TrackMaven a făcut un raport pe câteva dintre brandurile care să află în top 500 Fortune care ne arată “atitudinea” lor pe Instagram. Au analizat comportamentul cu utilizatorii, strategia de postare, care sunt cele mai folosite filtre, fotografii vs video etc. De asemenea în acest raport putem găsi şi un studiu de caz făcut pe FedEx şi calea lor către succes folosindu-se de hashtag.
Ce cuprinde acest raport?
1. Ce este Instagram?
2. Ce branduri din top 500 Fortune folosesc Instagram?
3. Strategia brandurilor din top 500 Fortune
4. Care sunt cele mai folosite filtre folosite?
5. Cum interacţionează brandurile din top 500 Fortune cu utilizatorii?
6. Studiu de caz: FedEx şi calea către succes folosindu-se de hashtag
7. Instagram as a Social Discovery Platform
În prima parte a raportului găsim o mică istorioară a cum s-a lansat Instagram. Apoi raportul intră direct în pâine arătând că doar 123 de branduri din top 500 folosesc Instagram. Oricum, nu putem spune că e o mare problemă pentru că din 500 de branduri “doar” 348 au pagini de Facebook şi “doar” 387 au cont pe Twitter. Analiza s-a făcut pe 19.009 fotografii şi 243 de video (de când s-au lansat brandurile pe Instagram până în data de 17 septembrie 2013).
Starbucks a fost primul brand în decembrie 2010 din top 500 Fortune care şi-a făcut cont pe Instagram urmat apoi de încă 14 în 2011.
Cele mai active 10 branduri din top 500 Fortune pe Instagram bazat pe urmăritori, fotografii, video şi like-uri!
Însă nu e tot una să ai un cont pe Instagram vs să ai un cont ACTIV pe Instagram. E oarecum ciudat să vezi că Nike conduce detaşat în topul brandurilor cu cei mai mulţi urmăritori 2.313.519 faţă de Starbucks care are 1.523.456 şi Foot Locker care are 511.002 urmăritori. Însă brandul cu cele mai multe fotografii este Foot Locker (1.018) care este urmat de VF Corporation (954) şi mai apoi Nordstrom (940).
Mai jos puteţi vedea un top 3 care arată cele mai engagement-uite fotografii dintre brandurile analizate din top 500 Fortune.
Dacă vorbim de strategie atunci ar trebui să ne intereseze şi timpul când sunt postate fotografiile, poate chiar şi ora şi minutul. La Facebook există statistici care ne arată timpul cel mai potrivit pentru a posta statusuri. La Instagram nu putem decât să facem o analiză a ce fac celelalte brandurile, să le verificăm interacţiunea cu utilizatorii şi apoi să tragem o concluzie.
TrackMaven au scos un tabel cu zilele în care postează cele 123 de branduri din top.
Care sunt cele mai folosite filtre de către brandurile din top 500?
După cum putem observa cel mai folosit filtru este cel “Normal” sau nici un filtru urmat de Lo-fi şi X-pro II. Ciudat însă că filtrul care aduce cel mai mare engagement este Mayfair cu 23.044 interacţiuni urmat de Normal cu 18.009 interacţiuni şi Inwell cu 16.407 interacţiuni.
Cum interacţionează utilizatorii cu brandurile?
Topul este condus de Like cu 97% faţă de comentarii care sunt doar la 3%.
La Webstock am fost întrebat despre partea de advertising în Instagram. Nu pot spune că acum e imatur să vorbim despre aşa ceva dar trebuie să fim realişti că va veni şi vremea ca această aplicaţie să înceapă să scoată bani.
Acest raport făcut de TrackMaven este un exerciţiu bun şi mai ales o inspiraţie foarte bună pentru toate brandurile care chicotesc cu ideea de a începe să folosească Instagram. Vă recomand să o downloadaţi şi să o citiţi de la cap la coadă. Merită!