Se pare că Instagram nu vrea să rămână în urmă cu trendurile și introduce posibilitatea de a cumpăra produsele de care ești interesat direct din Stories. De acum se transformă dintr-un loc în care ajungi ca să te inspiri, fie că e vorba de un outfit sau chiar de gadgeturi, în unul în care poți să acționezi.
Începând de ieri, pentru anumite branduri, au introdus un tag de shopping in Stories. Așa că, de acum înainte, dacă vezi într-un Story un produs care îți place, vei putea da tap pe iconița de shopping și mai apoi vei fi redirecționat către siteul advertiserului pentru a vedea mai multe detalii despre produs și a-l cumpăra.
În 2016, Instagram a început să testeze opțiunea de a cumpăra direct de pe platformă, iar anul acesta a introdus mai întâi un shopping tag în posturile din feed. Văzând succesul pe care acest nou feature l-a avut, au decis să îl transpună și în Stories.
Înainte însă de a introduce aceste două noi featureuri, ei au făcut un sondaj în rândul ultilizatorilor, care sunt în creștere, să afle de ce sunt ei interesați atunci când deschis Instagram. Și au aflat următoarele: utilizatorii își doresc să afle noutăți de la și despre brandurile pe care le urmăresc; să vadă detalii despre produsele brandurilor și să afle despre produse noi de care ar putea fi interesați.
Ce înseamnă asta pentru branduri?
Sunt peste 300M de utilizatori ai Instagram Stories în fiecare zi, așa că pasul acesta pare unul firesc pentru cei de la platformă. Probabil nu este unul imens pentru ei, dar este unul notabil pentru branduri. Deoarece acestea vor trebui de acum înainte să țină cont în strategiile de marketing și de această posibilitate de a face shopping direct din Instagram Stories. Vor trebui să depună un efort mai mare atunci când gândesc și crează un Story, pentru a duce userul pe siteul lor, de unde să cumpere produsul pe care îl văd în doar 10 secunde.
Deocamdată acest feature este disponibil doar câtorva branduri, însă pentru viitor vom vedea tot mai multe Stories cu posibilitate de shopping, de la tot mai multe branduri. Iar Instagram spune că nu se vor opri aici.
Tu ce crezi că urmează în materie de shopping pe Instagram?