Al treilea pas al unui brand pe Instagram – prima fotografie nu e prima fotografie

Al treilea pas al unui brand pe Instagram – prima fotografie nu e prima fotografie



Primul pas al unui brand pe Instagram – Decizia

Al doilea pas al unui brand pe Instagram – Cercetarea

Iar acum normal ar trebui să vorbim despre cum să faci prima fotografie pe Instagram, cum să-ţi completezi datele, despre cum să alegi filtrele etc. Însă pentru aceea parte vă pregătesc ceva mult mai util, aşa că am ales să vorbim despre prima fotografie.

Prima greşeală pe care un brand poate să o facă atunci când începe să comunice şi pe Instagram e să pună prima fotografie şi apoi să “spună” tuturor că “De azi ne vedem şi pe Instagram” sau “Începând de azi suntem şi pe Instagram“. Şi când intri pe contul lor pe Instagram nu vezi decât o fotografie cu site-ul sau cu brandul sau poate cu un produs. Acum, dă-mi voie să te întreb: De ce te-aş adăuga în feed-ul meu pe care-l urmăresc zilnic dacă tu îmi arăţi o singură fotografie?

O singură fotografie nu mă face să te urmăresc. 

Recomandarea mea e ca atunci când începeţi să comunicaţi pe Instagram lăsaţi puţin timp între momentul când v-aţi lansat pe Instagram şi comunicarea propriu zisă a canalului. Strângeţi câteva fotografii, alegeţi-vă stilul de comunicare, abordaţi oameni/companii/influenceri din domeniul vostru şi după ce aveţi un mic istoric (nu pot zice minim câte fotografii sau minim cât timp) doar atunci daţi de veste că sunteţi pe Instagram.

Oamenii pe Instagram îi urmăresc doar pe cei care au ce arăta, doar pe cei care se pot exprima în imagini.

Eu personal când dau un follow unui cont pe Instagram (fie el brand sau utilizator) mă uit la următoarele 3 lucruri:

1. Stilul lui de a fotografia!

Poate că-i plac fotografiile alb/negru, fotografiile de stradă, portrait sau are un stil aparte ce merită urmărit. Vreau în feed-ul meu ceva original, ceva de unde să-nvăţ şi să pot pune în practică

2. Albumul lui!

Nu prima fotografie mă face să-i dau follow, nici ultima şi nici a treia ci întregul album. Desigur, dacă userul are 1000 de fotografii nu mă voi uita la toate dar pot să-mi dau seama din câteva scroll-uri dacă-l voi urmări sau nu.

3. Cât de constant uploadează fotografii pe Instagram!

Chiar dacă nu postează în fiecare zi dar cel puţin o dată la 2 zile vreau să văd o fotografie. Vreau să văd activitate instantă care să trezească nişte emoţii în mine atunci când îi văd lucrarea.

Iar după ce-i dau un follow intră într-o perioadă de probă de câteva săptămâni. Îl urmăresc constant şi-mi dau seama dacă e ceea ce vreau în feed-ul meu sau nu!

Acum, dragele mele branduri (şi dragii mei oameni care sunteţi în spatele brandului) sper că această lecţie să vă prindă şi pe viitor când vă lansaţi pe Instagram să aveţi puţintică răbdare.

Comments are closed.