Cu pași repezi ne apropiem de finalul unui nou an în care rețelele sociale s-au schimbat în mod haotic. Asta nu face decât să ne întrebăm cum va arăta social media în 2023? Meta pare să fie într-un declin continuu, TikTok este într-o continuă creștere, în timp ce la masa Twitter au loc niște schimbări de management colosale.
Cu un astfel de an aproape încheiat, pare imposibil de prezis ce urmează să se întâmple. Desigur, nimeni nu știe cu certitudine ce urmează să se întâmple, dar putem să ne facem o idee dacă avem în vedere ultimele actualizări ce au avut loc.
Iată câteva dintre previziunile și noutățile aduse de social media în 2023.
Facebook în 2023
Nu mai este niciun secret că TikTok a schimbat în totalitate modul în care consumăm informație în social media. Din păcate, Facebook pare să fie primul învins de către TikToK:
1. Mai multe postări recomandate de AI
Dacă ai fost surprins să-ți apară în feed conținutul unor pagini pe care nu le urmăreai, pregătește-te să le vezi și în 2023.
Zuckerberg a spus acest lucru direct, notând într-un interviu recent cu The Verge că: „Ceea ce se va întâmpla în esență este că, în următorul an sau doi, vom începe să afișăm mai mult conținut recomandat în feed.”
De unde vine tendința? De la TikTok, clar, rețeaua care se concentrează pe a scoate în evidență cel mai bun conținut de la toți uttilizatorii. Desigur, pentru branduri, acest lucru înseamnă o oportunitate extinsă deoarece algoritmii Facebook vor arăta postările cele mai performante ale paginilor și mai multor persoane.
2. Familia și prietenii rămân importanți
Cu alte cuvinte, Facebook caută să găsească o modalitate pentru a evidenția postările care vin din partea familiei și a prietenilor.
Nu contestăm faptul că principalul factor de diferențiere al Facebook de restul rețelelor social este că îl accesăm ca să fim la curent cu noutățile din viețile familiei și ale prietenilor noștri.
3. Integrarea avatarului
Un lucru e cert: Meta își dorește să atragă oamenii încântați de metavers. Iar una dintre tacticile prin care poate face asta, este să integreze folosirea avatarurilor digitale în cât mai mutle locuri din aplicație.
Dacă tot vorbim despre previziuni social media în 2023, ne putem aștepta ca Meta să împingă avatarele ca o modalitate de conectare și interacțiune.
Instagram în 2023
La capitolul schimbări în social media, Instagram ține bine pasul cu ultimele tendințe și obiceiuri de consum. Până acum pare să fi „împrumutat” multe dintre funcționalitățile rivalei sale, TikTok. Însă, va reuși, oare, să țină pasul în viitor?
4. Conținut recomandat de AI
La fel ca și în cazul Facebook, Instagram sprijină recomandările de conținut sugerate de inteligența artificială pentru a crește rata de engagement a utilizatorilor.
Pe de altă parte, conținutul sub formă de reels pare să aibă cea mai rapidă creștere. Așadar, în 2023 pregătește-te să vezi și mai mult conținut sub formă de reel.
5. Realitate virtuală
Instagram își dorește să vină tot mai aproape de creatorii de conținut. Așadar, ne putem aștepta ca pentru anul 2023, Instagram să adauge noi forme de creare de conținut: postări AR, 3D, GIF-uri și NFT-uri.
6. Live shopping
Chiar dacă noua funcție nu a prins avânt, aplicația încă o testează în flux live. Dacă funcția de cumpărături live ia amploare, aceasta ar putea fi un câștig enorm pentru Instagram.
Anul 2023 pentru Twitter
Cu noul management, viitorul este greu de prezis, mai ales că Elon Musk urmează să înlocuiască întreaga echipă de management și inginerie a aplicației.
Hai să vedem care ar putea fi previziunile Twitter pentru 2023:
7. Abonament mai mare
Musk a făcut adesea remărci cu privire la faptul că-și dorește să folosească abonamentele ca mijloc de a crește veniturile Twitter. Chiar dacă nu ne putem da seama cum va face asta, se pare că Musk va căuta să perceapă utilizatorilor o taxă lunară.
8. Bifă de verificare
O altă idee, similară oarecum, a fost să găsească o modalitate de a autentifica toți oamenii reali din aplicație. Cel mai eficient mod de a face acest lcuru va fi printr-un proces de verificare în care utilizatorii urmează să-și confirme identitatea prin numărul de telefon sau alte detalii.
LinkedIn în 2023
Rețeaua profesională continuă să genereze niveluri record de engagement pe tot parcursul anului. Iată câteva dintre previziunile LinkedIn pentru 2023:
9. Mai multe date pentru a ajuta persoanele să-și găsească un loc de muncă
LinkedIn deține cea mai mare bază de date de informații profesionale și de carieră creată vreodată și integrează încet mai multe moduri de a le folosi pentru a ajuta oamenii să-și maximizeze oportunitățile.
Aacest lucru continuă și în 2023, cu mai multe informații despre ce ar trebui să facă oamenii pentru a-și obține jobul visat, precum și mai multe link-uri către LinkedIn Learning pentru a obține abilitățile exacte de care ai nevoie pentru a-ți îmbunătăți șansele de a obține rolul visat.
10. Conectare video îmbunătățită
La fel ca toate platformele, LikedIn a văzut tot mai multe persoane consumând conținut video în aplicație. Drept urmare, în 2023 ne putem aștepta ca aplicația să adauge mai multe instrumente video.
11. Actualizarea feed-ului
A trecut deja ceva timp de când LinkedIn și-a actualizat aspectul. Putem preconzia că în 2023 LinkedIn va adăuga elemente noi pentru a scoate în evidență conținutul video, dar și pentru a veni în sprijinul creatorilor de conținut.
Social media în 2023 și TikTok
Fără doar și poate, cea mai controversată aplicație a momentului rămâne TikTok. Este controversată nu doar pentru conținutul și trend-urile pe care le setează, ci din cauza legăturii sale cu guvernul chinez care continuă să păstreze controlul politic pe aplicație.
Iată o previziune TikTok pentru anul 2023:
12. Plăți pentru noii creatori de conținut
Pe măsură ce TikTok devine tot mai mare, sumele de bani plătite creatorilor scad. Așadar, în 2023, TikTok va fi nevoit să găsească o metodă de a-și plăti creatorii de conținut, sau riscă să piardă conținutul creat de aceștia.
Așa cum spuneam și la început, e dificil să facem previziuni exacte pentru 2023. Însă, fiind un domeniu aflat într-o continuă schimbare, cel mai bine ar fi să rămâi cu ochii pe online, ca să rămâi la curent cu ultimele actualizări. Dacă vrei să descoperi cum va arăta social media în 2023 și pentru Pinterest sau Snapchat, găsești aici mai multe idei.
_____
Sursă poză de copertă: Pikisuperstar, Freepik.com