#WorldOfDigital: Digital Trends in 2024

#WorldOfDigital: Digital Trends in 2024



De unde vin trendurile? / Cine validează un trend? / Cum măsori amploarea unui trend? / Trend sau obicei de consum? / Trendurile și brandurile / Trendurile și influencerii / Trendurile și platformele de SoMo.

Trend. Trend. Trend. Despre Digital Trands în 2024 a vorbit cu pasiune Cristina Stroiu – Senior Digital Associate @Golin, la “World of Digital” – Spring Edition, aducând în prim-plan o perspectivă captivantă asupra viitorului digital, respectiv a provocărilor și oportunităților pe care le aduce acesta.

Trendurile vin de la consumatori și platformele de conținut, dintr-o nevoie de a fi și a rămâne relevant. NOI SUNTEM TRENDUL, spune Cristina și suntem perfect de acord cu ea. : ) Dar cine validează un trend sau, altfel spus, de unde știm că un trend este chiar un trend? Păi, e simplu. Măsurăm aplicabilitatea, relevanța, scalabilitatea, potențialul de a ajunge la consumator și/sau target, impactul. Sau… altfel spus, we use data!

Iar de vă întrebați dacă trendurile au benchmark, răspunsul este Yes, sir! Trendurile virale se măsoară în talkability, sharability, consideration, appreciation. Pe când trendurile la nivel de content se măsoară în KPIs de upper funnel (impressions, video views, shares etc).

Trend sau obicei de consum, aceasta e întrebarea! În industria digital, trendurile în materie de conținut devin în mod constant OBICEIURI DE CONSUM, reflectând schimbările de preferințe și de comportament ale publicului. Practic, în acest moment pe lista obiceiurilor de consum avem short videos/ reels, interactive content/ stories, live/ streaming, posibil chiar și AI (???). Totuși, există și cazuri în care anumite tendințe, cum ar fi Threads, încep ca niște trenduri, într-adevăr, dar nu se transformă în obiceiuri de consum durabile. 

La capitolul trendurile și brandurile, ne putem trage concluziile din afirmația “Lucrăm în digital… normal că luăm un trend și facem o campanie din el! : )  Da! Da! Da! Atât brandurile, cât și agențiile de publicitate sunt în căutare de tendințe, le observă și, firește, le transpun în campanii aparent simple, însă captivante, extraordinare, de impact. 

Brand integration tips & tricks:

  • Find the right place, right time aka platforma și trendul relevant pentru brand.
  • Be OK with missing out!
  • Be disruptive!
  • Go with the flow. Let the trend be.
  • Găsește-ți vectorii potriviți pentru a adera la trend în mod organic.

Trendurile și influencerii. Influencerii, în special creatorii de conținut de pe TikTok, sunt principalii vectori care contribuie la crearea și amplificarea unui trend. Implicarea lor în conținut de brand aduce vizibilitate și impact. Prin urmare, the influencers are influencing us. ☺

Iată și câteva elementele care asigură un impact semnificativ atunci când vorbim de brand integration in content trends: Love brand, Content trend – CGI, Highlight product, Top influencers, Perfect context & timeframe (Xmas).

În ceea ce privește trendurile și platformele de SoMe – ATENȚIE! – unele trenduri sunt “fake promovate” de platformele de Social Media pentru a genera mai mult conținut și retention pe platformă. Prin urmare, think twice before you say… “Ah, ce trend mișto!”

În loc de concluzie

Cristina Stroiu – Senior Digital Associate @Golin, a îndemnat participanții de la “World of Digital” să “think twice înainte de a spune că un trend e mișto” și, dincolo de importanța adaptabilității și a flexibilității în fața schimbărilor rapide din peisajul digital, este important să preluăm DOAR ceea ce ni se potrivește cu adevărat. Pe cât de COOL este să fii în trend, pe atât de OK este să faci un pas în spate atunci când simți nevoia pentru a-ți găsești locul, canalul, vectorii potriviți. 

 

World of Digital este un concept Creative Energy Corner! Urmăriți-ne pe Facebook și Instagram pentru mai multă INSPIRAȚIE și MOTIVAȚIE în DIGITAL WORLD &  Nu ratați următoarele OFFLINE MEETINGS OF ONLINE CREATORS!