Încă de la începutul lunii umblau zvonuri în online cum că Instagram ar lansa IGTV, un nou mod de a devora contentul video. Zvonurile au devenit realitate săptămâna trecută, când a fost lansată aplicația IGTV, care este și parte integrată a aplicației Instagram.
În ultimii ani, modul de consum al contentului online s-a schimbat și datorită tehnologiilor nou apărute și a aplicațiilor din ce în ce mai complexe, care au făcut userii să își schimbe preferințele și comportamentul.
Ce este IGTV?
După cum spuneam, IGTV este aplicația construită de Instagram de sine stătătoare, însă, în același timp, și parte a rețelei mai sus menționate, care permite postarea de videouri cu o durată de până la 1 oră. Deocamdată, conturile mici și medii pot să uploadeze videouri de până la 10 minute, iar cele mari de până la o oră. Poate pe viitor nu vor mai fi restricții deloc în ceea ce privește durata videourilor uploadate pe IGTV.
Cine poate uploada videouri pe IGTV?
Răspunsul la această întrebare este simplu: oricine. Oricine are inspirație sau oricine se simte confortabil în fața camerei de filmat. Reprezentanți ai Instagram au spus că își doresc ca noua aplicație să înlocuiască TV-ul. Astfel, nu vor exista canalele clasice de la TV, însă orice creator de conținut poate fi considerat un canal pe IGTV. Ce aduce nou această aplicație este faptul că videourile se pot uploada atât cu ajutorul aplicației de pe telefon, cât și cu ajutorul aplicației web.
Videourile sunt în format vertical, pentru că mai nou, userii aplicațiilor sunt obișnuiți cu acest format și pare să aibă un succes din ce în ce mai mare.
Care e concurența directă a IGTV?
Chiar dacă lungimea videourilor ne duce cu gândul la HBOgo sau Netflix, concurența adevărată, deocamdată, a IGTV este YouTube. Asta pentru că acum doar creatorii de conținut, influencerii și restul userilor pot posta conținut. Casele de producție mai trebuie să aștepte. Dar să nu ne pierdem speranța! Așadar, fie că filmezi content super profi sau doar cu telefonul mobil, poți oricând să îi dai publish.
Cum funcționează IGTV?
De îndată ce pornești aplicația, un ”canal” va porni și el și vei putea începe să urmărești contentul. Dacă nu mai vrei să continui să vezi ceva de la un anumit creator de conținut, poți să dai oricând skip și treci la următorul. Dacă dintr-un motiv sau altul trebuie să te oprești din a viziona un anumit video, nu trebuie să îți faci griji că va trebui la un moment dat să o iei de la început. IGTV are opțiunea de continue watching.
Sunt 3 categorii din care poți să alegi: ”For you”; ”Following” sau ”Popular”. Asta în funcție de ce anume vrei să urmărești.
Ce înseamnă lansarea IGTV pentru branduri?
Noua aplicație poate fi considerată ca o nouă provocare pentru branduri. Ele vor avea la îndemână noi metode de a ieși în față și de a crea content original pentru followerșii lor. O parte a provocării este captarea atenției userilor targetați cu acest tip de conținut, care diferă de ce s-a mai văzut până acum pe Instagram.
Tu ce părere ai despre IGTV? Îl vei folosi pentru brandul tău?