World of Digital Summer 2021 – Day 2: Social Media între identitate și legale

World of Digital Summer 2021 – Day 2: Social Media între identitate și legale



A doua zi din cadrul evenimentului World of Digital Summer 2021 a adus pe scenă discuții interesante despre impactul Social Media în viețile noastre.

Social Media – an extension of one’s own reality

Nansi Lungu – Behavior Analyst Behavioral Insights Team a deschis a doua zi a evenimentului Social Media Summit 2021. 

Selectăm foarte mult datele și le alegem pe cele care sunt în acord cu emoțiile și așteptările noastre. Asta pe lângă algoritmii pe care îi are fiecare rețea socială. Cu cât emoția e mai mare, cu atât acel lucru ți se pare mai real. 

Dacă îți expui mai multă piele în piele în Social Media, ești văzut mai bun, mai de încredere, dar mai puțin inteligent. 

Strategii și bune practici

Gabriel Pătru, Founder Therefour – Brand Strategist / Founder Motogolan a continuat discuția despre influenceri, conținut și strategii în Social Media. 

A fi influencer sau creator de conținut este despre a fi interesant și despre a primi instant gratification: magic + metrics. Indiferent ca ești un creator de conținut sau un influencer, nervul creativ este extrem de important. Este esența atunci cand vorbim despre conținut.

Cifrele vorbesc, dar contează cel mai mult cum ajungi la cifrele respective. Asta dacă cu adevărat vrei să faci lucruri de valoare.

Primul Cod de bune practici în influencer marketing, realizat de 2Performant și IAB Romania, în colaborare cu Consiliul Roman pentru Publicitate, Avocatoo și Social Smarts poate fi citit integral aici

Sfaturi pentru viitorul influencer:

  • Gândește business dacă chiar vrei să faci asta și nu căuta scuze
  • Fii creativ și asumă-ți ceea ce faci
  • Privește neutru rețelele sociale și gândește-te cum poți să-ți duci prezența mai departe
  • Joacă-te

Creația din punct de vedere al brandului 

Raluca Deaconu – Brand Manager CSD Flavors, ED & NCB, Daian Man – Creative Mastermind L2 și Dana Constantin – Digital Manager OMD au fost invitații acestui panel despre poziționarea Mirinda în campanii care au ca target creativii din România. 

Generația Z este cea care dictează trendurile din digital. Pilonul de bază de la care pornim o campanie este, așadar, audiență. Apoi, alegerea canalelor de comunicare potrivite și desigur adaptarea campaniei la fiecare platformă de digital. 

Datorită creativității sale, Generația Z are nevoie de ajutor și îndrumare pentru spiritul antreprenorial pe care îl are. Curajul înseamnă oameni cărora nu le este teamă să-și asume un mic risc și al celor creativi care să vină cu niște idei outside the box. 

Imaginea și rolul nostru asupra celorlalți. Cine suntem noi în Social Media?

Social Media ne-a oferit șansa de a edita realitatea în așa fel încât să conveargă cu povestea pe care ne-o spunem noi despre noi înșine. ????????? ????? – ??????, ????????????

Nevoia de statut înalt este o nevoie pe care sapiens a avut-o întodeauna. Ce ne dă în plus digitalul și toate instrumentele pe care le folosim (aplicații, filtre etc.), ne ajută să arătăm lumii exclusiv lucrurile foarte bune și minunate pentru noi. Iar asta poate avea un impact negativ asupra celorlalți, pentru că în societatea noastră comparația a jucat un rol important. Când vezi doar oameni care par să fie mereu fericiți și sunt mereu frumoși, fără riduri, te gândești că ești un eșec. Iar asta te face să te simți și mai inadecvat.

Pe termen lung, pericolul este că generația nouă va avea o toleranță foarte mică la frustrare și incapacitate de adaptare la momente care sunt mai puțin gratificante. 

Best practices on TikTok

Ovidiu Mureșanu – Fashion & Lifestyle Content Creator a oferit câteva sfaturi despre TikTok. TikTok a creat o revoluție în Social Media în momentul în care a apărut pentru că reușește să genereze un reach și un engagement mult mai mare față de alte rețele sociale.

Vrei să intri pe TikTok și să ai succes acolo? Ține cont de aceste 7 sfaturi:

  • Creează-ți un calendar editorial cu anumite rubrici care să te individualizeze
  • Alege-ți nișa
  • Creează interacțiune cu cei care sunt pe TikTok
  • Urmărește creatori de conținut relevanți pentru nișa ta
  • Publică constant videouri pe platformă
  • Participă la challenge-uri
  • Folosește hashtag-uri (max. 5 pe postare)

What’ s arguably legitimate on Social Media

Ana Maria Udriște – Founder Avocatoo  a răspuns la întrebarea Ce este ilegal pe Instagram? pentru că, pe lângă marketing, este importantă și partea legală.

Ce nu ai voie să faci pe Social Media

  • Print screen pe stories: Pentru a putea folosi un print-screen cu produsul tău, publicat de o persoană terță, trebuie fie să ceri acordul persoanei care a publicat poza, fie sa o rogi să-ți dea tag, ca apoi să dai la rândul tău share.
  • Repost-uri: Nu ai voie să faci repost decât dacă ai acordul expres al persoanei respective și-ți trimite ea materialul. IMPORTANT: Acordul trebuie să fie scris! (este încălcarea drepturilor de autor)
  • Concursurile pe bani (fie că dai bani sau ceri sponsorizări)
  • Nu poți folosi un hashtag care nu îți aparține.
  • Să vinzi fără termeni și condiții. Un shop pe Instagram are nevoie de: termeni și condiții, politică de prelucrare a datelor, politică de social media, politică de retur

Cum faci Social Media pe legale

  • Politică de Social Media
  • Nu furi poze
  • Nu copiezi conținut fără acord
  • Fără share înainte să ți se ofere voie
  • Nu dai acces la cont persoanelor
  • Nu urci Reels cu audio care nu îți aparține

Te-am făcut curios? Vizionează întregul eveniment pe Facebook. Totodată, dacă vrei să afli cum să faci video și cum să-ți creezi o comunitate închegată, te invităm să te inspiri din prima zi a evenimentului World of Digital Summer 2021.