Cum să-ți faci un audit de Instagram

Cum să-ți faci un audit de Instagram



De cele mai multe ori, când ne setăm contul de Instagram pentru brandul nostru, plecăm la drum fără obiective sau o strategie concretă. Am auzit des de la multe business-uri sau creatori de conținut că și-au făcut Instagram doar pentru că trebuie să fie și acolo. Cu toate acestea, rețeaua a evoluat enorm și ai acum la dispoziție o mulțime de funcționalități și instrumente care să te ajute să te apropri de publicul tău țintă și chiar să vinzi. Tocmai de aceea, periodic, îți poate fi de ajutor să faci un audit de Instagram. Analizezi critic conținutul tău și dacă te mai ajută sau nu să-ți îndeplinești obiectivele de business. Dacă nu ai mai făcut un audit de Instagram, îți spunem noi, mai jos, de unde să pornești și ce să urmărești. 

Ce este și cum poți efectua un audit de Instagram?

Un audit de Instagram este deosebit de important, mai ales pentru conturile de business sau brand personal. Acesta te ajută să urmărești unde te afli cu strategia de marketing și în ce măsură îți îndeplinești obiective.

Pentru a face un audit de Instagram, trebuie, mai întâi, să ai în vedere obiectivele tale de business și indicatorii de performanță. Deoarece aceștia reprezintă baza pe care îți construiești strategia. După, îți poți audita cu ușurință întreaga prezență pe Instagram. De la partea de branding până la partea de hashtags și optimizare BIO.

Ce să urmărești când faci un audit de Instagram

1.Stabilește-ți obiectivele și KPIs (indicatorii de performanță)

Asigură-te că obiectivele tale de business se aliniază cu cele stabilite pentru contul de Instagram.

De exemplu, dacă ai o afacere la început de drum, îți vei dori să-ți crești vizibilitatea și să-ți atragi clienți. În acest caz, obiectivul de Instagram trebuie să fie creșterea numărului de urmăritori și a engagementului.

Pe de altă parte, dacă ai un magazin online, obiectivul ar fi generarea de vânzări. Acesta poate fi îndeplinit prin utilizarea funcționalităților de shop pe care Instagram ți le pune la dispoziție.

După ce ți-ai stabilit obiectivele, asigură-te că le poți măsura cu precizie prin intermediul KPI-urilor. De exemplu, dacă obiectivul tău este să crești engagementul, KPI-urile de urmărit ar fi numărul de comentarii, aprecieri și mesaje directe pe care le primești.

2. Evaluează-ți: 

Nivelul de engagement

Instagram este un loc minunat pentru a construi o comunitate și acest lucru necesită interacțiunea cu urmăritorii tăi. Indiferent dacă acest fapt presupune să petreci 30 de minute zilnic răspunzând la mesaje directe. Sau să-ți blochezi o oră în fiecare zi pentru a interacționa cu conturi similare.

La fel de important este să reacționezi la postările în care ești etichetat. Dar și să redistribui în stories conținutul generat de urmăritorii sau clienții tăi. Adesea, acest lucru îi încurajează să împărtășească și să vorbească, în continuare, în online despre produsele și serviciile tale.

Conținutul pe care îl distribui pe Instagram

Există multe formate de conținut pe care Instagram ți le oferă: de la postări în feed, stories, reels, IGTV, lives până la ghiduri și postări Shoppable. Analizează ce fel de conținut generezi tu și gândește-te cum îl poți face mai diversificat și adaptat nișei tale. Asfel îți vei păstra publicul curios și dornic să te urmărească.

Branding-ul și tonul vocii

Publicul tău ar trebui să înțeleagă repede cine ești și ce ai de oferit. Mai mult, nu ar trebui să fie nevoit să parcurgă mai mult de câteva postări. Concentrează-te pe fotografia de profil și pe cele mai recente nouă postări din feed.

Inclusiv, culorile pe care le alegi pot avea un impact uriaÈ™ asupra modului în care este perceput brandul tău È™i cine va alege să te urmărească. AÈ™a că uită-te atent la conÈ›inutul tău – dacă intri pe câteva postări la întâmplare, reprezintă ele ceea ce vrei să transmiÈ›i către urmăritorii tăi?

Instagram bio

Deși este limitată la 150 de caractere, Instagram bio trebuie să reflecte brandul tău și să capteze atenția publicului. În plus, fenomenul Clubhouse a determinat utilizatorii din diverse domenii să-și revizuiască profilele. Mai ales că această aplicație acceptă link-uri doar către Instagram și Twitter. Găsești mai multe sfaturi despre cum să-ți îmbunătățești Intragram bio-ul aici. 

Strategia de utilizare a hashtag-urilor

În loc să folosești cele mai populare hashtag-uri de pe Instagram, cel mai bine găsește și utilizează hashtag-uri mai mici, de nișă și care au un public implicat. Un public relevant pentru industria ta de activitate. Caută să vezi ce hashtaguri utilizează deja publicul, concurenții și liderii din industrie. Apoi compară cu hashtag-urile folosite de tine și vezi ce poți scoate sau adăuga.

După efectuarea acestui audit de Instagram, îți va fi mai clar ce funcționează și îți va fi mai ușor să creezi conținut interesant și util pentru publicul tău. Lasă-ne un comentariu dacă te-am convins că e timpul să-ți faci un audit de Instagram! 

___

Sursă foto Cristian Dina – Pexels