Nu există o rețetă de succes pe Instagram

Nu există o rețetă de succes pe Instagram



  • Care este momentul cel mai bun al zilei pentru a publica pe Instagram?
  • Care este rețeta cea mai bună pe care ar trebui să o urmăm pentru a crește pe Instagram?
  • Ce hashtag ne aduce cele mai multe like-uri?

Răspunsuri care ar putea ușura munca unui social media manager sau creator de content pe Instagram. Și de fiecare dată răspunsul meu este – Nu există o rețetă de succes pe Instagram!

Și dă-mi voie să mă explic de ce spun asta.

1. Fiecare cont are un scop anume

Fie că vorbim despre un cont pentru un business, influencer sau personal, există un un scop anume pentru care a fost creat. De exemplu, brandurile pot crea un cont de Instagram pentru a-și crește notorietatea în social media, pentru că audiența lor folosește social media și vor să aibă un engagement mai apropiat de ei sau pentru că vor să creeze încă un canal de distribuție pentru brandul lor.

Așa că având un scop diferit, există strategii diferite. Iar strategia mea de brand cu siguranță nu se poate integra în strategia ta de brand pe Instagram dacă avem audiențe diferite, produse diferite, ecosistem diferit și oameni diferiți care se ocupă de cont.

2. Fiecare ecosistem este diferit

Când spun ecosistem mă refer la tot ce este în jurul contului respectiv, de la tipul de audiență la timpul de răspuns în mesaje private, la tipul de conținut care este publicat, la timpul pe care audiența o petrece pe Instagram și până la comportamentul brandului pe Instagram.

Așa că articolele și studiile care spun – ora XX:YY este cel mai bun moment pentru a publica o fotografie pe Instagram – nu cred că ar trebui luate în seamă.

Sau cel puțin ar trebui să-ți răspunzi la întrebările: Pe ce audiență s-a făcut studiul? Pe ce tip de cont pe Instagram s-a făcut studiul? Ce confirmă faptul că ora 09:00 este cel mai bun moment? Pentru ce tip de cont? Ce rezultate primesc dacă public la ora 09:00?

De asemenea gândește-te logic: dacă toți publică un tip de content la ora 09:00, nu cumva crește concurența pe Instagram în acel moment și userul care urmărește mai multe conturi pe Instagram, va fi debusolat?

3. Numerele care nu se văd contează cel mai mult

Ai 300k followersi pe Instagram? Ai 10k like-uri la o poză? Ce faci cu ele? Cu ce te ajută?

Nu e un rant și nu caut să dau în nimeni și în nimic, dar de prea multe ori am văzut/auzit oameni care fug după numerele care se văd și nu iau în considerare că cel mai bun lucru pe care un brand ar putea să-l facă pe Instagram este să creeze engagement. De ce? Pentru că Instagram ia în considerare mai mult decât numărul de followersi, like-uri sau views pe Story, engagementul pe care-l ai în privat (Direct Message) sau în comentarii. Dacă vrei să ai mulțu followersi, de pe o zi pe alta, există 2 strategii simple:

  • îți cumperi followersi: Google – buy followers Instagram – click primele 3 site-uri – ai plătit și ai mers mai departe
  • faci campanie plătită, targetată pe audiența pe care vrei să o ai

Atât.

A post shared by Robert Katai (@katairobi) on