Cum să construiești un business online: de la conținut la profit

Cum să construiești un business online: de la conținut la profit



Ai învățat ce trebuie să faci online și te gândești cum să faci să duci conținutul în zona de monetizare ca să-ți construiești un business online?  În acest articol vei învăța cum să faci asta corect, cu ajutorul lui Cosmin Daraban, fondatorul Gomag.

Strategia pentru un business online pe care ți-o vom prezenta în rândurile care urmează funcționează pentru business-urile locale, pentru viitorii antreprenori, oamenii de marketing, dar și creatorii de conținut.

Chiar dacă astăzi pare mai simplu ca niciodată să începi un business online sau offline, adevărata provocare constă în creșterea acestuia într-un mod etic și inteligent.

The Digital Story

Când vrei să fii plătit pentru ceea ce faci, indiferent că ești freelancer sau crator de conținut, trebuie să descoperi care este superputerea ta. 

  • Determinarea: Vezi oportunitățile de la distanță, ții cont de trend-uri și statistici din piață și treci ușor peste obstacole;
  • Manipularea focului (pasiune): ești foarte pasionat de ceea ce faci, ai multe idei și vrei să le aplici;
  • Disciplina: ești omul care face ca lucrurile să se întâmple, ai o tehnică de organizare proprie care te ține motivat, nu te lași distras ușor; 
  • Adaptabilitatea: îți asumi riscuri calculate, te adaptezi la cerințele clienților și condițiilor.

Când vrei să fii plătit pentru ceea ce faci, indiferent că ești freelancer sau crator de conținut, trebuie să descoperi care este superputerea ta.  – Cosmin Daraban

Conținutul bun creează audiențe. Acestea, la rândul lor, pot face vânzări. Iar clienții sunt peste tot. Așadar, e păcat să-ți alegi doar un canal pe care să exiști, pentru că astfel pierzi oportunități. 

Trendurile semnalează cea mai simplă metodă de a monetiza conținut: produsul digital. Mai jos, iată care este  fluxul de introducere în piață al unui produs digital.

Procesul de creare al unui produs digital

Întregul proces de creare al unui produs digital se poate rezuma la câțiva pași:

  1. Obiectiv: Ce-ți dorești să obții?
  2. Asigură-te că există interes în piață
  3. Implică publicul în crearea produsului
  4. Nu fii fixat pe o singură idee

Odată ce ai înțeles procesul de mai sus, pașii pe care trebuie să-i urmezi sunt mai ușori. Alege infrastructura care te ajută să lansezi produsul rapid și asigură-te că poți face modificările dorite pe cont propriu fără să ai nevoie de specialiști. Apoi, obține vânzări în mod repetitiv și asigură-te că instrumente de marketing în site. 

Vezi care sunt trendurile digitale pentru 2023.

Când vine vorba de alegerea canalelor de marketing pentru lansare, e bine să știi că paginile de Facebook sunt 100% necesare și reprezintă un semnal de credibilitate. Apoi, ai nevoie de un cont de business de Instagram prin intermediul căruia să comunici cu comunitatea ta. Blogul te ajută să creezi conținut relevant pentru business online și să oferi valoare audienței.

Piramida cumpărătorilor

În multe, cazuri rata de conversie este mică pentru că se targetează doar vârful piramidei, aici cei 10% care sunt pregătiți să cumpere acum. Dacă vrei să cuprinzi și persoane aflate la mijlpocul sau baza piramidei, cuprinde în comunicare obiective de awareness, reach sau campanii de conținut. 


Toate informațiile de mai sus au fost oferite în cadrul evenimentului World of Digital Autumn Edition 2022. Poți vedea înregistrarea întregului eveniment aici.

_____
Sursă poză de copertă: Marymarkevich, Freepik