Toamna se numără campaniile pe Instagram

Toamna se numără campaniile pe Instagram



Dacă “toamna se numără bobocii” atunci putem spune ÅŸi că “toamna se numără campaniile pe Instagram”:) – măcar aÅŸa, într-o anumită aroganţă.

Brandurile au început luna septembrie în forţă prin campaniile lansate pe Instagram.

Prima campanie vine de la Heineken

Folosindu-se de metoda de treasure hunt cei de la Heineken au lansat campania Crack_The_Us_Open. Un mod inedit de a oferi “niÅŸte” bilete (care pot să ajungă ÅŸi la preÅ£ul de 2000 de dolari) altfel decât “primul comentariu primeÅŸte un bilet” sau “dă share, like, comment, ridică mâna stângă, scobeÅŸte-te în nas ÅŸi miÅŸcă din degetele de la piciorul drept“. Ideea e foarte simplă ÅŸi engagementul creat cu fanii poate fi măsurat foarte simplu prin comentariile lăsate ÅŸi mai ales prin urmăritorii strânÅŸi pe profilul campaniei. Mai multe detalii găsiÅ£i pe pagina oficială a campaniei.

A doua campanie vine de la Onitsuka Tiger

Brandul japonez de încălţăminte sportivă lansează o campanie online combinată cu filme digitale ÅŸi fotografii pe Instagram promovând noua colecÅ£ie AW13. Campania se numeÅŸte “My Town My Tracks” introducând brand ambasadorii Asami, Que ÅŸi Chris, care se plimbă pe străzile din Tokio purtând sneakers Onitsuka Tiger. Brand managerul, Lisa Hogg spune  “Being a Japanese brand, we are very inspired by Tokyo, so it was natural to want to share our experiences of the city. “‘My Town My Tracks’ is about exploring the hidden treasures of contemporary Japan and our brand’s heritage through photography and film. The stories of our ambassadors and our shoes are authentic, fresh and powerful.” Well…nu prea e foarte creativă această campanie pentru comunitatea de instagrammeri însă am speranÅ£a că acest brand va veni cu ceva nebunesc în curând.

A treia campanie vine de la Burberry

Lansând noul parfum pentru bărbaţi, Brit Rhythm, cei de la Burberry colaborează împreună cu unii dintre cei mai buni fotografi pe Instagram pentru a aduna cele mai bune imagini sub hashtag-ul #ThisIsBrit iar aceste fotografii for fi folosite pe diferite outdoor-uri. Se spune că punctul culminant a campaniei va fi în octombrie în oraşele London, New York şi Singapore.

A patra campanie vine de la Jack Daniel’s

Jack Daniel’s îşi provoacă instagrammerii să se fotografieze ridicând un pahar în mână în cinstea fondatorului omonim ÅŸi urcând fotografiile sub hashtag-ul #JacksBirthday. AgenÅ£ia care se ocupă este Communicator iar Richard Southon, directorul, declară “Instagram is exciting new social territory for Jack Daniel’s. We wanted a campaign where the brand brought its fans together in their celebrations and what better way to do this than sharing photos. Instagram is the natural place for this and the campaign will show how brands don’t need to be ‘in’ the conversation to be a core part of it.”

Să-mi fie cu iertare dar din 4 campanii lansate în această săptămână pe Instagram doar una merită lăudată şi aplaudată. Celelalte pot primi doar diplomă de merit şi poate o strângere de mână pentru a-i încuraja să-şi continue drumul pe acest canal de social media.

Concluzie:

Nu e destul că faci o campanie pe Instagram ÅŸi gata. Trebuie să fim atenÅ£i la engagement-ul cu fanii, partea creativă, partea originală ÅŸi nu în ultimul rând să ne răspundem la întrebarea “De ce vreau o campanie pe Instagram”

P.S. Nu uitaţi de #InstawalkAB!

Comments are closed.