Știm deja că o strategie de marketing cu obiective clare și influenceri bine aleși poate da rezultate excelente pentru un brand. Tocmai de aceea, din ce în ce mai multe companii caută să colaboreze cu influenceri. Iar criteriile de alegere nu mai țin doar de vizibilitate și număr mare de urmăritori, ci mai mult de relevanță. Astfel, brandurile încep să caute creatori de conținut de nișă, relevanți și cu autoritate pentru publicul lor. Dacă ești youtuber, dar ai mai puțină experiență în a colabora cu diverse companii pentru a le promova produsele, iată 5 idei de conținut prin care poți face influencer marketing pe YouTube:
1. Daily Vlogs
Unul dintre cele mai naturale moduri în care influencerii pot integra produse în videoclipurile lor de pe YouTube este în daily vlogs. Cum aceste vloguri prezintă ziua unei persoane, aceasta poate menționa produsul sau brandul ca parte a rutinei sale.
Tot ce trebuie să ai grijă în aceste cazuri este când menționezi sponsorul, deoarece există riscul ca unii utilizatori să nu rămână pană la finalul unui astfel de clip.
2. Hauls
Videoclipurile în care se prezintă produsele cumpărate sunt unele dintre cele mai populare de pe YouTube. Mai ales printre influencerii de beauty, fashion sau lifestyle. Tocmai de aceea, pot fi un mod eficient de prezentare a produselor sponsorizate.
Ce este util la acest tip de video este că influencerii nu trebuie să dedice un videoclip întreg unui singur produs. Ci, mai degrabă, să includă brandul într-o categorie mai largă.
3. În culise sau cum se face
O altă oportunitate pentru o integrare perfectă a unor produse sponsorizate este conținutul video de tipul „behind the scenes” sau „how to” . Să ne gândim, spre exemplu, dacă ești un creator care postează mult pe Instagram și vrei să arăți urmăritorilor tăi cum să-și editeze pozele. În video în care le arăți procesul de editare, poți menționa un anume program partener pe care îl folosești. Mai mult, poți arăta experiența ta cu programul respectiv și anumite caracteristici cheie.
Ce trebuie să reții este să ai grijă cum evidențiezi conținutul sponsorizat fără a distrage atenția audienței tale de la scopul principal al video-ului.
4. Video-uri sau scenete amuzante
Oamenilor consumă YouTube și pentru a se râde și a vedea clipuri video haioase. Tocmai de aceea, dacă reușești să pui un brand într-un context amuzant, ai șanse să produci video-uri virale. Un exemplu foarte bun de influencer marketing pe YouTube în acest sens este conținutul creat de Mircea Bravo. El creează scenete cu mult umor în care introduce natural anumite produse sau branduri.
5. Unboxing de produs și recenzii
Nimic nu ne aduce la fel de multă bucurie ca primirea unui produs nou prin curier și deschiderea ambalajului. Se pare că mulți dintre noi împărtășim această mică plăcere. Din acest motiv, video-urile în care se face unboxing foarte populare pe YouTube. Dacă dorești să faci astfel de conținut, e important să știi că ajută mult să fii printre primii care „pun mâna” pe un anume produs.
În concluzie
Spre deosebire de platformele care promovează conținutul în formă scurtă, YouTube permite creatorilor să exploreze mai pe larg anumite subiecte și să ofere recenzii detaliate despre produsele și serviciile pe care le folosesc. Mai mult, rata de engagement pe YouTube este printre cele mai ridicate raportat la alte rețele sociale. Tocmai de aceea, brandurile pot lucra alături de influenceri să-și promoveze produsele într-un context relevant pentru publicul țință.