Seth Godin vorbea în cartea lui “We are all weird” despre cum marketerii trebuie să-nceapă să scoată profit din comunităţile nişate. Chiar dacă e un profit mai mic, chiar dacă e o investiţie mai mică dar care necesită mai multă atenţie, mai multă comunicare şi mai mult research, dar măcar e un profit sigur şi constant.
Brandurile care comunică în mod constant pe Instagram şi care au reuşit să consolideze comunităţi care să le ofere un profit (iar când vorbesc de profit nu mă refer la profitul financiar) vor reuşi să creeze un engagement valoros, de lungă durată.
MarcJacobs este un brand care a îmbrăţişat comunicarea pe Instagram şi care se foloseşte într-un mod inteligent de comunitate. iar pentru colecţia din 2014 au lansat campania #CastMeMarc.
Ce este campania #CastMeMarc?
Printre cei peste 1 milion de urmăritori cu siguranţă se află noi talente ce merită descoperite. Aşa că Marc de la MarcJacobs a lansat o campanie, sau mai bine zis un crowdsourcing casting call, în care utilizatorii de Instagram trebuiau să demonstreze că ei pot fi noua faţă a brandului.
Ce rezultate a avut campania?
- 35,384 de persoane au folosit hashtag-ul #castmemarc
- s-au ales 30 de finalişti care au zburat până în New York la casting
- au rămas doar 9 câştigători
Câştigătorii au fost anunţaţi prin Direct Message-ul, feature lansat de Instagram anul trecut în decembrie iar partea interesantă e că au ales oameni din ţări diferite ca şi Moscova, Suedia, Coreea de Sud, Australia şi da, America.
PR sau Crowdsourcing casting call
Publicaţiile de fashion au criticat campanie ca fiind o mişcare de PR întrucât câştigătorii aleşi nu sunt simpli oameni ci modele în toată regula. Desigur, dacă te uiţi pe conturile lor de Instagram vei vedea încercări amatoriceşti de modelling dar nimic la nivel profesionist. Dar dacă Nivea a făcut o campanie de PR recrutâng interni creativi atunci MarcJacobs de ce nu ar face o campanie de PR recrutând noi talente?
Concluzie
1. Hashtag-ul a fost foarte bine ales. Simplu şi la obiect. Cast Me Marc. Atenţie la campaniile pe care le faceţi pe Instagram. Alegeţi hashtag-uri care să comunice toată campania!
2. O comunitate puternică şi frumoasă se creşte în timp cu răbdare şi cu multă pasiune pentru ceea ce faceţi. Înţelegeţi nevoile comunităţii şi oferiţi-le experienţe de neuitat cu brandul vostru.
3. Comunicaţi campania prin mai multe vizualuri şi pe o perioadă îndelungaţă. Nu postaţi acelaşi vizual de mai multe ori pe contul vostru. Fiţi creativi dar în acelaş timp constant!
4. Colaboraţi cu influencerii de pe Instagram!