Nișa este importantă pentru marketing și publicitate și ar trebui să-ți reprezinte primul gând atunci când te apuci de social media. Ce anume te pasionează? Despre ce vrei să scrii? Ești pasionată de modă sau de beauty? Care sunt subiectele pe care vrei să le abordezi în comunicarea online? De la aceste întrebări ar trebui să pornești în găsirea nișei tale.
În acest articol vei învăța de la Forina Toma, content creator, cum să-ți găsești nișa și beneficii îți poate aduce.
Florina este pasionată de travel, fashion și beauty. Cu toate acestea, nișa sa este de travel.
Transformarea unei pasiuni într-un business
Prin 2016 a aflat că există posibilitatea să facă exchange între crearea de conținut și cazări la hoteluri. Primul pas în transformarea pasiunii de travel într-un business a fost să-și construiască o audiență online (comunitate) și un portofoliu. În călătorii, căuta să-și surprindă experiențele în fotografii care i-au devenit parte din portofoliu.
Însă, hotelurile primesc zilnic zeci de propuneri de colaborări. De ce o alegeau tocmai pe Florina? Iată care sunt tacticile pe care le face și care au ajutat-o să încheie zeci de astfel de colaborări:
- face research: ce vrea să vadă în destinația respectivă
- ea abordează prima printr-un pitch deoarece știe cel mai bine ce anume se potrivește cu ceea ce face
- se gândește ce tip de conținut i-ar face pe utilizatori să se oprească din scroll
Oamenii își doresc să vadă view-uri. Iar dacă un view are și piscină sau un element de food&beverage, prinde și mai mult.
Ceea ce a făcut Florina diferit față de cei care merg în concedii și postează a fost dorința ei de a se perfecționa. Identifica oportunitățile unde călătorea și posta conținut de calitate despre travel, nu despre ea.
Conținutul video câștigă teren
Conținutul video de tip reels i-a dublat numărul de urmăritori. Citește mai multe despre conținutul tip Reels și cum te poate ajuta să-ți crești contul.
În ianuarie 2020, a renunțat la jobul full time ca avocat și și-a îndreptat atenția spre social media. Tot pe vremea aceea a reziliat primul video viral pe TikTok care are astăzi peste 50.000.000 de views. În acel moment și-a dat seama că alegerea pe care a făcut-o a fost una bună.
În spatele cifrelor frumoase, este important să vedem cum putem trăi din asta, dacă putem transforma crearea de conținut într-un job. Însă, cifrele îți aduc un selling point foarte bun, indiferent dacă ești abordat sau faci tu pitch:
- oferă exposure pe contul ei
- contul ei are postări repostate constant
- vinde contentul creat spre hoteluri
În concluzie, de multe ori ne pierdem în crearea de conținut indiferent de nișa pe care ne-o alegem. Colaborările nu vor pica din cer. Pentru asta, trebuie să ai un plan de clienți (către cine te adresezi), și un plan concret despre cum vei face conținutul prin storytelling, fie că vorbim despre brandul personal sau cel comercial.
Pentru mai multe informații despre cum să-ți găsești nișa, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.