Zilele trecute Instagram a lansat posibilitatea de a trimite foto/video doar unor anumite persoane (max. 15 pers) – Direct Instagram iar acum toată lumea se întreabă de ce ar folosi o asemenea aplicaţie când au altele pe care le folosesc deja (Snapchat [apropo, ştie careva câţi români folosesc Snapchat?] Twitter, Facebook şi chiar şi E-mail).
Hmm…ar fi o întrebare bună la care trebuie să oferim puţin răgaz de gândire. De ce? Pentru că poate acest feature e primul mod de a oferi unui brand posibilitatea de a comunica cu fanii/urmăritorii într-un mod cât mai subtil şi nederanjant (având în vedere că lansarea ad-ului sponsorizat a creat nişte reacii negative). Iar al doilea motiv pentru că există useri care nu folosesc celelalte canale de socializare aşa că pentru ei e un feature foarte bun. Astăzi vreau să vorbim din punct de vedere a marketingului în social media.
Instagram ne oferă posibilitatea să arătăm oamenilor/fanilor/comunităţii behind the scene-ul brandului. Putem să profităm de oportunitatea de a arăta oamenilor momentul instant pe care brandul îl “trăieşte”. Eu cred că un om de social media deştept ar trebui să ştie cum să folosească acest feature într-un mod cât mai inteligent. Eu m-am gândit la 3 motive pentru care un brand ar putea folosi Direct Instagram.
1. Fanii loiali vor avea exclusivitate
Burger King au făcut o treabă foarte deşteaptă pe Facebook când au ales să-şi mai filtreze fanii. Well…acum gândeşte-te tu ca om de social media care administrezi conturile de Instagram ale unor branduri. Cine sunt urmăritorii tăi? Ce vor urmăritorii tăi de la tine? Ce alte date ai despre ei? Iar fanii loiali vor primi de la tine ca brand anumite tips-uri în exclusivitate. Poţi foarte uşor să filtrezi fanii loiali de cei care sunt fani doar pentru că…no reason.
2. Targetarea ad-urilor
Să zicem că şi tu ca brand pe Instagram urmăreşti câţiva instagrammeri care merită să primească like-ul tău. Poate eşti un brand de echipamente sportive şi ai printre urmăritorii tăi fani care folosesc echipamentele tale şi le fotografiază. Aceşti câţiva instagrammeri intră în targetul tău şi tu vrei să le oferi ceva. În funcţie de profilul lor poţi să le personalizezi ad-urile. Creativity is the limit
3. Customer care service
Poate un fan vrea să facă o reclamaţie, găseşte un produs stricat, serviciul nu este la nivelul standardului brandului etc şi doreşte să-i oferi anumite informaţii, pur şi simplu să-i răspunzi la nişte întrebări. Prin trimiterea fotografiilor tu ca şi brand poţi să vezi unde e problema şi să-i oferi customer care service-ul prin chat. Până acum toată treaba era la nivel public, acum e mult mai personal. Think about that!
Aştept şi alte motive pentru care un social media manager ar trebui să folosească Instagram Direct.
sursa photo