Instagram introduce abonamentele pentru fani, oferind opțiuni de monetizare

Instagram introduce abonamentele pentru fani, oferind opțiuni de monetizare



Zilele trecute Intagram își anunța intenția de a lansa opțiunea de abonamente pentru creatorii de conținut de pe platformă. Noua opțiune urmează să ofere o altă cale de monetizare pentru utilizatorii platformei.

După cum poți observa în capturile de ecran de mai sus, noua pictogramă de abonat este o coroană mov. Aceasta va fi afișată comentariilor postate de abonații unui creator de conținut.

Iată care este explicația oficială din partea Instagram:

„Cu abonamentele Instagram, creatorii pot dezvolta conexiuni mai profunde cu cei mai implicați urmăritori ai lor și pot crește veniturile lunare recurente, oferind abonaților acces la conținut și beneficii exclusive, toate în cadrul aceleiași platforme în care interacționează deja cu ei.”

Opțiunea se află în prezent în testare live foarte limitată, cu doar câțiva creatori din aplicație. Acești utilizatori au acum un buton „Abonare” pe profilul lor, care leagă fanii la fluxul de înscriere.

Abonamentele pentru fani: avantaje 

Pentru creatorii de conținut, abonamentele au un avantaj clar: aceștia vor avea o nouă modalitate de monetizare. 

Creatorii de conținut pot percepe o sumă lunară variabilă pentru abonament – ​​între $0,99 și $99,99 – care va oferi membrilor plătitori acces la:

  • Live-uri numai pentru abonați –  Creatorii pot transmite Live-uri exclusive abonaților lor, permițându-le acestora să se implice mai mai mult.
  • Stories numai pentru abonați –  Creatorii pot crea povești exclusive, doar pentru abonații lor, unde pot împărtăși din culise, pot crea sondaje speciale și altele. În plus, creatorii vor putea salva aceste povești în highlights doar pentru cei abonați. Poveștile abonaților vor avea o pictogramă distinctă, mov, pentru a semnifica exclusivitate. 
  • Insigne de abonat/pictogramă Creatorii vor vedea o insignă de abonat lângă comentariile și mesajele primite de la un membru plătitor, astfel încât să își poată identifica cu ușurință abonații.

Vrei să înveți cum să-ți transformi pasiunea într-un business? Citește acest articol.

Care este provocarea creatorilor de conținut?

Introducerea abonamentelor este o inițiativă bună, care oferă mai multe oportunități creatorilor de pe Instagram să-și monetizeze eforturile. Cu toate astea, la fel ca „Super Follow” de la Twitter, provocarea va fi formularea unui plan pentru conținut suplimentar durabil și valoros, care să-ți țină abonații să plătească. 

Nimeni nu dorește să plătească pentru conținut pe care până acum l-a putut accesa gratuit. Deci dacă te gândești la cum să-ți monetizezi eforturile prin instrumente de abonament, va trebui, de asemenea, să vii cu o strategie pentru a crea valoare pentru publicul tău.

Nu este neapărat ușor de făcut asta. Cum adaugi valoare pentru fanii tăi de top? Cum oferi conținut exclusiv, menținând în același timp frecvența postărilor pentru a continua să atragi mai mulți abonați potențiali?

Vei putea câștiga suficienți bani de la abonați pentru a justifica acel timp suplimentar petrecut pentru a-ți face o strategie de comunicare relevantă?

Nu toată lumea poate să-și transforme pasiunea într-un business, dar merită să iei în considerare munca suplimentară necesară pentru a construi o comunitate durabilă. Dacă pierzi un abonat plătitor, recuperarea acestuia devine din ce în ce mai dificilă.

Va funcționa, oare, noul instrument introdus de Instagram? Creatorii de conținut câștigă bani frumoși pe Instagram, YouTube sau Twitter, în timp ce TikTok pare să vină din urmă. 

Nu este încă o schimbare masivă, având în vedere accesul limitat la opțiune. Însă, este o mișcare inteligentă din partea Instagram, care ar putea aduce în cele din urmă beneficii mari pentru aplicație.

Ce părere ai despre introducerea abonamentelor pentru Instagram? Ai fi dispus să plătești un abonament lunar pentru a avea acces la conținut dedicat din partea creatorilor tăi preferați?

_____
Sursă poză de copertă: Freepik.com