Haideți să vă spun cum s-a născut povestea Instagramology.
Pasiunea asta a mea pentru Instagram a început încă din momentul în care Instagram s-a lansat versiunea și pentru Adroid. Pentru că în momentul respectiv am avut un HTC Wildfire S.
M-a pasionat ideea de a fotografia și de a putea edita direct în telefonul mobil. Încă mai țin la primele fotografii pentru că sunt atât de proaste încât mă ajută să mă motiveze că azi totuși reușesc să fac unele poze mai reușite.
Dar pasiunea asta a mea pentru Instagram a mers mai departe. Am început să mă leg de Instagram și din punct de vedere al marketingului și să scriu articole despre cum aș folosi Instagram dacă aș avea un restaurant sau cum aș folosi Instagram dacă aș avea o trupă rock.
O categorie mai specială…
– Auzi, dacă tot scrii despre Instagram de ce nu îți faci o categorie separată pe blog doar pentru subiectul ăsta!
Asta a fost prima idee care a venit de la Răzvan (tvdece.ro) și care m-a împins să fiu mai serios în toată treaba asta.
Cum ar fi să….
Dar Instagramology s-a născut într-o dimineață când eram la birou și mi-a venit ideea Cum ar fi să organizez prima conferință despre Instagram din România?
Așa că am făcut exact ce face orice om bucuros de ideea genială pe care a avut-o: am început să vorbesc cu prietenii mei despre idee. Celor mai mulți dintre ei le-a plăcut ideea și alții au fost măcar entuziasmați de entuziasmul meu.
Așa că într-o zi am reușit să strâng și speakerii pentru conferință.
– Dar cum îi zici la conferință? Cum o să se numească?
Au fost primele întrebări pe care mi le-a pus Dragoș Alexa legat direct de naming-ul conferinței.
– Ăăăăăă….Insta…Instagram…Gramolo….Instagramology
Așa că el mi-a făcut acest cadou. M-a conștientizat încă odată de importanța brandului și mi-a făcut cadou domeniul worldofdigital.ro
Am pus sus o temă simplă de WordPress și am făcut rapid un afiș.
Alți bloggeri precum TVDeCe, Marian, Nebuloasa și Vasile m-au ajutat să dau vestea mai departe. Și uite așa s-a născut prima conferință despre Instagram din România sub umbrela Instagramology.
Pe vremea aceea nu știam ce o să fie Instagramology și unde voi ajunge. Am decis să nu las totul în seama unui eveniment, așa că am lansat și primul ebook despre Instagram din România. Și oameni precum Manafu, Victor sau Chinezu mi-au dat o mână de ajutor vorbind despre ebook pe blogul lor (a se observa încă odată cât de important este să fii într-o comunitate).
Și după toată munca asta, lucrurile au luat o întorsătură mai pasivă.
Am lăsat worldofdigital.ro să rămână un simplu website de prezentare al evenimentului și de download al ebookului.
Singura sursă dedicată Instagramului…
Dar Dragoș Alexa (“vinovatul” cu naming-ul, domeniul și chiar ca speaker la eveniment) m-a luat într-o zi la rost:
– Ce tot ții domeniul ăla acolo dacă nu faci nimic cu el? Bine că ai făcut mare tam-tam cu evenimentul, ebookul și după cum vezi și tu, Instagram e în creștere. Așa că fă bine, pune mâna și fă din worldofdigital.ro o sursă despre tot ce înseamnă comunicare vizuală, marketing și publicitate pe Instagram.
Zis și făcut. În seara respectivă am schimbat tema la site, am scris vreo 4 articole și a doua zi dimineață am anunțat că site-ul worldofdigital.ro va deveni un blog cu resurse și informații de care un om în domeniul comunicării are nevoie.
Și până azi am reușit să strâng sub numele Instagramology proiecte de care și azi sunt mândru și mă laud cu ele de fiecare dată când am ocazia: Instameet la Alba Iulia , Workshop Conținut Digital Vizual, Expoziția #viataincluj, Statistici lunare Instagram (în parteneriat cu Zelist), Interviuri cu instagrammeri și altele mai mici sau mai mari.
Până astăzi Instagramology a ajutat oamenii de comunicare și social media să afle statistici, instagrammeri și să găsească idei de campanii pentru jobul lor de zi cu zi.
Instagramology nu e jobul meu de zi cu zi. Și nici nu sunt vreun brand ambasador în România sau plătit de Instagram ca să îi promovez. Tot ce fac e pasiune pentru comunicarea vizuală și dorința de a ajuta industria să crească și să ofere soluții și servicii profesioniste.
Ba mai mult, prin intermediul Instagramology am reușit să ajung în vizorul oamenilor de la Bannersnack pentru care lucrez deja de aproape 3 ani și sunt mândru de asta.
Pentru unii blogul e doar o simplă pasiune unde-și scriu gândurile și ideile. Pentru alții a devenit principalul loc de muncă. Și mai sunt și alții care prin faptul că au fost vizibili datorită blogului au reușit să înceapă colaborări cu diferiți parteneri și clienți.
Din plăcere….și pasiune
Dar de cele mai multe ori toate astea s-au întâmplat pentru că în spatele acelui blog au existat 3 ingrediente: pasiune, muncă și plăcere. Și îmi place să văd că există proiecte și companii care gândesc long-term pentru binele comunității.
De aceea susțin proiectul LIDL – Bucătar din plăcere https://surprize.lidl.ro/bucatardinplacere .
Dacă vrei să îți faci cunoscută plăcerea de a găti printr-un un vlog sau un blog, acesta-i site-ul pe care trebuie să-l bookmark-uiești.
Iar dacă crezi că poți să devii vrei următorul Florin Dumitrescu sau următoarea Teo’s Kitchen, tot ce trebuie să faci e să-ți arăți pasiunea printr-o fotografie sau video în care te lauzi cum faci tu mâncare într-un mod cât mai creativ.
Asta a fost povestea Instagramology.
Abia aștept să citesc în câțiva ani și povestea ta care a început dintr-o plăcere…pentru gătit!