Link-urile și Instagram. Ce și ce nu funcționează

Link-urile și Instagram. Ce și ce nu funcționează



Social media e o provocare, știu. Zilnic se schimbă câte ceva în modul de funcționare al rețelelor de socializare. Însă, ca un social media manager conștient ce ești, faci tot ce-ți stă-n putere ca să ții pasul cu fiecare update. Ca să fii la zi, ca să nu vinzi gogoși sau… să nu pici de fraier într-o oarecare discuție care are legătură directă cu domeniul tău de activitate. Pe care, pe bună dreptate, interlocutorul se așteaptă să-l știi ca pe Tatăl nostru.

Există și situații în care poți avea scuze. Să zicem că n-ai avut încă timp să te documentezi sau că nu a prea vorbit nimeni de noua modificare. Sau că e prea tehnică pentru tine, deci greu de asimilat. Dar din păcate, există mai multe situații în care nu ai scuze. Să luăm două dintre ele, evident, despre Instagram.

Ce funcționează și ce nu funcționează

1. Pe Instagram deocamdată nu poți face reclame plătite. Adică practic nu poate oricine, încă. Pentru partea teoretică ai detalii aici. Așa că o intrebare de genul “cum fac sponsored pe Instagram” e de… nu știu… ceva negativ. Mai ales dacă jobul tău e Social Media.

2. Pe Instagram nu funcționează link-urile puse în descrierea pozei. Serios. Niciodată n-au funcționat și nici nu cred că vor funcționa foarte repede în viitorul apropiat, chiar dacă aparent se cere acest feature. Dacă totuși vrei să pui link către un articol, atunci trece-l printr-un url shortener și adaugă-l la câmpul din profile description, ăla destinat paginii web, și fă trimitere către el în caption-ul pozei. Hint: uită-te la conturile bloggerițelor de fashion, folosesc trick-ul ăsta zilnic.

Subiectul pe larg aici.

Să arătăm cu degetul

Motivul pentru care am scris aceste rânduri e faptul că mi-a ajuns în feed următoarea poză de la PRO TV:

pro_tv_instagram_tudor_chirila

Acum, să zicem că nu e ăsta contul oficial. Că o fi altul, care se numește fix protvoficialdar zău dacă-mi pasă (oricum pe ambele conținutul e low level și greșelile la ordinea zilei; fyi, protvoficial n-a mai publicat nimic de vreo… 70 de săptămâni).

search_pro_tv_instagram

Da, social media managerul trebuie să se ocupe inclusiv de curățarea impostorilor de pe rețele. Pentru că eu, consumator, rămân cu impresia că tu ai făcut-o de oaie, nu impostorul. Știi… nu știu să fac diferența, că nu prea e treaba mea. Io-s consumator. Dă-mi totul pe tavă. Și ce-mi dai, iau de bun. E atât de simplu.

De reținut

Deci, ce reținem astăzi? Că pe Instagram încă nu poți face/cumpăra ad-uri la nivel micro, link-urile plasate în comentariul pozei nu funcționează și impostorii care se folosesc de numele bradului tău trebuie eliminați.

Ca notă generală, Instagram e cea mai simplă rețea socială. Vrei una complicată și greu de înțeles? Pune mâna pe Snapchat și apoi contacteaz-o pe Oana să-ți explice cum stau lucrurile cu Fantoma Galbenă.

Atât. O zi bună.