TikTok lansează „TikTok Tactics” – curs dedicat oamenilor de marketing

TikTok lansează „TikTok Tactics” – curs dedicat oamenilor de marketing



De curând, TikTok a anunțat lansarea unui nou curs „TikTok Tactics” de instruire pe platformă pentru oamenii de marketing. Acesta a fost conceput pentru a oferi sfaturi și informații despre cum să folosești cel mai bine platforma pentru promovarea și dezvoltarea unui brand.

Noul curs este, de fapt, un ghid de bune practici, ușor de urmat, pentru publicitate pe TikTok. Acesta oferă o serie de lecții de direcționare, bune practici creative și multe altele.

Cursul pare să fi o nouă încercare a platformei de a veni în sprijinul oamenilor de marketing și comunicare. Platforma a mai lansat astfel de ghiduri și în urmă cu un an. Unul dintre ele a fost Ghidul de soluții creative pentru campanii eficiente pe TikTok. În cadrul acestui ghid primeai sfaturi despre abordări creative, frecvența postărilor, instrumente relevante și șabloane. Un alt ghid lansat tot în 2021 a fost special creat pentru afacerile mici. Acesta cuprinde informații despre primii pași pe TikTok, de la crearea de tutoriale la influencer marketing.

TikTok Tactics se concentrează pe patru elemente cheie: attribution, targeting, catalogue și creative:

După cum vei vedea, fiecare segment de curs include o prezentare video de ansamblu, care în cele din urmă,  indică trei abordări diferite, în funcție de nivelul în care te afli cu acțiunile în marketing.

1. Attribution

Hai să luăm un exemplu concret. Atribuirea/attribution înseamnă să știi de unde îți vin conversiile pentru a putea face decizii informate despre campaniile tale. TikTok oferă o mulțime de tactici concrete. Astfel, aplicația observă că începătorii cu resurse limitate de dezvoltare ar trebui să înceapă cu pixelul standard al site-ului web pentru a ajuta la urmărirea datelor campaniilor. În timp, pe măsură ce avansezi, ai tot mai multe instrumente pe care le poți folosi: optimizare, targetare și multe altele.

Fiecare element din cei patru urmează aceeași cale: subliniază modul în care poate contribui la strategia ta generală de marketing.  În plus, afli cum să crești nivelul de complexitate al fiecărui element, în raport cu cunoștințele pe care le deții în acest moment. 

Este o abordare interesantă, și, în anumite privințe, pare că TikTok caută gamification în progresul eforturilor tale de marketing pe TikTok. Fiecare pas progresiv conferă tot mai multă încredere pe diferitele sale instrumente pe care ți le pune la dispoziție.

2. Creative

În elementul creative, accentul se pune pe conținutul calitativ și relevant al tiktok-urilor, dar și pe consecvență. Ghidul TikTok Tactics oferă ca sugestie postări săptămânale. Și în acest caz, cei trei pași progresează de la utilizarea propriilor resurse, la parteneriatul cu creatorii prin intermediul TikTok Creator Marketplace. Acesta este un mod în care îți poți extinde elementele creative pe măsură ce-ți crești prezența pe platformă. 

Dacă vrei să aflii mai informații despre următoarele două elemente, targetting și catalogue, intră aici.

TikTok Tactics recomandări: 

  • tiktok-uri la rezoluție mare
  • captează atenția utilizatorilor cu audio, sunete și tranziții
  • asigură-te că formatul videoclipului acoperă tot ecranul
  • creează conținut pe verticală, mobile-friendly
  • fii autentic și amuzant

75% dintre utilizatorii de TikTok afirmă că sunt în căutare de amuzament pe platformă

Ca un ghid singular, informațiile de aici sunt destul de elementare, dar la fiecare pas, ești invitat să sapi mai profund pentru a-ți dezvolta înțelegerea. Mai mult decât atât, TikTok a inclus și un ghid de 19 pagini pentru a te ajuta în planificarea și implementarea tacticilor.

Spor la campanii autentice!