Cum faci networking la evenimentele de marketing

Cum faci networking la evenimentele de marketing



Unul dintre bucuriile aduse de anul 2022 pentru lumea digitală este reluarea evenimentelor offline. În fiecare an, mii de pasionați de marketing și digital se întâlnesc la evenimente pentru a învăța unii de la alții, pentru a găsi surse de inspirație, dar și pentru a face networking.

Sigur, dacă îți place un eveniment, stai bine la capitolul stimă de sine și te simți în largul tău, îți va veni natural să începi conversații cu alți participanți. Alteori, nu va fi așa de simplu. Pentru aceste situații, avem câteva idei care să te ajute să spargi gheața și să faci networking chiar de la următorul eveniment la care participi. 

Idei care să te ajute să spargi gheața în conversații

1. „Bună, sunt X”

Poate îți sună ciudat, însă această modalitate de abordare funcționează bine. Dacă vrei s-o încerci, asigură-te că după ce te prezinți știi exact despre ce vrei să vorbești, ca să eviți momentele în care vă priviți în tăcere. 

2. „Băutura ta / mâncarea arată tare bine. De unde ai luat-o?”

La această întrebare pot să apară mai multe răspunsuri. Persoana pe care o abordezi poate să-ți răspundă simplu de unde și-a luat mâncarea/băutura. Sau poate să-și dea cu părerea despre percepția sa cu privire la ceea ce consumă. Ca să începi o discuție mai lungă, povestește despre un loc în care ai experimentat cândva cea mai bună versiune a ceea ce bea/mănâncă persoana pe care vrei s-o abordezi.

De exemplu, în cazul în care persoana pe care vrei să o abordezi mănâncă o salată, discuția poate să înceapă cam așa: „Ai fost vreodată la restaurantul X? Acolo am mâncat cea mai bună salata cu tofu și quinoa.”

De fapt, aceast ice breaker funcționează și cu compliemntele neutre, cum ar fi să-i spui că-ți place geanta/haina/laptopul său. Să fim serioși, cui nu-i place să primească complemente?!

3. „Cu cine ai venit la eveniment?” 

O altă modalitate de a sparge gheața la evenimente în sesiunile de networking este să întrebi cu cine a venit la eveniment persoana respectivă. Dacă participă la eveniment cu un grup de persoane, asta îți poate permite să-ți extinzi cercul de cunoscuți. Iar dacă acea persoană este singură, poți genera o oarecare empatie care să vă apropie și să vă fie mai ușor să discutați.

4. „L-ai auzit pe X vorbind?”

Fiind la același eveniment, sesiunile speakerilor sunt deja ceva ce ai în comun cu persoana cu care vrei să faci networking. Iar asta este un punct de plecare bun de folosit. Iată câteva idei concrete de întrebări pe care să le adresezi:

  • Ce părere ai despre prezentarea lui X?
  • Ce ți-a plăcut ce mai mult la prezentarea lui Y?
  • Tu ce ai înțeles când speakerul a spus „…”?

5. „Ești aici să vezi pe cineva anume?”

Dacă amândoi sunteți interesați să întâlniți aceeași speakeri sau să vedeți aceleași prezentări, această întrebare te va ajuta să stabilești o punte între tine și persoana pe care vrei s-o abordezi. 

Indiferent de răspuns, vei afla mai multe despre obiectivele și motivele celorlalți pentru a participa la eveniment, iar asta promovează un schimb de idei și cunoștințe. Mai mult, creezi oportunități, chiar și după ce evenimentul s-a terminat – nu știi niciodată când acea persoană ar putea avea nevoie de expertiza ta sau invers.

6. „Am văzut că ai făcut…”

Dacă vrei să începi o conversați cu unul dintre invitanții la eveniment, fă un pic de research și vezi despre ce va discuta, care sunt interesele sale. În momentul în care te arăți mai degrabă interesat decât interesant, conversațiile vor curge de la sine. 

De exemplu:

  • Am văzut că urmează să lansezi o carte nouă, cum o putem comanda?
  • Mi plăcut mult campania pe care ai făcut pentru brandul X. Îmi spui, te rog, cum ai gândit…?

Sfaturi și adevăruri despre evenimente

  1. Tuturor ne este teamă: chiar dacă te simți ca un străin sau te ia anxietatea, cu toții suntem în aceeași barcă inconfortabilă și avem emoții și ne ia cu transpirație.
  2. Cu toții suntem oameni: chiar dacă vrei să abordezi un speaker sau un alt participant, tot din carne și oase e format. Dar complimentele, curiozitatea și zâmbetele merg bine în momentele de networking.
  3. Majoritatea oamenilor sunt drăguți: iar scopul evenimentelor este să înveți și să te conectezi cu alți oameni.
  4. Scoate ochii din telefon: în sesiunile de pauză nu sta cu ochii în telefon dacă nu vrei să pari indisponibil. 
  5. Vorbește 20% din timp și ascultă 80% din timp.
  6. Evită întrebările închise: acelea la care poți primi ca răspuns un simplu „da” sau „nu”.

Ce zici, ești pregătit de networking? Pe 2 noiembrie, de la 18:30, te invităm la Terra Events Hall să pui în aplicare toate sfaturile de mai sus într-un nou eveniment offline World of Digital. Te așteaptă subiecte cool, speakeri renumiți, branduri cool și multe alte surprize.

 

_____

Sursă poză de copertă: ahref, Freepik.com