Era și cazul ca în interviul nostru să apară un bărbat care lucrează în social media. Așa că după ce am discutat despre real time marketing cu Raluca și despre prezența consumatorului cu Adriana, urmează să discutăm cu Arnold Roland Vieriu de la Tribal despre Instagram.
1. Ce v-a motivat ca sa incepeti sa folositi Instagram pentru comunicarea brandului si pe acest canal?
Fiecare brand incearca sa spuna o poveste, iar Instagram a reusit sa ajute brandurile sa spuna povesti vizuale frumoase, sa se apropie de target si sa co-creeze continut.
Targetul este deja acolo, foloseste aplicatia foarte des, iar tendinta de apropiere a brandurilor catre generatiile Y si Z este tot mai mare – cam asta motiveaza majoritatea brandurilor sa intre si pe Instagram.
2. Cat de relevant este Instagram pentru brandul dumneavoastra? Care sunt beneficiile pe care le vedeti?
Prin simplul “follow”, Instagram se diferentiaza foarte mult de Facebook.
Pe Instagram gasim mereu oamenii care au ales sa ne urmareasca pentru ca le place cu adevarat brandul si vor sa afle povestile brandului si sa interactioneze cu acestea.
La Tribal WroldWide Romania ne ocupam de multe conturi de Instagram, asa ca voi povesti putin despre fiecare cont mare si voi detalia relevanta fiecaruia:
Importanta Instagram este mare pentru McDonald’s, care a reusit sa gaseasca mixul perfect dintre content local real, tastyness si o usoara modalitate de interactiune cu influencerii. Verificam constant toate place-urile din Instagram ale restaurantelor McDonald’s si interactionam 1:1 cu cei care posteaza, iar acest lucru nu ne aduce decat beneficii: mai multi followeri si commenturi pozitive.
Pepsi reuseste sa transpuna sloganul sau “LIFE IS A MOMENT. LIVE IT.” Foarte bine prin real time marketing, povesti si premiere. Pe Instagram am reusit sa scoatem in evidenta acele momente foarte importante pentru comunitate, cum ar fi Instagram logo rebrandingul:
Premierele sunt un moment, iar cu @pepsiromania am avut cateva premiere nationale de care suntem mandri: primul Instagram Story de brand si prima postare de brand care avea ca si call to action noua functie de ZOOM:
Relatia cu influencerii este una frumoasa si ne place sa fim parte din povestile lor de pe instagram:
Am deschis contul de Instagram la inceputul lunii iunie printr-o campanie Instagram only foarte creativa si ingenioasa, care a adus un boom de followeri ce interactioneaza minunat cu contentul nostru si acum.
Pe @mountaindewromania urmarim toate place-urile de skatepark si nu numai si intram in conversatie cu targetul nostru: comunitatile de sporturi urbane.
2. Ce tip de content (video, photo) folositi cel mai des pe Instagram si de ce?
Pe Mountain Dew folosim foarte mult content video co-creat cu comunitatile sponsorizate de brand, iar pe celelalte branduri avem in mare parte content foto, dar si videos, boomerangs si stories, dar tot timpul aducem o nota de contextualitate.
De exemplu, @pepsiromania se foloseste de weather targeting in contentul de pe Instagram, iar rezultatele si feedbackul sunt foarte ok:
Postare ploaie:
Postare canicula:
3. Ce campania ati lansat in ultima perioada si ce rezultate v-a adus?
Ce am facut cu @mountaindweromania a fost mai mult decat o campanie simpla de Instagram – a fost o apropiere a brandului, prin community manager fata de comunitatea de skateri.
#FromNoldiToDewde a ilustrat parcursul unui community manager de la un expert in social media la un adevarat dewde. Eu, Noldi – community managerul real – am fost la ore de skateboarding, am facut cunostinta cu skaterii din parcuri si le-am invatat expresiile si m-am imprietenit cu ei., ca sa le pot povesti despre o competitie international de skateboarding pe care o organiza Mountain Dew. Toata aceasta Aventura (care s-a lasat si cu o frumoasa intindere de ligament) s-a vazut in 4 episoade pe Instagram, care au avut super success.
Rezultatele campaniei ne-au super bucurat: Romania a fost a doua tara ca numar de inscrieri (din 20 de tari), numarul de followeri a crescut la 1000, iar engagement rate-ul clipurilor a fost urias. Si cel mai important rezultat al campaniei: Am devenit un adevarat dewde ☺
4. Folositi influenta instagrammerilor pentru a creste awarness-ul brandului pe Instagram?
Da, ne plac instagramerii si ii folosim in diferite campanii, dar ne place sa sustinem si comunitatea, fara nicio campanie.
Chiar la cel mai recent Instameet din Bucuresti, unde s-a organizat un picnic grozav, noi am asigurat dozele de Pepsi pentru inspiratie la poze si pentru refreshment.
5. Iar la final, ce sfat ati da unui brand care vrea sa inceapa sa foloseasca Instagram?
Acum, ca avem insights si pe Instagram, nu vad care ar mai fi motivul pentru care un brand sa nu intre aici.
Totusi, inainte de a intra pe Instagram, ganditi o strategie smart si nu uitati ca Instagram nu este doar un alt loc unde sa punem ”reclame”, ci este o platforma care spune povesti prin content visual.