Ghid de utilizare TikTok pentru afaceri mici

Ghid de utilizare TikTok pentru afaceri mici



Încă te întrebi dacă TikTok ar fi potrivit pentru afacerea ta? Cu peste 800 de milioane de utilizatori activi lunar și un timp mediu de vizionare zilnică de 52 de minute, TikTok pare să fie în topul scenei Social Media.

Iar platforma este pe drumul cel bun, deoarece predicțiile pentru anul 2021 au fost să depășească 1 miliard de utilizatori activi lunar. Dintre aceștia, mulți sunt adolescenți. 69%  dintre adolescenții din SUA folosesc TikTok, iar 29%  dintre ei spun că este platforma lor preferată de Social Media.

După cum pare, TikTok este un instrument indispensabil pentru afaceri, în special pentru cele care vor să ajungă la un public mai tânăr. 

Desigur, trebuie să știi cum să-l folosești pentru a profita la maximum de el.

Cum funcționează TikTok pentru afaceri mici?

TikTok oferă șansa de a te conecta cu publicul tău prin videoclipuri scurte, de aproximativ 15 secunde. Algoritmul permite ca lucrurile să devină virale rapid, permite hashtag-urilor să sorteze conținutul și oferă creatorilor șansa de a-și eticheta prietenii și de a adăuga linkuri.

Potențialul de a ajunge la un public specific și implicat este motivul pentru care business-urile încep să includă comunicarea pe TikTok în strategia lor de comunicare. Mai mult decât atât, conținutul creat pe platformă este ușor de partajat  pe alte rețele sociale cum ar fi Instagram și Facebook. 

 

Avantajele unei afaceri mici prezente pe TikTok

Beneficiile pe care TikTok le oferă pentru afaceri sunt numeroase, însă 3 dintre cele mai importante sunt: 

1. Brand Awareness 

Videoclipurile create într-o țară au prioritate în țara respectivă. Iar asta te poate ajuta să te conectezi mai bine cu comunitatea ta locală. 

2. Conținutul video este o prioritate

Tendința de video marketing nu va dispărea în curând. Mai mult decât atât, studiile arată că 86% dintre oameni își doresc să vadă mai multe videoclipuri de la branduri. Din acest motiv, TikTok este o modalitate excelentă prin care să creezi conținut video pe care să-l distribui apoi pe alte rețele sociale.

3. Se potrivește indiferent de nișa afacerii tale

Laura Savu, Global Community Manager la TikTok, spunea că  „Vorbim despre o platformă de piață de masă, populată de o diversitate de utilizatori cu milioane de interese. Indiferent de cât de nișă este afacerea ta, TikTok este un alt instrument pe care îl poți utiliza pentru a ajunge la acei potențiali consumatori.” 

Ghid pentru afaceri mici: Cum să începi cu TikTok

Dacă vrei să începi și nu știi de unde, îți oferim noi câteva sfaturi care să-ți ușureze procesul:

  1. Creează un cont pentru afacerea ta: după ce descarci și instalezi aplicația TikTok, creezi gratuit un cont.
  2. Configurarea profilului: alegi numele de utilizator, fotografia de profil și o scurtă biografie (aprox. 80 de caractere).
  3. Conectează-te la alte rețele sociale: Instagram sau Facebook ca să poți partaja conținutul pe care-l creezi. 
  4. Urmărește videoclipuri din nișa ta: ca să afli cum folosesc alți utilizatori din aceeași nișa cu a ta aplicația, ce anume le place și generează engagement. 
  5. Interacționează cu videoclipuri și alte conturi: pe baza videoclipurilor urmărite, TikTok îți va afișa un anumit conținut în feed-ul tău. 
  6. Cu puțin curaj, realizează primul tău TikTok: și nu uita să-l faci autentic folosind filtre, efecte și fundal muzical. 

Mai mult decât atât, TikTok a lansat Business Creative Hub – o resursă de nelipsit pentru branduri. Hub-ul oferă o mulțime de sfaturi, resurse și instrumente pentru orice afacere care vrea să-și construiască prezența pe TikTok. Intră și ia-ți doza de inspirație de care are afacerea ta nevoie.

Ai nevoie de mai multe idei? Inspiră-te din ghidul de mai jos, creat de Social Media Today:

Cum să folosești concret TikTok pentru afacerea ta

Există mai multe feluri în care poți folosi TikTok pentru afacerea ta. Însă, îți arătăm care sunt 6 dintre cele mai frecvent întâlnite tactici:

1. Provocări TikTok

Dacă vrei să-ți transformi comunitatea în ambasadori ai brandului tău, folosește provocările hashtag. Cum funcționează? Simplu. Distribui un videoclip alături de un hashtag personalizat. Comunitatea va răspunde videoclipului folosind același hashtag personalizat. 

Conținutul pe care-l creezi trebuie să fie ușor de reprodus și suficient de interesant pentru ca publicul tău să-și dorească să participe. 

2. Influencer Marketing

Influencer marketing pare să câștige tot mai mult teren. Motiv pentru care, multe branduri aleg să colaboreze cu diferiți influenceri, în funcție de nișa și de obiectivul lor. 

Poți folosi această tactică fie pentru a crește gradul de conștientizare a mărcii tale sau pentru a desfășura mici promoții. Nu trebuie să-ți faci griji dacă nu ai încă o comunitate bine conturată, deoarece influencerul îți poate expune produsul/serviciul la comunitatea pe care el o are deja.

3. Tutoriale

Cu toții ne dorim să ne educăm. Iar dacă reușești să combini educația cu amuzamentul, ai reușit să creezi un material ideal. Tutorialele, indiferent de care sunt, prind foarte bine în online. Cu atât mai mult cu cât lecțiea trebuie să fie cuprinsă în maxim 60 de secunde.

Ai un produs nou? Creează un tutorial despre aceasta. Ești bucătar? Creează tutoriale cu rețete simple de gătit acasă. Sau, dacă ești instructor personal de fitness, fă videoclipuri cu antrenamente care să-ți pregătească corpul pentru vară.

4. User-generated content

Conținutul generat de utilizatori este o formă de conținut care asigură credibilitatea afacerii tale. Iar asta poate să ducă la conversii. De exemplu, dacă un utilizator a fost încântat de rețeta pe care ai postat-o și decide s-o încerce, cu siguranță el te va eticheta în postarea pe care o va face, alături de hashtag-ul despre care vorbeam mai sus. 

5. Giveaways și concursuri

Long story short, TikTok este despre tendințe și provocări. Din acest motiv, concursurile care se bazează pe replicabilitate prind cel mai bine. 

Dacă urmăm exemplu bucătarului de mai sus, poți organiza un concurs prin care să răsplătești cele mai reușite rețete.

În concluzie, cea mai importantă lecție pe care să o deprinzi din acest articol este să experimentezi diferite metode de marketing. Și fă asta fără să mai aștepți și să pierzi timp important. Acum este cel mai bun moment să fii prezent și pe TikTok.

Ai și alte idei de promovare pe TikTok pentru afaceri mici? Dacă da, lasă-ne un comentariu cu ele.