Cum putem influența ecosistemul digital prin înțelegerea consumatorului?

Cum putem influența ecosistemul digital prin înțelegerea consumatorului?



Cunoașterea și înțelegerea consumatorului este cheia oricărui business.

În calitate de brand, trebuie să înțelegi ce tip de persoană este cel mai probabil să aibă nevoie de produsul sau serviciul pe care-l oferi. Dacă vrei să fii cu un pas în fața concurentului tău, îți recomandăm să ții cont de următoarele aspecte oferite de către Andreea Zanfir, Head of Consumer Insights la Starcom, inspirate din rezultatele studiului Consumer Report făcut pentru a înțelege întregul marcom.

Cum poți înțelege consumatorul atât din punct de vedere deomografic, cât și cel al valorilor sau nevoilor pe care le are.

Date din Consumer Report – ediÈ›ia 2021

Consumer Report este cel mai complex studiu din industrie în care se adună date utile pentru comunicarea brandurilor. Exemple de date colectate: tipuri de conținut preferate, obiceiuri de cumpărare etc.

În studiul menționat mai sus, s-a făcut o abordare complexă, 360, prin care au fost cuprinse toate generațiile din zonele urbane:

  • AdolescenÈ›i: 14-17 ani;
  • Single Youth: 18-34 ani, necăsătoriÈ›i È™i fără copii;
  • Familiile cu copii: 18-45, cu copii sub 14 ani;
  • Familiile fără copii: peste 45 de ani, căsătorite, fără copii sub 14 ani;

Dincolo de aspectul demografic, consumatorul vine la pachet cu nevoi și valori care se refletă în comportamentul lui. Dacă în 2020 principala nevoie a consumatorului era de a se conecta, în 2021 nevoia de a crede devine la fel de importantă ca și conectarea. 

Care sunt nevoile consumatorilor

Nevoile consumatorilor sunt diferite în funcție de categoria de vârstă din care fac parte. Spre exemplu, dacă tinerii cu vârste cuprinse între 14-17 ani sunt ghidați de a se întâmpla ceva în viața lor și au un stil de viață activ, cei din categoria single youth au nevoie de a avea control în viața lor.

Pentru segmentul de familii cu copii, principalul obiectiv în anul 2021 a fost siguranța. Pe de altă parte, pentru segmentul de familii fără copii, nevoia de atașament și dorul de cineva au fost cele mai vizibile în anul precedent.

 

Importanța mediului digital în diverse segmente de consumatori

Era de așteptat faptul că, în 2021, timpul petrecut pe internet a crescut semnificativ. Cele mai vizibile creșteri sunt în rândul famillilor fără copii ca urmare a nevoii de a se conecta, de a afla noutăți despre cei dragi etc. Pe de altă parte, importanța mediului digital în rândul adolescenților are o creștere semnificativă cel mai probabil și datorită școlii online.

Când vine vorba despre utilizarea dispozitivelor digitale, smartphone-ul rămâne principalul dispozitiv de pe care se consumă internetul. 

Top activități pe telefon ale consumatorilor în 2021

Pentru înțelegerea consumatorului, este important să descoperim ce anume face el pe telefon și ce tipuri de produse cumpără. Conform studiului, principalele activități ale consumatorilor sunt legate de Messenger.

Cele mai accesate aplicații rămân cele tradiționale: Facebook, Whatsapp, Facebook Messenger, Instagram, în special pentru familii, iar tinerii se îndreaptă spre TikTok, Twitter, Telegram, Discord și altele.

Printre activitățile făcute de către consumatori pe social media, cele mai frecvente sunt: 

  • Comunică cu familia;
  • Se relaxează;
  • Caută informaÈ›ii È™i È™tiri;
  • Caută trenduri noi;
  • Postează fotografii, videoclipuri.

De exemplu, adolescenții folosesc rețelele sociale pentru a se relaxa și pentru a urmări diferite tipuri de conținut de la branduri și influenceri. Famillile, atât cele cu copii cât și cele fără, utilizează social media pentru a crea și păstra memorii cu cei dragi.

Când vine vorba despre tipul de conținut preferat, pe locul întâi se află conținutul sub formă de imagini sau videoclipuri. Dacă vrei să creezi conținut video de calitate, am pregătit 11 sfaturi pentru tine.

Tipuri de produse cumpărate:

  • Single Youth achizÈ›ionează îmbrăcăminte È™i încălțăminte;
  • AdolescenÈ›ii sunt interesaÈ›i de produse cosmetice, de înfrumuseÈ›are;
  • Familii cu copii: electrocasnice mari

În concluzie, pentru înțelegerea consumatorului, cel mai important este să fii adaptabil la noi contexte, tehnologii și comportamente. Companiile care investesc în înțelegerea consumatorilor sunt cele care reușesc să prospere și să dezvolte cu aceștia o relație pe termen lung.

Tu ce faci pentru a-ți înțelege consumatorii?

Pentru mai multe informații despre înțelegerea consumatorului, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Spring 2022, transmis pe Facebook.