Consumer Report 2022 se află deja la cea de-a noua ediție și pune accent pe comportamentul românilor în materie de consum de conținut online și offline, dispozitive electronice utilizate, preferințe de lectură, comportament de cumpărare etc.
Raportul este deosebit de important pentru oamenii de marketing și comunicare pentru că oferă date suplimentare despre audiențe colectate din studiile efectuate de Starcom Media.
Iată care sunt cele mai importante 16 concluzii din raport:
- Adolescenții țin cont în mai mare măsură de ofertele speciale atunci când aleg retailer-ul online de la care să facă cumpărături; Află și care sunt lucrurile/serviciile pentru care tinerii sunt dispuși să cheltuie bani.
- În 2022 a crescut semnificativ interesul adolescenților pentru muzica rap/hip hop;
- Adolescenții au fost cei mai activi petrecând mai mult de 5 ore în afara casei;
- Tinerii au un apetit crescut pentru cunoaștere accesând în mare măsură site-ul historia.ro;
- Pentru 5 din 10 familii cu copii gătitul acasă rămâne principala activitate din gospodărie;
- În 2022 a crescut numărul familiilor cu copii care se uită la TV online;
- Campaniile cu influenceri din industria FMCG care au promovat concursuri cu premii au fost apreciate în mai mare măsură de familiile cu copii;
- Pentru familiile fără copii, prețul a devenit un diferențiator important în alegerea unui produs;
- Cei fără copii au fost cei mai activi pe rețelele sociale, în special pentru a menține legătura cu prietenii;
- Familiile fără copii preferă să asculte săptămânal radio acasă;
- Îmbrăcămintea/încălțămintea rămâne cea mai populară categorie de produse urmată de cele cosmetice/îngrijire personală;
- Cumpărăturile online au scăzut ușor față de anul 2021;
- Oamenii continuă să-și facă cumpărăturile săptămânale din micile magazine și supermarketuri din cartier;
- Fotbalul rămâne cel mai popular sport practicat în special în rândul adolescenților, urmat de atletism;
- Generația tânără își crește ușor apetitul pentru a citi cărți fizice. La polul opus, familiile fără copii și-au scăzut interesul pentru lectură;
- Facebook, Whatsapp și Instagram domină topul preferințelor social media, iar TikTok continuă să câștige teren;
Cum ți se pare concluziile de mai sus din Consumer Report? Te așteptai să scadă cumpărăturile online din eccomerce? Dacă ești curios să citești întregul raport, îl poți descărca gratuit de aici.
_____
Sursă poză de copertă: our-team, Freepik