Ai plăti pentru a folosi Instagram?

Ai plăti pentru a folosi Instagram?



Să-mi fie cu iertare dacă sunt destul de direct la începutul acestui articol dar cred că Sponsored Ads e un lucru bun şi favorabil pentru tot ce înseamnă Instagram. Iar când spun asta mă gândesc la Sponsored Ads atât la imagini cât şi la video. “De ce?” poate ar fi întrebarea care aţi avea-o în minte după ce aţi citit primele rânduri – Aţi fi în stare să plătiţi lunar un abonament pentru a putea folosi Instagram? Ba mai mult, aţi fi în stare să plătiţi uneori o sumă puţin mai mare decât abonamentul atunci când intervine un nou update sau un nou feature? Exact. Cred că majoritatea dintre voi nu aţi vrea să faceţi acest lucru şi atunci aţi renunţa la Instagram.

Dar bine că există şi altcineva care ar dori să plătească, să investească în Instagram şi să profite de toate “bunătăţile” ce le pune această aplicaţie “pe masă”. Iar acest “altcineva” care e atât de deschis la buzunar nu e altul decât brandul. Exact! Brandul va fi în stare să plătească pentru spaţiu, pentru a folosi Instagram şi pentru a se “împrieteni” cu alţi utilizatori.

A photo posted by Katai Robert (@katairobi) on

 

Şi nu pot să spun decât că mă bucur să văd că Instagram încă nu a deschis poarta de ad-uri pentru orice companie care vrea să facă reclamă şi pe această platformă.

Săptămâna trecută am citit un articol în Adweek care prezenta primele Ad-uri de tip video pe Instagram – link aici.

Şi ce se va întâmpla cu userii care se vor enerva, vor reacţiona negativ sau poate chiar for părăsi comunitatea Instagram atunci când li se va arăta în feed un brand pe care nu-l urmăresc? Sincer, habar nu am. Nu am citit nici o reacţie şi nici o soluţie.

Dar mă gândeam la următoarea soluţie: acei utilizatori care nu vor să vadă Sponsored Ads în feed să plătească un abonament lunar care să-i ţină departe de aceste reclame. Şi atunci Instagram va putea oferi două alternative:

  • alternativa abonamentului (un feed curat, fără reclame, doar utilizatorii pe care-i urmăreşti plus alte feature-uri PRO din aplicaţiei)
  • alternativa free (un feed cu branduri, cu reclame şi mai puţine feature-uri).

Dar asta oarecum nu combate teoria Instagram legată de Ad-urile Premium care trebuie să arate bine, fără să fie prea agresive în comercial language?

“We work together from the beginning of a campaign—from the concept phase to production to final edit before a campaign goes live” Jim Squires, Instagram’s director of marketing

Exact. Deci această alternativă poate fi discutabilă/luată în calcul dar asta nu înseamnă că e cea mai bună.

Şi-atunci ajung la întrebarea din titlu – Ai plăti pentru a folosi Instagram?

 

Instagram | Shutterstock

Leave a Reply

Your email address will not be published.