În ultimii ani, incluziunea a devenit din ce în ce mai importantă. A schimbat modul în care brandurile comunică și modul în care mesajele de marketing ar trebui adaptate prin limbajul incluziv.
Drept urmare, LinkedIn a publicat un ghid de buzunar despre limbajul incluziv, de 7 pagini, care oferă câteva puncte importante de luat în vedere în comunicarea brandurilor (și numai).
Ghidul prezintă elementele cheie ale unei abordări lingvistice incluzive și importanța de a fi atenți la mesajele pe care le transmiți. Conform LinkedIn:
„Definim limbajul incluziv ca cel care nu exclude sau stereotipează oamenii în funcție de rasă, orientare sexuală, vârstă, identitate de gen, capacitate, statut socioeconomic sau orice altă caracteristică. Cu alte cuvinte, este vorba de a face marca ta să se simtă primitoare și accesibilă tuturor.”
Ce este limbajul incluziv
Conform surselor oficiale, limbajul neutru din perspectiva genului este un termen generic, care cuprinde utilizarea limbajului nonsexist, a limbajului incluziv sau a limbajului corect din perspectiva genului. Se folosește pentru a evita exprimări care ar putea fi interpretate ca fiind subiective, discriminatorii sau devalorizante plecând de la premisa că unul dintre sexe/genuri sociale reprezintă norma. Folosirea limbajului corect din perspectiva genului și a limbajului incluziv contribuie, de asemenea, la reducerea stereotipurilor de gen, promovează schimbarea socială și realizarea egalității de gen.
Ghidul limbajului incluziv
Ghidul realizat de LinkedIn ridică câteva puncte de interes interesante, multe dintre care probabil nu le-ai luat în considerare niciodată. De exemplu, adresarea cu “you, guys” poate să fie discriminatorie deși, la o primă vedere pare inofensivă.
Mai multe astfel de tipuri de exprimări:
Sfaturi pentru comunicare incluzivă
De asemenea, ghidul oferă sfaturi și bune practici de luat în considerare când comunici online. Încorporarea acestora îți poate ajuta compania să evite limbajul ofensator și să facă trecerea spre un limbaj conștient și proactiv.
- Nu presupune că-ți cunoști publicul. El poate include o gamă largă de persoane diferite din punct de vedere cultural, etnic, socioeconomic sau sexual.
- Îmbrățișează diferențele, nu le ignora. Inclusivitatea nu se referă la ignorarea lucrurilor care ne fac diferiți.
- Verifică stereotipurile. Chiar dacă par inofensive, exprimările de genul „Femeile sunt atât de organizate!” pot fi problematice, deoarece ele pot ascunde prejudecăți.
- Folosește un limbaj neutru în funcție de persoană și de gen
- Învață și remediază greșelile. Fii transparent cu publicul tău și învață din greșelile pe care le faci.
Exemple
Iată și câteva exemple ușoare de reținut, pe care le poți pune în aplicare începând de acum.
- Oameni, în loc de femei / bărbați
- Persoană, în loc de femeie / bărbat
- Persoană cu dizabilități, în loc de surd / orb
Principalul scop pe care-l are limbajul incluziv este creșterea gradului de conștientizare. Și, mai mult decât atât, în determinarea cât mai multor oameni să ia în considerare limbajul pe care-l folosesc.
Cu toate că acest ghid a fost realizat de către LinkedIn, sfaturile pe care le oferă pot fi puse în aplicare pe orice platformă și indiferent de tipul de conținut pe care-l postezi.