8 tendințe vizuale pentru 2022 pe care nu trebuie să le ratezi 

8 tendințe vizuale pentru 2022 pe care nu trebuie să le ratezi 



Cultura online s-a schimbat în ultimele 24 de luni. De la tendințe în conținutului video și până la tendințe vizuale, anul 2022 aduce o mulțime de abordări noi pentru creatorii de conținut, dar și pentru branduri sau utilizatorii rețelelor sociale. 

Sigur, asta nu înseamnă că trebuie să-ți refaci abordarea vizuală. Un branding eficient înseamnă și ca acesta să fie ușor de recunoscut, constant și consistent. Cu toate acestea, următoarele tendințe vizuale, cum ar fi stilul de prezentare al postărilor sau afișarea produselor din magazinul tău online, pot da rezultate solide. Ce zici, le încerci?

Pentru a afla care sunt cele mai recente tendințe vizuale pentru 2022, echipa de la Depositphotos a realizat un raport complet ce poate fi descărcat de aici. Acesta este și principala sursă de inspirație pentru acest articol.

Cele 8 tendințe vizuale pentru 2022 sunt:

1. Metaverse

Astăzi, se pare că granițele dintre lumea reală și cea virtuală sunt inexistente. Unde-ți petreci cea mai mare parte a timpului, online sau offline? 

În 2022, spațiile digitale vor dobândi un aspect mai realist cu ajutorul tehnologiei AR și VR. Drept urmare, designerii vor opta pentru elemente 3D bine gândite și grafică în mișcare, care aduc un nou nivel de interacțiune. Pentru a face publicul să se simtă și mai prezent, creatorii își vor amplifica proiectele cu muzică ambientală și efecte sonore captivante.

Tendințe vizuale: lumi virtuale, orașe futuriste 3D, immersive reality.

2. Artă Psihedelică 

Când căutăm inspirație artistică, adesea privim spre trecut, în istorie. În 2022, motivele jucăușe, dar în același timp îndrăznețe ale anilor 70 vor rezona cu creatorii de conținut din întreaga lume.

Dorința de a scăpa de realitatea banală și de a captiva publicul vor stimula diferite experimente cu arta psihedelică în domeniul digital. 

În ceea ce privește tendințele vizuale, vor apărea fundaluri holografice și granulate, culori strălucitoare sau foarte contrastante, dar și diferite interpretări ale arte psihedelice. 

Tendințe vizuale: format caleidoscopic, culori vii, anii 70.

3. Muzica generată de AI

Inteligența Artificială a stat în spatele majorității interacțiunilor noastre online cu muzica în ultimii ani. A influențat modul în care consumăm conținut și a simplificat procesul de luare a deciziilor. Mai mult decât atât, a oferit recomandări bazate pe istoricul căutărilor, starea de spirit sau gustul nostru.

În viitorul apropiat, AI va avea un impact semnificativ și asupra producției de conținut. Drept urmare, mărcile și creatorii vor avea șansa de a oferi experiențe hiperpersonalizate publicului lor.

Așadar, piesele de fundal de pe site-urile web sau aplicații vor fi adaptate pentru a se potrivi gusturilor sau dispoziției unui utilizator. Proiectele creative, campaniile și reclamele vor include adesea coloane sonore personalizate, creând o realitate mai interactivă.

În 2022, sunt așteptate mai multe lansări mari, unde influenceri virtuali vor interpreta, printre altele, muzică. 

4. Estetica Y2K

Estetica Y2K, cunoscută ca și Kaybug, este un mix între cultura pop și tehnologie. Ea conține elemente din cultura pop, de la începuturile anilor 1974, dar și detalii tech, de la începuturile anilor 2000. 

Estetica Y2K evocă fericire și seninătate, sentimente similare cu cele pe care Millenials și Gen. Z le-au experimentat în anii copilăriei sau adolescenței. Această nostalgie încurajează creatorii de conținut să folosească palete de culori pastelate care includ roz, galben, verde și albastru. 

Ca tendințe vizuale, proiectele de design și fotografie vor dobândi vibrații retro futuriste, cu caracteristici strălucitoare sau post-producție asemănătoare filmului. Acestea se vor regăsi pe rețelele sociale, dar și în campanii și reclamele brandurilor.

05. Știință, nu ficțiune

Science-fiction a alimentat progresele tehnologice în trecut, până când a devenit realitate. Mașinile zburătoare ale lui Ridley Scott și vizitele pe Marte nu ne mai trezesc frică. În schimb, ele stârnesc inspirație, curiozitate și entuziasm în comunitatea creativă globală.

Printre cele 8 tendințe vizuale de neratat în 2022 se numără formele extraterestre, ilustrațiile roboților superinteligenti și echipamentele de călătorie în spațiu, precum și nuanțe închise și texturi metalice. Acestea vor fi folosite pentru a oferi proiectelor creative o nouă dimensiune. 

6. Iubirea de sine. Self love

În 2022, ideea de self love va atinge apogeul, inclusiv în fotografie. Această tendință va încuraja mărcile și artiștii vizuali să colaboreze pentru îmbunătățirea sănătății mintale a societății. 

În 2022, fotografii vor opta pentru compoziții mai simple, culori minimaliste și medii autentice, dezvăluind contextul real al produselor, serviciilor sau evenimentelor. O astfel de abordare nu numai că va ajuta mărcile și creatorii de conținut să câștige mai multă încredere, dar va servi și unei misiuni mai mari de a cultiva o societate mai sănătoasă și mai fericită.

În concluzie, brandurile ar trebui să devină mai deschise să lucreze cu diferite tipuri de frumusețe și tipuri de corp, deoarece credem că fiecare om este frumos. Diversitatea este atât de puternică și naturală, încât ne face pe toți să ne simțim importanți și văzuți.

7. Arta de a scrola

A te face văzut în online devine o adevărată provocare. Pentru a atrage atenția publicului, creatorii sunt îndemnați să inventeze noi formate. Așa au apărut videoclipurile scurte, formatul vertical sau efectele sonore în designul site-urilor web.

Pentru 2022, tendințele vizuale vor cuprinde elemente versatile, aspecte asimetrice, supradimensiuni, dar și 3D. Cu toate acestea, principalele condiții pentru a opri utilizatorii din scroll, sunt viteza scurtă de încărcare și conținutul relevant cu care utilizatorii se pot identifica. 

8. Imersiune

După cum spuneam și la punctul 7, brandurile și creatorii de conținut regândesc în mod constant formatele și strategiile de comunicare pentru a ieși din mulțime. 

Reclamele 3D și filtrele AR permit tuturor celor care au un smartphone să interacționeze îndeaproape cu un produs înainte de a-l achiziționa. 

În concluzie, acum că știi care sunt cele 8 tendințe vizuale în 2022 și pe care nu trebuie să le ratezi, te încurajăm să le explorezi. Inspiră-te atât din viitor, cât și trecut, iar astfel, vei avea ocazia să creezi proiecte remarcabile.

______
Surse fotografii: https://depositphotos.com/