Compania Facebook își schimbă denumirea în „Meta”

Compania Facebook își schimbă denumirea în „Meta”



În cadrul evenimentului său Connect 2021, Facebook a anunțat că-și redenumește compania „Meta”. Schimbarea survine pentru a accentua evoluția sa în următoarea etapă a conexiunii digitale.

Această schimbare semnalează accentul companiei Facebook în evoluție asupra conceptului de metaverse în expansiune. 

Conform Wikipedia, metaverse este o viitoare iterație speculativă a internetului. Este alcătuită din spații virtuale 3D persistente, partajate, legate într-un univers virtual perceput. Metaversul într-un sens mai larg se poate referi nu numai la lumi virtuale, ci și la Internet ca un întreg, inclusiv la întregul spectru al realității augmentate.

Este important să subliniem faptul că schimbarea nu înseamnă că o „să postăm pe Meta”. Rețelele sociale individuale ca Facebook, Instagram sau WhatsApp rămân cu numele consacrate –, doar compania-mamă se va numi Meta. Apropo, Google a făcut o mișcare similară în 2015, când și-a schimbat numele în Alphabet, dar motorul de căutare a rămas Google.

În cadrul conferinței, Facebook a previzualizat câteva dintre noile funcții pe care le pregătește:

Horizon Home – Orizont Acasă

Primul pas al Facebook „Meta” către deținerea metaversului – chiar dacă se spune în mod repetat că nicio companie nu va deține spațiul (știm cu toții că Facebook va încerca oricum) – va fi construirea stratului conectiv esențial care va lega oamenii în domeniul digital. 

Horizon Home este impulsul cheie al Facebook pe acest front, cu noua platformă construită la baza experienței Oculus VR.

După cum a explicat Facebook:

„În curând, vă veți putea invita prietenii să vi se alăture în Horizon Home, unde puteți petrece timp, viziona videoclipuri și accesați împreună jocuri și aplicații.”

Utilizatorii vor putea să trimită mesaje, să efectueze apeluri video sau audio și să organizeze întâlniri pentru experiențe de colaborare în domeniul digital. Funcția „Locații” le va permite utilizatorilor „să se bucure de energia evenimentelor live din confortul acasă”, inclusiv jocurile NBA și alte sporturi din spațiu.

Acesta este un element cheie al evoluției metaversului Facebook.

„Meta” aduce jocuri noi

Un alt anunț major este dezvoltarea unei versiuni VR a clasicului Rockstar Games „Grand Theft Auto: San Andreas”, oferind o experiență și mai captivantă pentru milioanele de fani GTA din întreaga lume.

Pentru context, jocurile GTA s-au vândut cumulativ peste 350 de milioane de exemplare în întreaga lume , cel mai recent titlu GTA vânzându-se 150 de milioane în sine. Aceasta este o bază uriașă de fani care va fi foarte pasionată de această experiență de nivel următor.

VR pentru afaceri

Facebook ține pasul cu noua realitate WFH. Compania „Meta” dezoltă noi instrumente VR pentru a permite mai bine munca la domiciliu.

Facebook spune că va începe în curând să testeze noua sa platformă „Quest for Business”. Aceasta va permite utilizatorilor să se conecteze la căștile lor Quest VR cu un cont de lucru și va facilita mediile de lucru colaborative, oferindu-vă senzația de a fi în același spațiu fizic ca și colegii în timp ce lucrează la distanță.

Va reuși, oare, să înlocuiască meeting-urile de pe ZOOM?

„Astăzi am anunțat că servicii precum Slack , Dropbox, Facebook, Instagram și multe altele vor funcționa în curând în VR ca aplicații de panou 2D în Horizon Home și le veți putea descărca din Magazinul Quest.”

Rămâne de testat și de văzut dacă astfel de integrări vor revoluționa procesele de lucru la distanță și vor îmbunătăți productivitatea și implicarea.

Dezvoltare AR

Facebook a împărtășit detalii despre viitoarele sale inițiative de dezvoltare AR, inclusiv noi programe de instruire pentru creatorii digitali aspiranți și înțelegere spațială avansată în AR.

În ceea ce privește formarea, care va ajuta Facebook să construiască o gamă mai largă de experiențe AR, compania a anunțat o nouă aplicație de creație AR „Polar”. Ea va ajuta oamenii fără experiență anterioară în artă, design sau programare să construiască experiențe AR.

Facebook a anunțat, de asemenea, lansarea unui nou proces de certificare și adăugarea de noi cursuri de creare a AR pe Coursera și EDX . Apropo de certificare, vezi cum poți obține certificarea de Influencer Marketing în România.

Despre lumea și oamenii AR

Facebook „Meta” dezvoltă o capacitate AR avansată, cu urmărirea corpului pentru a facilita funcții AR mai captivante și experiențe geo-ancorate „World AR”.

Sursă: livemint.com

Mai mult decât atât, Facebook lucrează și cu BMW pentru a dezvolta funcții AR. Acestea ar putea ajuta în cele din urmă șoferii să navigheze în împrejurimile lor.

Care este următorul nivel

Proiectele mai avansate de AR și VR ale Facebook includ reconstrucții 3D în timp real ale oamenilor, oferind reprezentări realiste ale lor înșiși într-un mediu digital. 

De asemenea, Facebook își va schimba simbolul din „FB” în „MVRS” pe 1 decembrie.

Toate acestea vor juca un rol în următoarea etapă a conexiunii digitale și, deși poate părea încă departe, aceste ultime progrese vin și vor fi aici mai devreme decât credem.

Următorul nivel de conexiune digitală va avea loc în tărâmul virtual și, după cum am văzut, odată cu popularitatea în creștere a NFT-urilor și a altor proiecte doar digitale, entuziasmul pentru următoarea etapă este în creștere. 

Într-un final, acest lucru va schimba totul. Iar pentru specialiști în marketing, asta va însemna noi oportunități de a învăța, adapta și de a se dezvolta.