilor să adauge diferite efecte și muzică de fundal, fapt care duce la viralizarea videoclipurilor. 

Apropo, potrivit unui studiu, utilizatorii aplicației petrec aproximativ 46 de minute pe zi conectați.

5 tactici de marketing care nu ar trebui să-ți lipsească din strategia de marketing

1. Creează videoclipuri de marketing

Cel mai simplu mod de a crea videoclipuri este să o faci direct din aplicație. Mai mult, poți modifica viteza videoclipurilor și există o mulțime de efecte vocale și filtre pe care să le aplici, mărind astfel șansele ca videoclipul tău să ajungă viral. 

După încărcarea videoclipului în aplicație, urmează partea de optimizare prin adăugarea de hashtaguri, despre care povestim la punctul 3. Când le alegi, alege-le pe cele care reprezintă tema videoclipului sau ideile de bază din acesta. De asemenea, poți adăuga o „copertă”, care oferă spectatorilor o previzualizare a ceea ce urmează să vadă.

La final, poți distribui conținut creat către alte platforme sociale. 

2. Creează conținut interesant sau amuzant

Succesul pe TikTok se reduce la crearea de conținut relevant și interesant. Dacă reușești să faci acest lucru, cel mai probabil utilizatorii îți vor viziona conținutul și vor interacționa cu tine. Iar asta va duce la un algoritm favorabil, care îți va pune conținutul în fața mai multor persoane. 

Dacă îți dorești să creezi astfel de conținut, ar trebui să te gândești, în primul rând, la care sunt problemele sau subiectele de interes pentru publicul tău țintă. Iar dacă nu știi care sunt acestea, întreabă. Cu siguranță publicul tău va fi mai mult decât încântat să-ți împărtășească care sunt subiectele sale de interes. În acest articol poți afla cum să creezi conținut care să fie în concordanță cu tendințele actuale. 

În afară de conținutul educațional, creează și conținut amuzant. Acest tip de conținut este foarte ușor de consumat și de distribuit și pe alte rețele sociale, mai ales pentru că majoritatea utilizatorilor folosesc TikTok pentru a se distra. 

3. Folosește hashtaguri potrivite SEO

Hashtagurile SEO sunt acelea care îți vor ajuta videoclipul să fie optimizat și vizbil pentru utilizatori. Pentru a-ți crește prezența și pentru a obține mai mult engagement pe TikTok, ai nevoie de o strategie solidă de hashtaguri.

În primul rând, trebuie să știi că hashtagurile sporesc vizibilitatea postărilor tale. De exemplu, dacă folosești hashtaguri populare, postările tale ajunge pe pagina Discovery, unde milioane de utilizatori pot să vadă conținutul pe care le-ai creat. Mai mult, acestea te ajută să obții mai multe aprecieri și comentarii care vor duce la conturarea comunității tale. Pe măsură ce tot mai mulți utilizatori interacționează cu postările tale, algoritmul TikTok îți va pune postările în fața altor postări.

Bune practici pentru folosirea hashtagurilor pe TikTok:

  • Elaborează o strategie de utilizare a hashtagurilor;
  • Studiază hashtagurile folosite de influencerii de pe TikTok în postările lor;
  • Caută hashtagurile care sunt in treding;
  • Participă la provocările TikTok;
  • Ține cont de evenimentele care se întâmplă la nivel mondial;
  • Postează frecvent și păstrează-ți audiența caldă.

4. Unde-s doi, puterea crește. Colaborează cu alți creatori de conținut

Dacă ești la început de drum și nu ai mulți urmăritori, avem o soluție pentru tine. Te-ai gândit să colaborezi cu alți creatori de conținut care au deja o comunitate formată? Spre exemplu, dacă ești în nișa de marketing, colaborează cu alți creatori care au același domeniu de interes (marketing) și care au deja un număr mare de urmăritor. Astfel, conținut pe care-l creezi va fi expus unui număr mai mare de utilizatori. 

5. TikTok Influencer Marketing

86% dintre specialiștii în marketing au folosit influencer marketing pentru a genera conversii sau brand awareness. 

Pentru branduri și companii devine din ce în ce mai important să fie prezente și pe TikTok. Din această nevoie s-a lansat Business Creative Hub o resursă prin care brandurile au acces la îndrumare și la inspirație în cadrul platformei.  

TikTok oferă posibilitatea de a aduce brandul și produsul în fața unui public uriaș. Cu alte cuvinte, le aduce în fața unui număr uriaș de potențial cumpărători. Așadar, colaborează cu influenceri care au o comunitate închegată care să corespundă avatarului tău de client. 

În concluzie

În acest articol am oferit câteva exemple de tactici de marketing de la TikTok pe care să le integrezi în strategia ta de marketing. TikTok este o platformă diferită de restul rețelelor sociale, așadar, oferă-ți timp să te obișnuiești cu ea. Fă teste și află care este cel mai bun interval de timp pentru postări, care este frecvența postărilor și care sunt cele mai interesante subiecte pentru audiența ta. 

Care dintre cele 5 tactici de marketing de la TikTok te-a inspirat? Spune-ne într-un comentariu. 

 

_____
Sursă foto: Firmbee.com on Unsplash

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *