Bune practici pentru Instagram Shopping | World of Instagram Summit 2020

Bune practici pentru Instagram Shopping | World of Instagram Summit 2020



Ritmul alert de dezvoltare al Instagramului din ultima perioadă ne-a arătat că nu mai este suficient să creezi postări frumoase. Mai ales pentru branduri, a devenit din ce în ce mai important să existe o conversie sau o finalitate a întregului efort de a genera conținut pe această rețea. Tocmai de aceea, începe să fie necesar pentru companii să investească și în zona de Instagram Shopping. 

Raluca Radu, Country Manager Answer.ro a povestit în cadrul World of Instagram Summit 2020 de ce este importantă funcționalitatea de Instagram Shopping. Mai ales, cum te poți folosi de un shop în Instagram pentru a-ți crește vânzările. 

Ce presupune Instagram Shopping și cum poate fi activat 

Instagram Shopping permite brandurilor să vândă produsele direct din platformă. Mai mult, utilizatorii le pot achiziționa printr-un simplu tap. Ca să activezi această funcționalitate, ai nevoie de: 

  • Cont de Instagram Business
  • Contul de Instagram să fie conectat cu o pagină de Facebook 
  • Pagina de Facebook să fie legată de un catalog de produse – Facebook Catalogue 

Practic, din orice platformă de e-commerce, un programator poate face un export al produselor brandului. Acest feed este, de fapt, un excel cu toate produsele din site (fiecare cu titlu, preț, link către poză etc.). Feed-ul de produse se poate lega, apoi, de Facebook Catalogue. Util de reținut este că toată această zonă de Instagram Shopping o poți gestiona cel mai ușor din Facebook. 

Care sunt avantajele funcționalității de Instagram Shopping 

  • Poți adăuga o secțiune de Shop profilului tău de Instagram; 
  • Shoppable Instagram Posts – poți da tag produselor în postările tale (maxim 5 produse per postare și maxim 20 per carousel);
  • Shoppable Instagram Stories – chiar dacă nu ai opțiunea de swipe up poți adăuga un product sticker (1 produs per story);
  • Se activează pe profilul de Instagram alături de secțiunea de IGTV un tab separat de shop unde poți vedea toate produsele care au fost tag-uite până acum în postări și în stories;
  • Ai la dispoziție zona de Insights despre shop. Aici, poți vedea foarte multe detalii despre care au fost cele mai vizualizate produse, ce rată de click au avut acestea, care a fost rata de engagement.

raluca radu 2

Importanța fotografiei de produs pentru un Instagram Shop care vinde 

Odată cu apariției Instagram Shopping, a crescut exponențial importanța fotografiei de produs și a shooting-ului profesionist. Mai mult decât atât, marii retaileri au observat de ce prinde mai bine la potențiali clienți să ai un model în loc de câteva haine atârnate pe un cuier. Sau de ce contează ca fiecare piesă să facă parte dintr-o sesiune de styling. 

Cu cât fotografiile sau clipurile video din zona de Instagram Shopping sunt mai atrăgătoare, cu atât rezultatele și conversiile sunt mai bune. Iar, pe Instagram, această diferență se vede și mai bine decât în cazul pozelor de produs de pe site-ul brandului. Mai ales că, pe o pagină de produs din site, utilizatorul ajunge deja știind de brand și având încredere în el. În schimb, pe Instagram e posibil să nu-i atingi doar pe cei care au mai cumpărat de la brand, ci și public nou. 

În schimb, în zona de Instagram Feed nu funcționează fotografiile de produs din zona de shop. Aici, cu cât fotografia e mai expresivă și produsul e parte dintr-o compoziție originală, cu atât va atrage mai multă atenție. 

Activarea funcționalității de Instagram Shopping versus cea de Swipe up 

Din păcate, pentru a avea activată funcția de Swipe up, un brand trebuie să aibă pe Instagram 10.000 de urmăritori. Aceasta permite utilizatorilor să dea Swipe up într-un story și să ajungă pe un landing page. Dar, dacă activezi Instagram Shopping și imporți catalogul de produse, nu mai ai nevoie de varianta de Swipe up. Astfel, ai opțiunea să pui în story un sticker de produs. 

Atenție: în e-commerce, majoritatea conversiilor, comenzilor efective, vin din Instagram Stories, nu din zona de postări. Așa că, dacă te hotărăști să faci ad-uri, este esențial să te gândești și la formatul de story. 

De ce să te uiți mereu la cifre și la comportamentul urmăritorilor tăi 

Instagram Shopping are și o zonă de Insights. Asemănător unui analytics, aceasta este foarte utilă pentru a vedea comportamentul utilizatorilor care au interacționat cu shopul brandului. De ce este important să te uiți la informațiile pe care ți le oferă partea de Insights? Pentru că, de cele mai multe ori, există o diferență mare între publicul de pe site-ul brandului, cel de pe Facebook și cel de pe Instagram. În funcție de trăsăturile și preferințele fiecărui public, va trebui să adaptezi conținutul promovat pentru fiecare rețea în parte. 

raluca radu 3

Ce trebuie să știi despre Instagram Shopping Ads 

Un lucru foarte important, dacă vrei ca brand să faci reclamă pe Instagram, este să reziști tentației de a da click pe butonul de Promote dintr-o postare. Dacă faci acest lucru, și nu treci ad-urile prin Facebook Ads Manager, ratezi foarte multe oportunități de targetare, optimizare și automatizare a campaniei. 

Apoi, este crucial obiectivul ales al campaniei – în funcție de acesta se stabilesc automatizările și optimizările campaniei. Dacă alegi un obiectiv de tip conversion sau catalog ads, marele avantaj este că Facebook va face tot posibilul să automatizeze afișarea campaniei tale. Și atunci targetează oamenii care au cele mai mari șanse să cumpere produsele tale.

Gândește întotdeauna campanii separate pentru fiecare platformă în parte 

Din experiența Ralucăi Radu, este că e crucial să creezi campanii doar pentru Instagram și să nu faci aceeași campanie și pe Facebook. De ce? Tocmai pentru că este un alt context și utilizatorii sunt ușor diferiți. În afară de asta, o campanie care este pe automatic placements și se afișează cu același vizual și pe Facebook și Instagram, va livra ad-ul mai mult pe Facebook. În principal pentru că aceasta e rețeaua cu mai mulți utilizatori în România. De aceea, fiecare campanie de ads trebuie gândită separat pentru fiecare platformă în parte. 

Prezentarea Ralucăi Radu o poți urmări și în format video, aici.

Află și care sunt 5 motive pentru care trebuie să începi să folosești Instagram carousel aici.