Instagram a început să pună accent pe branding

Instagram a început să pună accent pe branding



Zilele trecute Instagram a făcut un update la guidline-ul brandului în care a anunţat că orice aplicaţie ce va folosi cuvintele “Insta” sau “Gram” va fi amendat.

De exemplu, Luxogram a primit un e-mail oficial de la Instagram care spune aşa:

We appreciate your interest in developing products that help people share with Instagram. While we encourage developers to build great apps with Instagram, we cannot allow other applications to look like they might be official Instagram applications or endorsed or sponsored by us.

As we hope you can appreciate, protection of its well-known trademarks is very important to Instagram. For example, it has always been against our guidelines to use a name that sounds or looks like “Instagram” or copies the look and feel of our application. Similarly, as we have clarified in the new guidelines, use of “INSTA” and “GRAM” for an application that works with Instagram is harmful to the Instagram brand. It is important that you develop your own distinctive branding for your applications, and use Instagram’s trademarks only as specifically authorized under our policies. sursa

Mă bucur să văd că Instagram a început să pună tot mai mult accent pe partea de branding iar asta înseamnă că dezvoltarea Instagram e luată în serios. După toate schimbările din ultimul timp nu putem decât să ne aşteptăm la ceva mai măreţ. Deşi mulţi se plâng că Instagram nu mai e cea fost, însă la 130 de milioane de utilizatori activi cred că Systrom începe să se gândească serios la monetizarea aplicaţiei.

 

Comments are closed.