Lay’s, brandul care realizează prima transmisie live din Metaverse!

Lay’s, brandul care realizează prima transmisie live din Metaverse!



Cuvântul „Metaverse” a început să fie tot mai prezent pe buzele noastre în ultimii ani, deși pentru mulți, universul virtual pare înfricoșător. În acest articol te invităm să descoperi cum decurge un eveniment transmis direct din Metaverse, dar și cum te poți folosi de inteligența artificială pentru a-ți păstra relevanța ca brand.

Lay’s este una dintre cele mai inovatoare branduri: a fost printre primele branduri intrate pe TikTok, a creat primul NFT la nivel internațional construit din zâmbetele a 3000 de consumatori, a lansat în Whatsapp o activare, iar acum a transmis dintr-un cinema virtual, direct din universul Metaverse. 

Pregătirea pentru această transmisiune a fost cu mult mai diferită față de pregătirile din realitate. Prezența fizică a celor 3 invitați a fost asigurată de avatare special create pentru acest eveniment, cu înfățișări personalizate: Alexandra Constantin (Sr. Digital & Media Manager @PepsiCo), Vlad Vladescu (Senior Brand Manager @PepsiCo), Flavia Constantin, Group Creative Director @Friends\TBWA. Iar banii adevărați au fost înlocuiți cu bani virtuali cu ajutorul cărora au achiziționat pungi de chipsuri Lay’s.

Ce reprezintă conceptul Metaverse?

Conform definiției curente, Metaverse este un univers virtual în care poți derula orice activitate din viața de zi cu zi:

  • socializezi cu alte persoane;
  • vizionezi un film;
  • faci o conferință virtuală la birou;
  • te joci online;

La momentul actual, Metaverse este cum era Google în 1998, cu mențiunea că are capacitatea de a crește mult mai rapid. Un exemplu concret despre puterea de creștere este TikTok care a atins un miliard de utilizatori mult mai rapid decât alte rețele sociale.

Mai mult decât atât, în piață există deja platforme care oferă universuri alternative: Roblox (aprox. 55 milioane de utilizatori zilnic) în cadrul căruia poți explora diverse lumi cu avatarul creat. Îi poți cumpăra haine avatarului, îl poți duce la o cursă de mașini, la un concert etc.

Privind spre viitor, cu siguranță vor exista dispozitive (ex. ochelari portabili) care vor permite mixarea celor două lumi: cea reală cu cea virtuală. Astfel, experiența va fi una cu totul desăvârșită.

Beneficiile unui brand în debutul Metaverse

Dacă e să avem în vedere beneficiile unui brand prezent în Metaverse, acestea sunt multe. În primul rând, este vorba despre o lume nouă care ni se deschide în față, iar asta înseamnă noi oportunități. Chiar dacă în prezent nu înțelegem foarte bine ce înseamnă exact acest univers virtual, în viitor ne vom raporta la el așa cum ne raportăm acum la internet.

  • Interacționezi cu o audiență care există deja în aceste comunități, cum este Roblox de exemplu;
  • Audiențele sunt formate din Gen. Z, adică acea generație vânată de multe branduri;
  • Odată ce îți construiești prezența în Metaverse, vei fi cu un pas în fața competitorilor tăi;
  • Experimentezi diverse trenduri;

Cu cât mai devreme intri în Metaverse și îmbrățișezi viitorul, cu atât vei fi mai relevant și mai natural în acea nouă lume.

Cum a ajuns Lay’s un brand care realizeaza prima transmisie live din Metaverse

Unul dintre principalii piloni pe care pandemia de covid i-a afectat a fost libertatea. Iar când spunem libertate, ne referim atât la cea a consumatorilor, cât și a brandurilor. Lay’s a fost o companie care nu doar că-și ascultă consumatorul, dar îl și urmărește. Așa că a reușit să găsească drumul mai puțin pietruit, cel al realității virtuale, fără restricții.

Dacă ne lăsăm imaginația să-și spună cuvântul, viitorul virtual va putea arăta cam așa:

  • vom seta ședințe virtuale, fără să mai fie nevoie să „pierdem” timp în trafic;
  • comenzile pentru mâncare se vor face la o clipire de ochi;
  • ieșirile la film se vor face virtual;
  • date-urile vor fi făcute virtual, cu avatare, înainte ca ele să fie în realitate;

Echilibrul este cheia

Cu siguranță lumea virtuală va însemna o transformare radicală și un progres deoarece evoluția tehnologiei poate doar să ne îmbunătățească viața. Sigur, în această transformare echilibrul este important. Iar pentru asta, trebuie să înțelegem care sunt lucrurile importante din punct de vedere al experienței fizice și să nu le înlocuim și pe acestea. 

Asemenea unui supererou, Metaverse îți permite să te bucuri de conexiunile umane prin streaming live și fără restricții, să te simți prezent în locul în care are loc streamingul live, să călătorești virtual pentru evenimente sau să te joci cu prietenii în timp ce te bucuri de o pungă de chipsuri Lay’s.

Cu cât ajungi mai repede în Metaverse, cu atât mai bine.

Pentru mai multe informații despre Metaverse și despre viitorul virtual, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Spring 2022, transmis pe Facebook.