Cum să folosești Instagram Highlights pentru a-ți promova afacerea [pentru începători]

Cum să folosești Instagram Highlights pentru a-ți promova afacerea [pentru începători]



Ce vezi mai întâi când deschizi un cont de Instagram? Pe lângă username și zona care cuprinde informații despre biografie (bio), mai jos, sunt câteva cerculețe (highlights) care evidențiază cele mai relevante povești ale contului. Apropo de bio, învață cum ar trebui să arate un bio memorabil care te va ajuta să atragi mai mulți urmăritori, colaboratori sau clienți.

Spre deosebire de Instagram Stories care dispar după doar 24 de ore, Instagram Highlights pot rămâne permanent pe profilul tău. Iar acesta ar trebui să fie un motiv întemeiat ca să petreci mai mult timp în planificarea, prezentarea și promovarea mărcii tale cu ajutorul Highlights. În acest ghid vei învăța tot ce trebuie să știi ca să-ți transformi profilul de instagram într-unul remarcabil.

1. Ce este mai exact Highlights

Pentru a oferi utilizatorilor posibilitatea de a-și salva poveștile postate, Instagram a creat această nouă funcție. Practic, sunt grupuri de stories (sau albume) pe care le poți crea pe diferite secțiuni. Odată ce creezi un story, îl poți salva într-un folder special (highlight). 

2. Cum creezi un Highlight pe profilul tău

1. Postezi un story obișnuit și-l salvezi manual într-un folder special

  • Click pe story pentru a-l vizualiza
  • Alege opțiunea de jos Highlight
  • Atinge pictograma +
  • Apasă add/adaugă

2. Cauți în poveștile arhivate (dacă ai activată opțiunea de arhivare) și selectezi care sunt poveștile pe care vrei să le scoți în evidență

  • Intră în contul tău de Instagram
  • Atinge pictograma +
  • În noua fereastră deschisă, atinge și selectează poveștile pe care vrei să le evidențiezi
  • Introdu un nume reprezentativ pentru Highlight

Important! Pentru a adăuga mai multe stories într-un highlight, tot ce trebuie să faci este să ții apăsat highlight-ul pe care vrei să-l editezi și apoi să faci selectarea poveștilor. 

3. Personalizarea

Poza de cover (pictograma) trebuie să fie una reprezentativă, adică o fotografie care sugerează tematica Highlight-ului. De exemplu, dacă ai un cont de beauty, pictograma ar putea fi una cu rujuri, farduri, creme sau alte produse de îngrijire ale pielii.

Dacă te întrebi de ce sunt importante pictogramele, citește primul rând din acest articol: ele sunt printre primele lucruri pe care utilizatorii le observă când intră pe contul tău. 

Determinarea pozei de cover se face simplu. După ce creezi și salvezi pictograma în galeria telefonului, urmezi cei doi pași:

  • Pe profilul tău, apasă Highlight-ul pe care urmează să-l editezi
  • Apoi, la edit cover, poți da upload la poza pe care o dorești s-o folosești ca și cover

La fel de important ca pictograma este și numele highlight-ului. Și acesta trebuie să fie sugestiv, așa cum vezi în imaginile de mai sus: machiaj de zi, wedding, filme, Q&A, Tips&Tricks etc.

4. De ce sunt importante highlights

Utilizarea lor ar trebui să facă parte din activitatea ta de marketing digital, fie că reprezinți un brand sau ești creator de conținut ori influencer. 

  • Poți salva poveștile în crearea cărora depui efort, astfel că ele rămân accesibile publicului
  • Aduci mereu completări unor subiecte aflate în desfășurare
  • Conținutul tău devine accesibil și celor care abia acum ți-au dat follow
  • Îți prezinți produsele sau serviciile într-un mod structurat

5. Sfaturi pentru crearea unor pictograme unice

Pentru crearea pictogramelor îți recomandăm să folosești Canva. Acest instrument simplu de folosit are deja pictograme predefinite pe care le poți personaliza în funcție de dorințele tale.

  • Fii inovator pentru a atrage privirile celorlalți utilizatori de Instagram. 
  • Ai curaj să folosești pictograme și texte îndrăznețe
  • Folosește culorile brandului tău
  • Prezintă-ți produsele / serviciile / colaborările pe care le-ai avut în trecut
  • Dacă ai, prezintă-ți ambasadorii sau influencerii brandului
  • Păstrează-ți audiența actualizată
  • Include resurse utile pentru vizitatori care să-i facă dornici să te urmărească

Află cum să obții organic mai mulți urmăritori pe Instagram.

Potrivit unui sondaj pe Facebook, 62% dintre oameni „au devenit mai interesați de un brand sau produs după ce l-au văzut în Stories.” Cu Instagram Highlights, poți extinde durata de viață a celor mai bune povestiri și poți oferi clienților potențiali sau urmăritori mai multe șanse să vadă conținutul pentru care ai lucrat atât de mult să-l creezi.

Ți-ai creat deja primul Highlight în contul tău de Instagram?

_____
Sursă foto copertă: Freepik.com