Rețelele sociale nu mai sunt de ceva vreme doar un loc pentru a posta conținut sau publicitate. Ci, au devenit o oportunitate pentru companii de a comunica direct și de a interacționa cu publicul lor țintă.
În acest articol vei învăța:
- Ce înseamnă social media management
- De ce este important să-ți gestionezi canalele pe care ești prezent
- Cum gestionezi eficient rețelele sociale
Ce înseamnă social media management?
Managementul rețelelor sociale descrie strategiile și tacticile utilizate pentru a gestiona prezența companiei tale pe diferite canale de socializare: Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok etc.
Implică activități precum:
- crearea și implementarea unei strategii de socializare
- publicarea și analizarea conținutului pe care îl postezi
- engagement / comunicare online cu publicul tău
De ce este importantă gestionarea rețelelor sociale?
Sărbătorile se apropie cu pași repezi, iar utilizarea rețelelor sociale este la nivel maxim. Influența rețelelor sociale asupra comerțului electronic nu poate fi negată, iar dacă nu te pregătești din timp pentru sărbători și alte campanii punctuale, riști să-ți treacă oportunitățile printre degete.
Dacă este făcut corect, social media management poate face minuni pentru brandul tău. Iată care sunt principalele avantaje:
1. Crești gradul de conștientizare al mărcii (awareness)
Publicând în mod regulat conținut de calitate și relevant publicului tău, crești gradul de conștientizare al brandului tău.
Sfat: Economisește timp automatizând publicarea postărilor.
2. Îți aduce o bilă albă în plus la customer care
Managementul comunității te ajută să păstrezi legătura cu publicul tău. Poți răspunde la întrebări, interacționa cu publicul și astfel, poți afla informații relevante pentru afacerea ta.
3. Rămâi la curent cu ultimele tendințe
Fiind conectat la diferite rețele sociale, ești conectat la ceea ce se întâmplă în industria ta și rămâi la curent cu noutățile și actualizările din domeniul tău.
Ce să faci și să nu faci când faci Social Media Management
Iată ce ar trebui să faci dacă vrei să faci Social Media Management eficient:
- Fii prezent și activ acolo unde este publicul tău țintă, nu pe toate rețelele sociale
- Optimizează-ți profilul în funcție de platformă
- Colaborează cu influenceri relevanți pentru afacerea ta
- Publică conținut valoros de care audiența ta are reală nevoie
- Distribuie conținut sub diferite forme: video, text, imagini
- Monitorizează-ți acțiunile
- Automatizează cât de mult poți cu ajutorul instrumentelor de automatizare
- Experiementează. De exemplu, conținutul video prinde tot mai mult teren, așa că ar trebui să-l iei în considerare.
Ce să NU faci:
- Nu uita de paginile pe care le administrezi
- Nu încerca să fii omniprezent
- Evită discuțiile contradictorii cu audiența ta
- Nu cere likes, follows sau share-uri
- Evită distribuirea aceluiași tip de conținut în fiecare zi
- Evită promovarea prea intensă a conținutului postat
Chiar dacă gestionarea prezenței tale pe diferite rețele sociale pare copleșitoare, cu puțină organizare vei reuși să comunici constan, autentic și relevant. Ține cont de acest sfaturi și fii convins că faci social media management eficient.
_____
Sursă poză de copertă: Yanalya, Freepik.com