9 tendințe în rețelele sociale de care să ții cont în 2023

9 tendințe în rețelele sociale de care să ții cont în 2023



Dacă există un singur lucru constant și sigur când vine vorba de social media, acela este că rețelele sociale sunt mereu în continuă schimbare și actualizare. De exemplu, în 2022, autenticitatea a fost mai prezentă ca niciodată (BeReal). Să fie, oare, un semn că ar trebui să ne luăm rămas bun de la filtre?

În 2023, preconizăm o schimbare în rețelele sociale spre o căutare și mai mare a conținutului original și autentic. 

Te invităm să citești articolul de mai jos și să descoperi care sunt cele mai importante 9 tendințe în rețelele sociale de care să ții cont în 2023.

1. Adio conținut de tip copy-paste

Cu un an în urmă, urmărirea tendințelor și replicarea acestora a fost o tactică cheie pentru creșterea conturilor de TikTok și Instagram. Însă, în 2023, utilizarea exclusivă a sunetului și replicarea conținutul sunt pe cale de dispariție. Pentru a ieși în evidență, îți recomandăm să încorporezi mai mult conținut original în strategia ta.

2. Apelează la UGC

UGC = user generated content (conținut generat de utilizatori) este incredibil de popular în rândul brandurilor. Aici este un videoclip super util despre UGC. În esență, înseamnă conținut creat de utiliztori care este mai apoi preluat și folosit de către brand. 

Cu siguranță, în 2023, creatorii de conținut care creează și sunt plătiți pentru UGC vor umple un gol în piață.

3. YouTube short prinde avânt

Potrivit Adweek, vizionările pe YouTube Shorts au generat în medie 30 de miliarde de vizionări pe zi. Acest tip de conținut de scurtă durată este important pentru creatorii de conținut din cel puțin două motive. În primul rând, îl folosesc ca și cârlig pentru a-i redirecționa pe urmăritori spre conținutul sub formă lungă. În al doilea rând, își cresc numărul de abonați.

4. Inteligenția artificială este peste tot

AI este mai accesibil ca niciodată și tot mai prezent în viețile noastre. De la efectele video și până la generatorii de texte (Chat GP), folosirea inteligenței artificiale devine tot mai populară în rândul brandurilor și creatorilor. 

Apropo, descoperă și care sunt tendințele digitale pentru acest an. 

5. Linkedin

Linkedin pare să atragă tot mai mulți creatori de conținut datorită interacțiunii organice pe care o oferă. Cu alte cuvinte, creatorii accesează platforma, dau personalitate postărilor lor și astfel se poziționează ca experți în domeniile respective.

6. SEO în social media? Da

Pentru că acest articol este despre tendințe în rețelele sociale, nu discutăm acum despre oprtimizarea SEO on-page. Ci, discutăm despre situațiile în care utilizatorii folosesc cuvinte cheie în TikTok și Instagram pentru căutare.

Așadar, dacă îți dorești pentru conținutul pe care-l creezi să fie vizionat de cât mai multă lume, optimizează-l folosind cuvinte cheie relevante. 

7. Conținutul închis, de tip exclusivist 

În ultima perioadă, a existat o schimbare dinspre conținutul public și accesibil tuturor spre cel închis, exclusivist și accesibil doar membrilor. Rămâne să vedem ce se va întâmpla cu abonamentele Instagram sau cu conținutul de pe Substack. 

8. Transparența dintre brand și creatorul de conținut

Creatorii de conținut știu prea bine că numărul de urmăritori sau numărul de interacțiuni nu plătesc facturile. Așadar, transparența colaborărilor dintre branduri și creatori devine tot mai transparentă. 

9. Favorizarea influencerilor de tip micro și nano

Pe lângă promovarea serviciilor și produselor unui brand prin diferite tipuri de conținut, majoritatea agențiilor de publicitate se folosesc și de ajutorul influencerilor din industria lor. 

Având în vedere schimbările care au loc în toate industriile din cauza inflației și a prețurilor ridicate, marketerii nu sunt dispuși să investească sume uriașe de bani în colaborări cu influencerii mari.

Așadar, în 2023 vom vedea o creștere în popularitate a influencerilor de tip micro și nano. Având un număr mai mic de urmăritori, doar oameni ce împărtășesc aceleași interese cu ei, micro și nano influencerii au o rată mai mare de succes când promovează produse de la branduri. 

Pe măsură ce avansăm în anul 2023, trebuie să fim conștienți de aceste tendințe în rețelele sociale pentru 2023 pentru a reuși să ne îndeplinim obiectivul de marketing. E important să profităm cât mai mult de rețelele sociale și să descoperim și să explorăm toate funcțiile care ne pot ajuta la creșterea rate de reach și engagement, precum și a vânzărilor.

_____
Sursă poză de coperăt: Pikisuperstar, Freepik