[raport] Analiza tendințelor de utilizare a rețelelor sociale în ultimul deceniu

[raport] Analiza tendințelor de utilizare a rețelelor sociale în ultimul deceniu



Se spune că cine nu cunoaște trecutul, nu înțelege prezentul și nu are viitor. Aceeași regulă se aplică și în ceea ce privește rețelele sociale. Dacă vrei să înțelegi cele mai recente actualizări și modificări ale diferitelor platforme, astfel încât să-ți maximizezi succesul în marketing-ul online, merită să ai o imagine de ansamblu asupra tendințelor de utilizare a rețelelor sociale.

Care este modul în care utilizatorii folosesc rețelele sociale? Ce anume îi face să aleagă o anumită platformă în defavoarea alteia?

Înțelegând răspunsul acestor întrebări, îți clarifici ceea ce-și doresc oamenii să vadă de la tine. Pentru asta, te invităm să descarci raportul de analiza despre evoluția rețelelor sociale. 

Comerțul online a atins cote maxime

După cum vezi, probabil cel mai culminant punct al raportului este legat de creșterea cheltuielilor consumatorilor în cadrul rețelelor sociale. Mai concret, în prima jumătate a anului 2021 s-au cheltuit 3,2 miliarde de dolari. Ce înseamnă asta pentru brandul tău? O oportunitate de a te îndrepta spre acele platforme care permit comerțul online. Dacă nu ți-ai conectat încă catalogul de produse la magazinul Facebook sau Instagram, fă-o acum. Este timpul ideal să faci o schimbare în strategia ta de marketing. 

Timpul petrecut pe rețelele sociale este din ce în ce mai mare

Conform raportului amintit:

„Timpul total petrecut în primele 5 aplicații sociale, cu accent pe streamingul live va depăși jumătate de trilion de ore numai pe telefoanele Android, în afara Chinei în 2021, o rată de creștere anuală de 3%, cu 25% față de 15% pentru aplicații de chat și foto și video.”

 

Dacă ne uităm puțin la grafic, observăm că între 2014-2018, accentul s-a îndreptat spre distribuirea de fotografii, trimiterea de mesaje și postări în cadrul grupurilor. În prezent, se pare că live streaming-ul, precum și conținutul video/audio câștigă teren.

„Rețelele sociale, care oferă streaming live ca o funcție proeminentă, reprezintă 3 USD din fiecare 4 USD cheltuiți în primele 25 de aplicații sociale din 2021.”

Un element important al acestei creșteri a fost marcat de „donațiile” virtuale, adică susținerea creatorilor de conținut prin donații. Mai mult decât atât, Facebook, YouTube și TikTok și-au creat propriile variante de donații. 

Menținând tendința, Facebook testează acum cumpărături live-stream-uri în aplicația sa principală, precum și pe Instagram. În același timp, TikTok a găzduit o serie de colaborări de cumpărături live-stream cu mărci mari și vedete din cadrul platformei.

Creșterea uimitoare a TikTok

Raportul analizează, de asemenea, creșterea TikTok, care, conform datelor, a depășit acum YouTube atât în ​​SUA, cât și în Marea Britanie în ceea ce privește timpul mediu lunar petrecut în aplicație, per utilizator.

Cu toate acestea, principalul risc pentru TikTok rămâne o monetizare eficientă deoarece videoclipurile în formă scurtă oferă un potențial mai mic pentru reclame. Prin urmare, un potențial de venit mai mic pentru creatori. În acest sens, YouTube și Facebook pot oferi oportunități de venituri mai bune. Pe de altă parte, TikTok lucrează pentru a stabili o legătură directă între mărci și creatori, în timp ce experimentează și videoclipuri de mai lungă durată pentru a facilita mai multe oportunități de publicitate.

Oricum, din punct de vedere al utilizării generale, TikTok este în mod clar un mare câștigător și continuă să câștige tracțiune în spațiul social. 

Analizând descărcările de aplicații făcute în ultimul deceniu, a rezultat graficul de mai jos:

Dominația Facebook este absolut clară. De asemenea, este interesant de observat celelalte tendințe, cum ar fi creșterea TikTok, căderea Twitter și renașterea Snapchat.

Renașterea Snapchat poate fi atribuită în mare măsură Indiei, unde Snapchat a cunoscut o preluare uriașă de la lansarea versiunii actualizate de Android în 2019. La începutul acestui an, Snapchat a raportat că a înregistrat o creștere de 150%  a utilizatorilor activi din regiune.

În concluzie, analiza tendințelor de utilizare a rețelelor sociale este importantă. Asta atât pentru creatorii de conținut, cât și pentru utilizatori sau branduri. Iar dacă vrei ca strategia ta de comunicare să fie aliniată cu tendințele actuale, îți recomandăm acest articol.

_____
Sursă foto cover: Christian Wiediger, Unsplash