Lansarea Programului de Certificare în Influencer Marketing în România

Lansarea Programului de Certificare în Influencer Marketing în România



În toamna anului 2020, IAB împreună cu 2Performant au lansat Codului de Bune Practici în Influencer Marketing. Urmărind aceeași tendință, IAB România anunță lansarea Programului de Certificare în Influencer Marketing în România.

Ce înseamnă Programul de Certificare în Influencer Marketing?

Începând din toamnă, influencerii și creatorii de conținut care vor să dețină certificarea oferită de IAB România vor putea susține un examen online. Examenul va cuprinde întrebări din cadrul Codului de Bune Practici în Influencer Marketing. 

Ce beneficii are și cui se adresează certificarea?

Programul de Certificare se adresează influencerilor și creatorilor de conținut din România. Acesta vine în sprijinul agențiilor de marcom, digitale și publicitare, prin oferirea unei liste de influenceri care vor demonstra că dețin cunoștințele necesare implementării unei campanii și înțeleg tehnologia, legislația și terminologia din influencer marketing.

“Prin acest proiect ne dorim profesionalizarea și educarea pieței de Influencer Marketing din România. Inițiativa își propune atât o autoreglementare a industriei locale de Influencer Marketing, cât și standardizarea noțiunilor din industrie.

Având în vedere importanța acestui canal în mixul de comunicare digitală, credem că este important ca brandurile să fie informate atunci când colaborează cu creatori de conținut și este important să știe ce să verifice la un influencer înainte de a-l contacta pentru o colaborare.

Totodată, influencerii trebuie să știe ce așteaptă și ce doresc brandurile de la ei și cum să facă pentru ca relația de colaborare să se desfășoare în mod profesional și eficient din toate punctele de vedere”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.

Cine oferă certificările?

Întregul proiect de Certificare în Influencer Marketing este gestionat de Costin Cocioabă în calitate de Project Manager, cu susținerea IAB Romania. Totodată, proiectul conține un grup lucrativ alcătuit din membri ce fac parte din cele mai importante agenții de comunicare și marketing, ori de talente, precum și din departamentele respective ale brandurilor care sunt active în acest domeniu.

Află mai multe despre influencer marketing, precum și dacă este influencing-ul un job de viitor. Ești influencer, creator de conținut sau brand? Rămâi cu ochii pe noi și te vom ține la curent cu data exactă a lansării Programului de Certificare în Influencer Marketing.