Social Media și clienții – 7 sfaturi pentru un customer care de succes

Social Media și clienții – 7 sfaturi pentru un customer care de succes



Generarea de clienți este doar o piesă din întregul puzzle al afacerii tale. O altă piesă, la fel de importantă ca prima, este continuarea relației deja create între brand și client. Cum arată un customer care de succes? Cum îi convingi pe clienți să continue să facă achiziții de la tine?

În rândurile de mai jos îți vom arăta cum să folosești Social Media pentru a construi un customer care de succes prin care să le arăți clienților că îți pasă de ei.

De ce este important să investești în customer care?

În primul rând, trebuie să știi că rețelele sociale, fie că vorbim de Instagram, Facebook sau TikTok, au schimbat modul de interacțiune dintre client și brand. Din acest motiv, rețelele sociale trebuie să fie văzute ca un canal de comunicare, o punte de legătură, dacă vrei, între afacere și client sau potențial client. 

Așadar, doar pentru că ai convertit un client, nu înseamnă că munca ta se termină aici. Din contră, continuă să investești în relație, astfel încât acesta să revină din nou și din nou la afacerea ta. 

Apropo, conform unui studiu, te costă de 5x mai mult să atragi un client nou decât să-l păstrezi pe cel vechi. Așa că, acesta este motivul principal pentru care merită să investești în construirea unei relații puternice între brand și clienți.  

7 sfaturi pentru care să te ajute să folosești Social Media în construirea unui customer care de succes 

  1. Creează un canal de asistență pentru clienți

Dintre numeroasele canale de comunicare disponibile, consumatorii iau în considerare inclusiv folosirea opțiunilor digitale. Dacă până în urmă cu ceva vreme asistența clienților se făcea prin telefon, acum există o mulțime de alte soluții: chatboții, codurile QR, formularele de feedback, mail etc. 

Facebook Messenger, de exemplu, permite clienților să introducă cereri de servicii pentru sau să-i redirecționeze pe aceștia către o pagină de asistență de pe site-ul web.

Indiferent de modalitatea de asistență pe care o alegi, asigură-te că onorezi solicitările într-un timp cât mai scurt. 

Sursă foto: https://botsociety.io/
  1. Folosește ascultarea socială

Social Media este o resură importantă care te ajută să monitorizezi câte persoane sunt familiarizate cu afacerea ta.

Ascultarea socială este actul de a monitoriza anumite subiecte și cuvinte cheie online pentru a te asigura că găsești mențiuni importante despre brandul tău sau despre subiectele conexe acestuia.  Cu informațiile astfel obținute, vei putea modifica și îmbunătăți mesajele pe care le transmiți. Sau, poți folosi aceste date într-o serie de articole pe blog sau postări pe rețelele sociale. 

Câțiva dintre indicatorii pe care-i poți verifica sunt:

    • Numărul de menționări – cu cât ai mai multe, înseamnă că mulți oameni vorbesc despre afacerea ta.
    • Share of voice – îți arată ce parte din nișă acaparezi, în comparație cu competitorii tăi. 
    • Engagement – cel mai clar indicator al încrederii următorilor într-un brand. 
    • Satisfacția consumatorului

Apropo, află cum să folosești TikTok pentru promovarea afacerii tale.

  1. Cere, ascultă și ține cont de feedback-ul clienților 

Fie că este vorba despre un produs nou pe care-l lansezi sau despre o modificare pe care ai făcut-o în magazinul online, arată-le clienților că-ți pasă de timpul și de sugestiile lor. Dacă le ceri câteva minute din viața lor pentru completarea unui formular de feedback, ține cont de răspunsuri și folosește-le pentru a-ți îmbunătăți serviciile sau produsul.

  1. Personalizează experiența fiecărui client în parte 

O modalitate de succes pentru customer care în Social Media este prin personalizarea experienței cumpărătorului. 

Fie că folosești botul de la Facebook Messenger, e-mail marketing sau trimiți bilete scrise de mână, personalizează experiența fiecărui cumpărător în parte. 

  1. Cadouri, recompense și stimulente 

Majoritatea utilizatorilor de Social Media apreciază lucrurile gratuite și concursurile. Poți să te gândești să organizezi un concurs prin care să-ți răsplătești clienții. Mai mult, poți oferi și coduri de reducere care să fie aplicate la următoarea comandă. Astfel, nu doar că-ți arăți mulțumirea față de client, ci îl și încurajezi să cumpere din nou.  

Să nu mai spunem că atunci când ne sunt depășite așteptările, avem tendința să împărtășim lumii experiența pe care am avut-o. Chiar și psihologii spun că surprizele nu doar nasc un sentiment de plăcere în noi, ci sunt și folositoare creierului nostru.

Iar acum, fă un exercițiu de gândire. Care sunt cele mai bune tactici pe care le-ai putea implementa în strategia ta de dezvoltare a unui customer care de succes?

  1. Distribuie conținutul generat de utilizatori despre brandul tău

Oamenilor le place să partajeze și să-și eticheteze produsele preferate pe rețelele sociale. Folosește-te de asta în favoarea ta. În primul rând, creează un hashtag relevant afacerii tale. Apoi, repostează conținutul pe care l-au distribuit clienții tăi.  

Îți amintești ce spuneam mai sus, la punctul 5? Ne place să ne simțim speciali.

  1. [Sfat bonus] Oferă valoare 

Există numeroase tipuri de conținut pe care le poți posta pe rețelele sociale. Unele pot să fie informative, amuzante sau promoționale. Știm că o afacere are nevoie să vândă ca să aibă supraviețuiască, însă, asigură-te că există echilibru între postările promoționale și cele educative, gratuite. 

Furnizarea de informații valoroase și educative va avea rezultate benefice, pe termen lung, pentru afacerea ta. Pune în centrul atenției clientul, nu produsul sau serviciile pe care le comercializezi. Astfel, vei reuși să aduci noi clienți, dar, în același timp, vei construi o relație de lungă durată cu clienții existenți. 

În concluzie

Social Media poate să fie un instrument puternic când vine vorba de customer care. Rețelele sociale îți pot oferi informații deosebit de importante pentru afacerea ta dacă urmărești exact indicatorii care trebuie. Folosește-te de cele 8 sfaturi de customer care pentru a evolua și pentru a-ți dezvolta afacerea.

Ești pregătit să-ți elaborezi strategia de customer care? Cum te pregătești să construiești o relație valoroasă cu clienții tăi? 

_____

Sursă foto: Cover Scott Graham on Unsplash