Publicitatea între clasic și digital cu Sorin Psatta

Publicitatea între clasic și digital cu Sorin Psatta



Cum arată publicitatea clasică versus publicitatea digitală? S-a schimbat ceva, în decursul anilor, în ceea ce privește modalitatea în care facem publicitate?

De la publicitatea clasică la cea digitală

În principal, s-a schimbat viteza de propagare a mesajelor. Astăzi, ajunge mult mai repede un mesaj la consumator decât în urmă cu 25 de ani. Din acest motiv, real-time marketing a ajuns să fie o banalitate acum, pe când în trecut era aproape inexistent.

În ceea ce privește social media, acesta s-a schimbat. Mai nou, începem să facem campanii în care să promovăm renunțarea la social media pentru a ne decontamina de efectele negative pe care le are.

Bugetul și comunicarea în publicitatea digitală

Ceea ce se numește astăzi buget, e diferit față de ce era bugetul cu 20 de ani în urmă. În prezent, bugetele sunt mult mai mici, iar asta se datoarează și digital marketingului.

Comunicarea digitală îți propune mai degrabă obiective cum sunt: engagement, likes, reach etc. Însă, de multe ori, clientul nu înțelege cu ce îl ajută aceste reaultate. Cu alte cuvinte, dacă fac un filmuleț cu un influencer și ajunge la 1.000.000 de oameni, cu ce mă ajută? Așadar, nu există un buget fix sau o formulă prin care să-ți stabilești bugetul alocat pentru influencer marketing. Trebuie să analizezi în cifre cum exact te poate ajuta respectiva colaborare.

Mesajele pot fi transmise prin nenumărate căi, nu doar prin comunicare. Aceasta poate fi făcută prin:

  • disponibilitatea produsului: cu cât e mai greu de obținut produsul, cu atât e mai dorit.
  • modificarea prețului produsului

Despre customer care

Grija pentru client este mai importantă decât produsul. „Digitalul este tot mai puțin despre produs sau serviciu, și tot mai mult despre cel care-l consumă” spune Sorin Psatta – Former Integrated Communication Director la Former Graffiti cu peste 25 de ani experiență. 

Clientul a căpătat o foarte mare putere prin interacțiunea aproape în timp real cu agenții de vânzări, așa că a devenit extrem de important. A avea un popor de consumatori cu care ești prieten, care te apreciază și cu care poți schimba mesaje la nivel de egalitate, este mai important decât orice comunicare faci. 

Customer care devine din ce în ce mai important. 

  • Trebuie să discuți cu el (customer) ca și cum ți-ar fi o rudă
  • Raportează-te la consumator ca la un om în carne și oase, cu trăiri și emoții
  • Nu formula mesaje personale, ci ai în vedere consumatorul

Word of mouth (vocea publicului) este important dintotdeauna. Dincolo de toate canalele de comunicare și mesajele transmise, o simplă replică natural emisă de cineva capătă mare importanță. E suficient să ai un grup de câteva sute de consumatori fideli (comunitate) care să-ți recomande produsul/serviciul pentru a-ți crește business-ul.  

Autenticitatea în publicitatea digitală

Autenticitatea se simte, chiar dacă nu se poate măsura. Psihologii spun că atunci când primești bani (motivație exterioară) pentru a vorbi despre un produs, nu vei fi la fel de autentic ca atunci când ești motivat interior. Prin urmare, dacă ești motivat interior, este mult mai probabil să fii autentic. 

În concluzie, publicitatea clasică a suferit modificări în drumul său spre publicitatea digitală. Însă, în centrul comunicării rămâne consumatorul și nevoile sale care pot fi observate dacă suntem atenți la comportamentul său. 

Pentru mai multe informații, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *