5 lucruri pe care generația Z cheltuiește bani și cum poți profita de asta

5 lucruri pe care generația Z cheltuiește bani și cum poți profita de asta



Cu o putere de cumpărare de peste 340 de miliarde de dolari, ne așteptăm ca generația Z să zguduie industria de retail. Deși mulți din generația Z abia acum câștigă primele salarii sau se înscriu la facultate, studiile ne arată că această generație își cheltuiește banii mult mai diferit față de predecesorul ei: millenials. 

În timp ce millenials au fost loiali brandurilor mari, generația Z este mai interesată să cumpere produse care le oferă valoare

Așadar, hai să vedem care sunt cele 5 lucruri pe care generația Z cheltuiește bani și cum poți profita de asta.

Obiceiurile și cheltuielile generației Z

Datorită comerțului online, tinerii descoperă produse și servicii de la branduri mai mici pe care nu le-ar descoperi altfel. Însă, ceea ce este cu adevărat important la aceste produse este faptul că ele se aliniază la valorile lor. Totodată, dacă tot suntem la capitolul comerț online, e bine de subliniat faptul că influencerii joacă un rol important în luarea deciziei de cumpărare de către tineri.

Conform raportului consumatorului în 2021, generația Z acordă prioritate tehnologiei, sănătății, bunăstării și educației. La polul opus, millenials, acordă prioritate călătoriilor, experiențelor, bunurilor de casă dar și decorațiunilor interioare. 

Descoperă și alte tactici de marketing cu care poți ajunge direct în inima tinerilor.

1. Electronică și tehnologie

Dacă există un lucru pe care generația Z îl face mai mult ca oricare altă generație, acela este jocul video/online. Conform unor cercetări, pe piața de jocuri video există o creștere de 5,6% de la an la an. 

Dar, înainte de a face investiții financiare considerabile, generația Z trebuie convinsă că investiția merită să fie făcută. Astfel, brandurile trebuie să acopere următoarele aspecte când are în vedere bunuri adresate generației de tineri:

  • să demonstreze de ce ar avea nevoie cineva de produsul/serviciul lor;
  • cum ar putea folosi produsul/serviciul pentru a scăpa de plictiseală;
  • de ce este produsul/serviciul lor mai bun decât cel al concurenței.

2. Produse/servicii reduse

80% dintre tinerii din generația Z susțin că sunt dispuși să aștepte ca produsul/serviciul pe care doresc să-l achiziționeze să fie redus. De ce este această generație atât de conștiincioasă? Aparent, tinerii au crescut într-o epucă economică afectată de recesiune și alte probleme financiare. 

Raportul făcut de Business Insider arată faptul că un logo nu este suficient pentru a-i convinge pe tineri să facă o achiziție. Aceștia preferă să se concentreze pe prețul și valoare produsului/serviciului.  

3. Cheltuiește bani pentru sănătate și bunăstare

Cuivinte precum „sănătate mintală” sau „welness” sunt tot mai auzite în rândul tinerilor. Potrivit raportului, sănătatea și bunăstarea fac parte dintre cele mai importante categorii pentru care generația Z cheltuiește bani. 

Cum poate produsul/serviciul tău să îmbunătățească viețile tinerilor?

4. Afaceri mici 

Conform studiului, 60% din generația Z a ales un produs/serviciu pe baza faptului că acesta a fost realizat în cadrul unei afaceri mici/locale. Să fie acest aspect o consecință a pandemiei deoarece multe afaceri mici și locale au fost afectate și nevoite să supraviețuiască? Nu știm sigur. Știm însă că majoritatea deciziilor de cumpărare ale tinerilor au fost motivate de capacitatea de a crea o legătură puternică cu brandul și de a contribui la economia locală

Dacă reprezinți o afacere mică, nu-ți fie frică să fii transparent în acțiunile tale și să arăți ce se întâmplă în culise.

5. Educație

O altă caracteristică a tinerilor este dorința acestora de a investi în educație, cursuri și stagii de pregătire. 

Mai multe aspecte despre comportamentul generației Z

  • Interesați de autenticitatea, transparența și sustenabilitatea mărcii;
  • Rețelele sociale joacă un rol din ce în ce mai important în deciziile de cumpărare;
  • Au adoptat plata prin mobil/portofele digitale;
  • Vor să cumpere de la companii ale căror valori sunt cel mai aliniate cu ale lor;
  • Fac research înainte de a face o achiziție;

În concluzie, pe baza aspectelor menționate mai sus, gândește-te cum poți pune valoarea pe care produsul/serviciul tău o oferă pe primul loc? În cele din urmă, experiența clienților tăi și promovarea recenziilor primite alături de conținutul educațional vor fi cele care vor ajuta la promovarea produsului tău în rândul generației Z.

_____
Sursă poză de copertă: Rawpixel.com, Freepik.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.