Instagram a anunţat oficial primii paşi în advertising

Instagram a anunţat oficial primii paşi în advertising



La începutul septembriei Emily White, Chief Operating Officer @Instagram declara că Instagram va pregăti pentru anul viitor drumul pentru advertising.

Ieri au anunţat oficial pe blogul şi o postare pe Instagram că au început să lucreze la acest drum.

Postări plătite 

“…Seeing photos and videos from brands you don’t follow will be new, so we’ll start slow. We’ll focus on delivering a small number of beautiful, high-quality photos and videos from a handful of brands that are already great members of the Instagram community. “

Vom vedea postări în feed-ul nostru de la brandurile pe care nu le urmărim. Vor exista postări plătite (videos + photos) ale unor branduri care deja sunt membrii premium (ca de exemplu din top 500 Fortune) din comunitatea Instagram. Interesul e ca aceste postări plătite să fie într-un număr cât mai mic şi de o calitate maximă.

La început doar în America

“…In the next couple months, you may begin seeing an occasional ad in your Instagram feed if you’re in the United States. “

Chiar dacă peste 60% dintre utilizatori sunt din afara Americii din păcate/fericire doar americanii vor avea bucuria să vadă aceste postări plătite. Controlul asupra reacţiilor şi comunităţii poate fi mult mai mare. Good point Instagram! Şi până la urmă cred că e bine că se-ncepe cu paşi mici dar siguri.

Instagram ca business

“…We have big ideas for the future, and part of making them happen is building Instagram into a sustainable business. “

Instagram s-a pornit ca un business încă de la început iar singurii bani pe care i-a putut face a fost din investiţii iar mai apoi faptul că a fost cumpărat de Facebook. Ca om de marketing mi se pare genial să strângi o comunitate atât de mare fără ca să le ceri ceva în schimb. Vrei ca Instagram să crească şi să se dezvolte tot mai mult? Vrei să nu ai probleme cu el (erori, bugs etc)? Obişnuişte-te cu ideea că în spatele aplicaţiei sunt oameni care muncesc şi care au nevoie de bani ca să pună o pâine pe masă. Is that simple!

Un advertising cât mai natural (dacă se poate spune aşa)

“…Our aim is to make any advertisements you see feel as natural to Instagram as the photos and videos many of you already enjoy from your favorite brands. After all, our team doesn’t just build Instagram, we use it each and every day. We want these ads to be enjoyable and creative in much the same way you see engaging, high-quality ads when you flip through your favorite magazine.”

Asta cu advertisingul cât mai natural mi se pare oarecum forţat. Instagram dansează acum pe un fir subţire: dacă reuşesc să facă acel tip de “natural advertising” care să nu deranjeze pe nimeni dar să aducă mulţi bani atunci bravo lor DAR dacă o vor bucta atunci cu siguranţă îşi vor putea face bagajele şi să plece acasă. Well….să vedem ce-a ieşi din asta!

Controlul asupra reclamelor

“…We’ll also make sure you have control. If you see an ad you don’t like, you’ll be able to hide it and provide feedback about what didn’t feel right. We’re relying on your input to help us continually improve the Instagram experience.”

Pe ideea “nu-ţi place, nu te uita” simplu şi eficient. Dacă te vor deranja reclamele din Instagram poţi să-i dai un hide şi să-ţi trimiţi feedback-ul către ei. Dar să fie asta doar un test înaite ca să fie oficial deschis drumul către advertising?

Poziţia utilizatorilor

Este împărţită.

Sunt cei care înţeleg că Instagram are nevoie şi de advertising ca să se autosusţină şi sunt cei care nu vor nici cum să vadă reclamele într-o aplicaţie FREE. Instagram trebuie să fie FOARTE ATENT la cum va administra zona de advertising pentru că riscă să piardă lucrul care l-a făcut atât de valoros: comunitatea!

În concluzie

Instagram a început cu babysteps zona de advertising dar depinde foarte mult de comunitate cum o va putea controla şi administra.

Comments are closed.